Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: Sociale woningen voor daklozen  (gelezen 5428 keer)

debbie

• Gast
Sociale woningen voor daklozen
« Gepost op: 20 april 2006, 09:32:04 »
De sociale huisvestingsmaatschappijen en het OCMW hebben een samenwerkingsakkoord ondertekend dat ervoor moet zorgen dat dak-en thuislozen in Antwerpen voortaan terecht kunnen in sociale woningen.

Door hen intensief te begeleiden en een woning te voorzien willen de sociale diensten hen opnieuw integreren in de maatschappij. De dak-en thuislozen moeten wel een tegenprestatie leveren. Zo moeten ze een cursus of een therapie volgen. Van alle daklozen in Antwerpen zullen de mensen die iets aan hun situatie willen doen, voorrang krijgen.

Bron: O radio (19-04-2006)

Offline king of beggars and fleas

• blueke
  • *
RE: Sociale woningen voor daklozen
« Reactie #1 Gepost op: 20 april 2006, 09:58:05 »
die voorwaarden die erbij worden gesteld zijn onwettelijk. Iedereen heeft volgens de grondwet zowieso recht op een degelijke huisvesting

het zien van uw steden doet ons pijn aan de ogen
waarschuwing ! neem de uitlatingen van king of beggars and fleas vooral niet te ernstig - moest je dat toch doen lees dan zeker en vast dit een keer.

Offline Dolma

• boefer
Re: Sociale woningen voor daklozen
« Reactie #2 Gepost op: 10 maart 2007, 08:59:57 »
de Anderlechtse haard oa, schijnt vele lege appartementen te hebben. Als iemand dood gaat duurt het zeker 1 jaar alvorens het weer verhuurd kan worden, en zeker als het ocmw die er dan tussen komt achter familie moet zoeken. Ik kan ervan meespreken.
Dolma

Offline duncan

• boefer
« Reactie #3 Gepost op: 2 augustus 2007, 14:49:14 »
 ;) IK had advocate nodig bij aanvraag + TOELATING sociale woning dienst(en) deze moest bellen op mijn verzoek om uit te leggen dat ik een sociaal ingestelden belg zen ..DAN pas zei men oké oké ge ZOU om kunnen met die bruin & zwarte ginder  :-[

Dit wetende in het achterhoofd kreeg ik GEEN hulp of bijstand zoals het hoort van deze diensten of het ocmw ; vakbonden en dergelijke categoriseer ik ook als blanke belg ...jammer genoeg .

Mijn plan is GEEN vast adres GEEN domicillie en stil zwijgend verhuizen zonder wachten op mijnen borg die ik betaalde want dan zoek ik mij TERUG een gratis advocate .

JAMMERLIJK bemerk ik dat de juridische dienst(en) te Antwerpen dagenlijks volzet zijn als arme arbeider wens ik niet aan te schuiven of verder te vechten tegen bierkaaien bij wijze van schrijven ;-)

Ik verkies om her & der over gans vlaanderen mensen bewust te maken dat mensen worden uitgesloten en mensen armer worden gemaakt ...overal waar ik werk of winkel of op bezoek ga deel ik men kennis mee met derden zodat iederéén weet en beseft hoe sociaal België bezig is .

Momenteel leven er 15.000 arme arbeiders ( man/vrouwn) onder of op de armoede grens MET medeweten van onze heren en dames corrupt kostuum neukende ministers .

In mijn 12 jaar sociaal engagement heb ik ENORM veel bijgeleert van het rijkere soort waar ik in ben opgegroeit maar niet mijn weg in kan of wil vinden .

Ik vindt dat arme mensen MEER sociaal zijn ingesteld in woord & daad in vergelijk met het rijkere belgisch soort :( jammerlijk eigenlijk want als dit nu niet zo was dan hadden we allemaal werk ;)

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #4 Gepost op: 5 augustus 2007, 21:22:58 »
 :D en een woonst  ;)
Mij met een korrel zout nemen. Ik was gek toen ik dit allemaal schreef.

