Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: Verhuurder oplichten  (gelezen 5524 keer)

Offline Chelsea

• blueke
  • *
Verhuurder oplichten
« Gepost op: 31 juli 2013, 18:31:04 »
Hi  ;D

Ik heb jaren bij mijn huisbaas gewoond en ben verhuist naar de UK. Door medische problemen en verlies van mijn job teruggekeerd naar Belgie. Mijn huisbaas had nog een studio/appartement vrij in het zelfde gebouw en alles leek perfect. Oude straat en oude buren terug. Prima. maar hij heeft mij nooit 1 maand borg van de vorige periode terugbetaald (350) Bij zijn inspectie riep hij nog dat ik maar langs moest komen als ik ooit in Belgie kwam en weg was hij. Ik kom 8 maanden later terug in dit blok en begin nog over die borg en krijg als antwoord dat mijn oude appartement opnieuw geschilderd moest worden bla bla bla. Onverhuurbaar. Dat vertelde hij niet tijdens de inspectie en de muren waren inderdaad erg lelijk geschilderd door de eigenaar voor mij en zo verhuurde hij het wel aan mij. Schilder moest betaald worden (die al in dienst is van hem) en zo kon ik fluiten naar mijn borg. Als goedmakertje (en eerlijke betaler) hoefde ik maar 1 maand borg te betalen voor mijn nieuwe huisje. Maar op mijn kosten wordt dat huisje netjes geschilderd. Omdat ik weer gezond ben en weer terug wil verhuizen naar de UK (ja ik blijf bezig  ;D ) wil ik geld terug zien. Ik heb inmiddels 1 maand achterstand. Heel bewust. De vorige maand is altijd betaald maar betaal pas als de rva gestort is voor de maand ervoor. Nu wil ik nog een extra maand achterstand hebben (1 maand borg en 1 maand borg van de vorige keer waar het mij om te doen is) En die man heeft nooit betaald voor de inboedel die hij over zou nemen. Dus ik ben kwaad.
maar welk risico loop ik met 2 maanden achterstand? Er rekening mee houdende dat ik binnen 2 of 3 maanden toch weg ben hier maar geen familie heb waar ik zomaar even kan logeren? Wanneer en wat kan de huisbaas doen in dit geval?

Offline Chelsea

• blueke
  • *
Re: Verhuurder oplichten
« Reactie #1 Gepost op: 31 juli 2013, 18:41:29 »
Ik wil er nog aan toevoegen dat de RVA mij een sanctie heeft opgelegd wegens te weinig inspanning en ik vele rekeningen al niet meer betaal, waaronder water, kliniek en electrabel. Mijn RVA wordt stopgezet in januari en voor die tijd wil ik weg zijn.
Op dit platform kan ik met een gerust hart zeggen: dit land sucks echt. Ik kwam terug met een spaarpot en kreeg direct de ene rekening na de andere en spaargeld was snel weg en sloeg snel om in schulden. Borg nooit teruggekregen en nu is het al zover dat de rva 291 euro terug wil na mijn sanctie omdat ik ergens nog teveel ontvangen heb. Het moet niet gekker worden.
Mijn vertrouwen is weg hier en het lijkt of ze er alles aan doen om me in de problemen te brengen, wat inmiddels goed gelukt is.

ps Gratis af te halen, een spaarvarken door toedoen van diverse instanties waaronder overheidsinstanties. Weinig gebruikt sinds ik in België ben.

Offline smurf6254

• blueke
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 31 juli 2013, 19:26:35 »
Hoi... Je uitleg is nog verwarrend en kan op verschillende manieren gelezen worden vrees ik.

Je hebt jaren 'bij' je huisbaas gewoond? Bedoel je in een door hem verhuurde ruimte of echt bij hem in?

Je zegt dat hij bij zijn inspectie riep dat je maar eens moest langskomen als je ooit in België kwam... maar je was toch terug in België??

Als je toch van plan bent om weg te trekken denk ik dat het opbouwen van een huurachterstand idd de beste manier is om er wat geld eruit te slaan.
Geld 'terugkrijgen' is meestal een hopeloos moeilijke zaak.

