Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: armoede - de cijfers  (gelezen 16997 keer)

Offline duncan

• boefer
Re: Eén Belg op de acht is arm
« Reactie #25 Gepost op: 15 augustus 2007, 21:42:08 »
 ;D  springt op & neer ....t'is meer die statistieken en nagetelde cijfers % zen slechts academische / universitaire cijfers en dus gemiddelden geen volle waarheid dus kan het zijn dat er 2 / 8 belgen of 4 of 6.......wie biedt er meer ?!

:-*

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
Een op de zeven Belgen leeft in armoede
« Reactie #26 Gepost op: 16 oktober 2007, 12:38:26 »
Een op de zeven Belgen leeft in armoede

di 16/10/07 - De Federale Overheidsdienst Economie heeft een rapport klaar over armoede in ons land. Morgen is het Werelddag van verzet tegen armoede. In België kan 1 persoon op de 7 beschouwd worden als arm.
Alleenstaanden met een inkomen van minder dan 822 euro per maand en gezinnen - 2 volwassenen en 2 kinderen - met een inkomen van minder dan 1.726 euro per maand worden als arm beschouwd.

Uit het rapport blijkt dat armen meestal huurders zijn. Het zijn vooral alleenstaanden of huishoudens met kinderen. Eenoudergezinnen zijn oververtegenwoordigd.

Bijna 87 procent van de mensen die risico lopen op armoede zijn niet actief op de arbeidsmarkt.  Armoede is erfelijk
Armoede wordt doorgegeven van generatie op generatie. De meerderheid van de armen groeiden op in een gezin met financiële problemen. (PhotoNews) Zij hadden twee keer zoveel als andere Belgen ouders zonder diploma.

Meer dan de helft van de armen groeiden op in een gezin met minstens drie kinderen.

Mensen die onder de armoedegrens leven, geven gemiddeld 40 procent minder uit dan anderen. Zij besparen op alles, behalve op tabak.

Deze huishoudens besparen het meest op uitgaven voor vrijetijdsbesteding, reizen en privé-vervoer. Daaraan geven ze 50 tot 60 minder uit dan de gemiddelde Belg.

http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.net/nieuws/binnenland/071016_armoederapport
Mij met een korrel zout nemen. Ik was gek toen ik dit allemaal schreef.

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
Re: Een op de zeven Belgen leeft in armoede
« Reactie #27 Gepost op: 4 november 2007, 09:31:36 »
Als je ziek wordt, als alleenstaande met die 800 euro, heb ik verleden week tegen de arts gezegd dat men de som maar moest verhogen want dat ik me niet meer kan verzorgen. Ik heb rugpijn van dat autoaccident van 26.9. Ik kan me niks meer qua medicatie veroorloven. De arts stond er met goede bedoelingen bij. Onze regering kan het niks schelen.
Dolma

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
« Reactie #28 Gepost op: 4 november 2007, 09:34:08 »
Met die cijfers is bewezen wat ik in 1986 zei: hou op die huurprijzen te indexeren. Daar heb je nu wat ik voorspeld heb! Nog altijd horen die Picquet en co me niet. Die zien me zelfs niet. Als hij me ziet in sint-gillis is zijn smile weg!
dolma

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
Re: Een op de zeven Belgen leeft in armoede
« Reactie #29 Gepost op: 7 november 2007, 12:37:05 »
Ik zag het gisteren in de delhaise. De mensen keren de pakjes om en om. Mijn koekjes zijn opeens 2 centimen duurder,2.05 euro! Dat is toch teveel ech! Ik had niks gekocht infeite en was 100 euro kwijt. Er is echt geen geld meer. En we oei oei oeien voor de komende verwarmingfaktuur! Prijs stijgt weer! De mensen worden ook agressiever! De collère borrelt zo naar omhoog. We kroppen het op en dat gaat denk ik uitbarsten. Ze gana op elkaar gaan kloppen! De gemoedelijke belg, dat gaat ontploffen! Dat kan niet blijven duren! En gaan ze de huurprijzen weer indexeren in januari?
jakkes! amaai! Help!
Dolma

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
« Reactie #30 Gepost op: 24 december 2007, 08:25:15 »
Ik zag een oude man eten uit de vuilnisbak halen aan de Simonis en de mensen die op de bsusen wachtten raar kijken. ja zover zijn we.

Deze ochtend zei men op de radio dat een gemiddeld gezin iets meer dan 1000 euro teveel taks per jaar aan de staat betaalt, sinds 5 jaar. Ze krijgen het nadien pas terug. En wie strijkt er die interesten dan op?

Ik ga dus mijn winterslaap houden tot februari tot als het tibetaans nieuwjaar is(insgelijks islamitisch). het maakt alle mensen depressief.

Groetjes
dolma

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #31 Gepost op: 24 december 2007, 17:51:23 »
de regering is zonder dat ze het beseft een ware sociale genocide aan t aanrichten
« Laatst bewerkt op: 17 november 2016, 00:23:31 by admin »

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
Re: De armoedecijfers
« Reactie #32 Gepost op: 5 maart 2009, 15:17:31 »
In Vlaanderen worden elk jaar 5000 baby's geboren in kansarme gezinnen. Dat is zo'n 7% van het totaal aantal geboren baby's. dat schrijft Het Belang van Limburg. 3 op de 4 kansarme baby's groeit op in de provincies Antwerpen en Limburg. Kind

http://www.vtm.be/nieuws/index_nieuwsbinnenland.shtml?p=115

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23695
  • Totaal aantal topics: 2655
  • Online Today: 16
  • Online Ever: 354
  • (16 december 2019, 11:35:11)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 15
Total: 16
Google