Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: Brussel - Huurdersbond  (gelezen 7540 keer)

Bokkerijder

• Gast
Brussel - Huurdersbond
« Gepost op: 27 april 2006, 17:39:36 »
CONFERENTIE-DEBAT OVER DE HUISVESTINGSPOLITIEK IN BRUSSEL STAD  

In het kader van de voorbereidende campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2006, organiseert het Huurderssyndicaat een conferentie/debat over de gemeentelijke politiek die in Brussel op het vlak van huisvesting gevoerd wordt.

DE HUURDERS ZIJN IN GEVAAR!

DE BRUSSELSE POLITICI ANTWOORDEN OP AL UW VRAGEN !

DE TIJDEN ZIJN HARD IN DE HOOFDSTAD VAN EUROPA.

Ontploffing van de huurprijzen, verhoging van het aantal uitzettingen, slechte staat van woningen, oneindige wachtlijsten, een vervallen woonpark, toegang tot de eigendom geremd, enz..

Bent U ge?nteresseerd in de gemeentelijke huisvestingspolitiek ?
Bent U verontrust door de woonsituatie ?
Wij ook !
Laat uw mening horen !
U bent welkom!

DONDERDAG 27 APRIL om 18.00 u.
ZAAL FGTB
6 RUE WATTEEU 1000 Bruxelles

TUSSENKOMSTEN:
Jos? Garcia, Secr?taire g?n?ral du Syndicat des Locataires
Marion Lemesre (MR), D?put?e
Jo?lle Milquet (CDH), D?put?e
Henri Simons (Ecolo), Echevin
Freddy Thielemans (PS), Bourgmestre de Bruxelles

Syndicat des Locataires - Huurdersbond
Square Albert Ier, 32  Albert I Plein 32
1070 Bruxelles
Tel.: 02/522.98.69 - Fax: 02/524.18.16
Syndicatdeslocataires@gmail.com

Editeur responsable: J. GARCIA

Offline Dolma

• boefer
RE: Brussel - Huurdersbond
« Reactie #1 Gepost op: 13 juni 2006, 09:49:28 »
In 86 zei ik al die jaarlijkse intresten op de verhuring te stoppen. Men heeft me niet willen horen. De huur was toen voor 1 slp 7500Bef, nu 17000 voor hetzelfde; En de pree is niet verhoogd navenant hoor. Alle mensen in brussel kunnen beter een appart kopen dan 1 huren. De prijs is toch hetzelfde.(in 06). De mensen besparen op eten!
groetjes
Dolma

guerin

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 13 juni 2006, 23:49:56 »
Manifesteer voor uw recht op wonen

vrijdag 16 juni 2006 om 12u

Nieuwe Graanmarkt

omdat teveel gezinnen wachten op een sociale woning
en de bouw daarvan nauwelijks opschiet ;
omdat teveel gezinnen worden versmacht door te hoge huurprijzen

De vzw Brusselse Bond voor het Recht op Wonen vraagt aan de Brusselse regering om het aantal sociale woningen te verdubbelen, om een huurtoelage in te voeren, gekoppeld aan een controle van de huurprijzen.

Indien u die eisen met ons deelt, kom dan uw recht op wonen manifesteren op vrijdag 16 juni om 12u, Nieuwe Graanmarkt in 1000 Brussel.
U kan ons ook steunen door de basistekst van de betoging te onderschrijven. Laat ons dit weten per mail. De tekst vindt u bijgevoegd en op onze website : www.rbdh-bbrow.be, waar u nog bijkomend materiaal over de manifestatie vindt (affiches).

Gelieve dit bericht door te sturen, dank u.

Geert De Pauw
Buurthuis Bonnevie
http://bonnevie.vgc.be

Een elitaire groep eist alle geld en goederen op,een economische onderdrukking.
Een elitaire groep eist alle gronden op,een raciale onderdrukking

Bokkerijder

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 14 juni 2006, 12:26:43 »
http://www.denar.be

Ah, 16 juni ook al.  Er zijn de laatste tijd meer betogingen dan wat anders.  En het komt me allemaal superslecht uit, ik kan haast nergens heen, het zij omdat ik andere dingen te doen heb, hetzij omdat ik geen centen heb.  Dit is een spijtige zaak voor ons, dat we zo weinig op straat kunnen komen.  Er is aan betogingen geen gebrek, maar ik denk dat we helaas ook niet met voldoende zijn om een verschil te maken.

debbie

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 14 juni 2006, 22:27:04 »
Ja, ongelooflijk, er is wel héél veel te doen komend weekend en het weekend erop. Ik kan het mij deze maand ook niet permiteren om treinticketten te kopen.