Offline Chelsea

• blueke
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 31 juli 2013, 20:26:15 »
Hi

Met gewoond bedoel ik wonen in dit blok van hem, niet bij hem thuis.
Ik woonde hier jaren en ben verhuist naar Glasgow maar medische problemen, klinieken en verlies van inkomsten brachten me weer terug voor een operatie hier.
Toen hij de borg moest betalen bij mijn vertrek naar Glasgow was hij snel weg en riep toen dat ik maar moest langskomen als ik eens in België was voor een weekend ofzo.
Toen ik weer terugkwam na 5 maanden om opnieuw hier te komen wonen op hetzelfde adres had hij de borg nodig om mijn vorige appartement op te knappen. Iets wat daarvoor nooit gezegd is en dat appartement was in dezelfde staat als toen ik er in trok.
Maar het is makkelijk om geen borg te betalen en het te laten schilderen door personeel wat dus al betaald wordt.
De verf was blijkbaar exact 350 euro.
Evenveel als de huurachterstand die ik aan het opbouwen ben dus want je ziet inderdaad geen geld terug van hem.
Betalen heeft hij een hekel aan.
Zijn sportauto's en villa in Frankrijk kosten tenslotte ook geld.

Maar daar is het tricky gedeelte.
Hoever kun je gaan met niet betalen? Hoeveel tijd heb je dan nog voor je eruit moet?

Offline smurf6254

• blueke
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 1 augustus 2013, 17:46:59 »
Ik woon terug in bij mijn vader. Door dat ik al 2+ jaren (onafgebroken) werkloos ben heb ik gewoon geen stabiele inkomsten die het mogelijk maken om iets te huren.
En ik heb het nog maar gewoon over iets huren. Ik weet nog hoe het was voordat ik er de brui aan gaf... 2 weken interim hier...2 dagen daar ....6 maand niets... 1 dag hier...4 maand niets...1 week daar...lekker stabiele ondergrond om iets op te huren laat staan bouwen is het niet echt.

De huurprijzen zijn gewoon van de pot gerukt. Laatst stond nog in de krant da het gemiddeld 500 euro is zonder kosten. Als ik me niet vergis
komt dat aardig in de buurt van 50% van een schamel arbeider loontje. Tel daarbij auto kosten en een teringlading aan belastingen en er schiet niets over.

Juist genoeg geld om de huur te betalen, te eten en naar het werk te rijden. Waar is men dan in gods naam mee bezig?
Dit is toch te zot voor woorden.

Maar ervoor heb ik wel enkele jaren gehuurd. Dat was een kruipkot dat ik huurde voor 300 euro en ik spreek van 8 jaar geleden.
Op het einde had ik een achterstand van ik meen 3 maanden huur. Dat kwam overeen met de waarborg van 900 euro die ik betaald had.
Ik denk wel dat je het redelijk lang kunt trekken. Als hij je eruit wil gooien moet hij dat via de rechtbank doen maar dat weet ik niet zeker.

Offline Twan

• administrator
  • veteraan
  • Country: be
  • Geslacht: Man
« Reactie #5 Gepost op: 6 augustus 2013, 22:33:56 »
uiteraard moet hij eerst naar het vredegerecht en pas met een vonnis met groen licht kan hij de deurwaarder inschakelen - procedure duurt minstens zes maanden - en als je tegen dan zou zorgen dat de achterstand is ingehaald krijgt hij geen groen licht

maar pas wel wat op zou ik zeggen met bruggen achter je te verbranden en ik denk niet dat uk echt fundamenteel beter is - het loopt daar wat achter (in de goede zin dan) op hier, de britten zijn wat koppiger dan de continetalen om hun soevereiniteit aan Europa op te offeren maar uiteindelijk zal ook de uk even verpest worden als de rest van Europa.  there is nowhere to run for 1984. en je bent al eens terug moeten keren

Opzettelijk schulden maken en ook oplichten is zowat het laatste dat we hier willen prediken - dat je je ervan verzekert dat je je borg terug hebt is dan weer niet oplichten maar gewoon op veilig spelen - vergeet ook niet dat schulden de moderne slavenkettingen zijn - vaak kan de vierde wereld niet anders dan die kettingen aan te doen en dat is net ook de bedoeling van het vuile spel van de groten der aarde - maar probeer die neger dus te zijn die de slavenkettingen niet aan doet of als je ze aanhebt, er vanaf geraakt.
« Laatst bewerkt op: 8 augustus 2013, 22:31:22 by Thierry »

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23695
  • Totaal aantal topics: 2655
  • Online Today: 18
  • Online Ever: 354
  • (16 december 2019, 11:35:11)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 13
Total: 14