Ik reageer nog kort want vorige nacht had ik weinig slaap daar ik dacht 'waar ben ik in godsnaam mee bezig?' toen ik naar de luchtmatras keek die ik enkele dagen terug gekocht had (trouwens erg voordelig te koop bij 'Action', ook andere zaken als erg goedkope schoenen ...). Komend weekend ben ik niet thuis maar heeft hij op een andere locatie onderdak.
Ik weet welke gesel de drank is, ik spreek uit ervaring. Als ik de antabuse eens aan de kant leg sla ik me achteraf figuurlijk de kop tegen de muur als ik dan zie hoeveel ik verkwist heb in enkele luttele dagen (en toch doe ik het helaas nog af en toe). Dezer dagen herpak ik me echter wel steeds vlug, op hoop van zegen. Toen ik een 'absoluut' laagtepunt bereikt had door de drank (en platzak en dakloos terug bij mijn ouders ging aankloppen) had ik wel reeds lang erkend dat er een probleem was en heb ik dan ook vrijwillig naar antabuse gevraagd. AA is niet mijn ding gezien het sterk religieuze aspect, maar respect voor mensen die zich inzetten in de organisatie want ik ben ervan overtuigd dat het voor velen een redding is.
Ik heb hem er ook duidelijk op gewezen dat ik antabuse gebruik en geen probleem zou hebben om mee te gaan naar de AA, maar tja ... "Ik drink niet als ik werk" is lovenswaardig, maar als je na het werk hetgeen je verdient hebt onmiddellijk opdrinkt baat het natuurlijk weinig. Om maar te zeggen dat ik de gesel van de verslaving ken, maar als je zelf de verslaving niet erkent zie ik niet in hoe je een stap vooruit kan komen.
Chapeau dat je trouwens toegeeft dat er enorm veel idealisme en energie nodig is om soms maar één iemand of enkelen te kunnen helpen. Ik durf eerlijk zeggen dat ik het waarschijnlijk niet zou kunnen opbrengen, vooral als ik merk hoe slopend ik de laatste dag ervaren heb, en ik zie mezelf nochtans niet bepaald als een doetje