Offline Dolma

• boefer
Re: Brussel - Huurdersbond
« Reactie #5 Gepost op: 29 september 2006, 09:53:43 »
Wij allen hebben het nu al zovele keren geschreven, en gezegd, en gemanifesteerd. Nog hebben ze het niet door! Dat getraineer of eeuwige niet willen lezen...irriteert. Ik wil graag een oplossing zien verschijnen. Dus moet de minimumpree omhoog. Dat moet 40.000 per maand worden.
Dolma

Bokkerijder

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 1 oktober 2006, 18:47:27 »
Wij allen hebben het nu al zovele keren geschreven, en gezegd, en gemanifesteerd. Nog hebben ze het niet door! Dat getraineer of eeuwige niet willen lezen...irriteert. Ik wil graag een oplossing zien verschijnen. Dus moet de minimumpree omhoog. Dat moet 40.000 per maand worden.
Dolma

Je bent wel gul, Dolma.  Ik zou met de helft ook al content zijn, maar dan moeten de prijzen wel allemaal gehalveerd worden, vooral die van de basisbehoeften van de mensen.

Offline Dolma

• boefer
« Reactie #7 Gepost op: 11 oktober 2006, 10:57:57 »
Bedankt, ik ben gewoon logisch. En dan moeten die basisbehoeften hun prijzen gestopt worden. We kopen wellicht allen witte produkten. En tussen de 20ste en 30ste is't dieetweek. Jullie toch ook.
Dolma

Bokkerijder

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 13 oktober 2006, 05:52:18 »
Bedankt, ik ben gewoon logisch. En dan moeten die basisbehoeften hun prijzen gestopt worden. We kopen wellicht allen witte produkten. En tussen de 20ste en 30ste is't dieetweek. Jullie toch ook.
Dolma

Ja, ik ben het met je eens.  De basisbehoeften kosten meer en meer, de luxe wordt goedkoop.

Maar het zijn basisbehoeften die belangrijk zijn, en niet de materie en de luxe.  Uiteindelijk kun je ook verhongeren in een gouden kooi.

Offline Dolma

• boefer
« Reactie #9 Gepost op: 16 oktober 2006, 12:35:51 »
De mensen praten openlijk over de komende indexering van die Brusselse(en elders) huurprijzen, en weer armer worden. Ze zeggen dat sinds de euro ze armer geworden zijn. Ik vrees dat de situatie erger gaat worden, steeds meer naar beneden.
Dolma

Offline Dolma

• boefer
« Reactie #10 Gepost op: 17 oktober 2006, 08:53:02 »
Mijn ex huisbaas dus, heeft enfin gerekend en steekt zich de drie maanden op zak en ik mag nog 3000bef bij betalen.
Ik heb dus even de minister van sociale woningen opgezocht, da's Picquet. Ik heb hem gezegd dat rotte vensters, geven dat de chauffage(mazoet is al zo duur) op die manier buiten vliegt. Ben dus curieus of hij zal reageren en er iets aan gaat doen. Ik moet betalen....want ik heb geconsumeerd. mag men dus in sociale woningen een laag verf zetten op rot hout...waardoor men niet minder energie verbruikt want het blijft buiten vliegen. Of moet de sociale woningmij hiervoor door Picquet op de vingers getikt worden en de huurder schadevergoeding krijgen. ??????
Dolma

Offline Dolma

• boefer
« Reactie #11 Gepost op: 25 oktober 2006, 10:03:09 »
Ik heb de toestand van vorig appart aan Picquet geschreven. Ik kreeg mijn eerste reactie binnen mensen! Hij wil terugschrijven!  ;D :D
Daarmee is mijn portemonnaie niet gevuld.... Allez, we shall see!
Dolma

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23695
  • Totaal aantal topics: 2655
  • Online Today: 16
  • Online Ever: 354
  • (16 december 2019, 11:35:11)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 9
Total: 9