Offline Dolma

• boefer
« Reactie #5 Gepost op: 11 augustus 2007, 09:34:30 »
jef als jij je sociaal appart hebt, spring ik een gat in het plafond. Dan zit ik op het dak.

het kan voor mij niet snel genoeg hoor.
Dolma

Offline duncan

• boefer
« Reactie #6 Gepost op: 12 augustus 2007, 01:26:39 »
Een woonst hmmm oe ziet da eruit Kobaf  ;D

Ah ja das just da moeten die gangsters ons inderdaad ook voorzien ....zo sta geschreven mor realiteit is't triestig hé inderdaad  :'(

Als dien smiley van mij te hard lekt , roept mij dan hé dan nem ik nen zakdoek mee ...ik zal het aan de voedelbank van de gemeente Antwerpen vragen die kennen mij der toch al  ^-^

Offline Dolma

• boefer
« Reactie #7 Gepost op: 17 september 2007, 08:54:29 »
jef en zijn situatie gana me te ver. Indien ech jef in het antwerpse zou wonen(weet ik niet ech) kan hij dan de burgemester eens niet gaan spreken.

Er lop veel mis in dit landje.

Dolma

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #8 Gepost op: 17 september 2007, 11:56:08 »
het probleem is momenteel dolma dat ik

1. mij op de private huurmarkt net zoals vele tienduizenden anderen geen huisvesting meer kan permitteren met de uitkering waar ik van moet leven.

2. voor een sociaal woning sta ik op de wachtlijst. maar ik kan pas voorrang krijgen als ik administratief kan aantonen dat ik dakloos ben. Om dit te kunnen bewijzen moet ik eerst ambtelijk geschrapt geraken op mijn vorige adres. en dit zal nu één van de dagen zover gaan zijn want het duurt zes maanden en dan kan het ocmw van mijn laatste gemeente eindelijk voorrang vragen aan de sociale huisverstingsmaatschappij.

3. als ze mij daar dan tenminste nog willen helpen aangezien ik immers al geruime tijd niet meer op hun grondgebied verblijf en zij dit ook weten. En dit maakt hen onbevoegd en het ocmw van de gemeente waar ik op dit moment verblijf bevoegd. Tav dit ocmw kan ik echter dan weer niet bewijzen dat ik effectief op hun grondgebied verblijf daar ik er geen adres ( kan ) heb(ben).

4. en zo worden de allerzwaksten in ons zg christelijke land al gedurende jaren en jaren van het kastje naar de muur gestuurd en niet geholpen.

5. en als jongere destijds werd ik zo geconfronteerd met minderjarige vrienden van me die ze zo van t kastje naar de muur stuurden ( want voorwaarde om leefloon te trekken is ook nog 18 jaar zijn he ) - en ik heb me daar kwaad in gemaakt - terwijl iedereen ging werken - en me kwaad makend kwam ikzelf meer en meer in diezelfde situatie terecht tot ze zich vandaag de dag weer opnieuw bestendigd heeft.

Nu hoef ik dus niet meer op te komen voor de rechten van die arme uitgeslotenen der maatschappij - ik ben er zelf één en kan nu gewoon opkomen voor mijn eigen rechten  >:D >:D >:D
Mij met een korrel zout nemen. Ik was gek toen ik dit allemaal schreef.

Offline duncan

• boefer
« Reactie #9 Gepost op: 17 september 2007, 23:51:29 »
 ;D wa kan ik hierop nog toevoegen ....niets  ::)

( woont zelf in een krot/pand ...WEERAL tijdenlijk )

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
« Reactie #10 Gepost op: 18 september 2007, 10:41:05 »
duncan en jef
zitten jullie op werkloosheid of mut
of ga bij de vdab dan eens naar dat atb verhaal luisteren....(voor zieke mensen werk vinden)
dan kunnen we die ervaring beter delen(ik schijn de enigste kandidaat te zijn).
Zeker maakt me dat niet hoor.

Het blijft wel zo, zoals je zegt, dat mensen die uw kinderen konden zijn, u zeggen wat te doen om uit de problemen te geraken. En dan weten ze nog niet of ik de vuilnisbak moet betalen of ofdat de medicatie duurder zal wezen. Vipo is vipo ech.

???dit geeft vragen ech...
Dolma

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23695
  • Totaal aantal topics: 2655
  • Online Today: 22
  • Online Ever: 354
  • (16 december 2019, 11:35:11)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 10