Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: Prijs drinkwater 64 procent duurder in zes jaar tijd  (gelezen 4324 keer)

Offline De Kat

• VIP
  • dakloze
Prijs drinkwater 64 procent duurder in zes jaar tijd
« Gepost op: 21 juni 2012, 14:29:40 »
Drinkwater is in België tussen 2005 en 2011 64 procent duurder geworden. Dat blijkt vandaag uit een studie van de federale overheidsdienst Economie over de drinkwatersector.

De drinkwaterprijs blijkt sinds 2005 fors gestegen. In 2011 bedroeg de totale waterprijs (btw inclusief) in België 3,85 euro per kubieke meter, 63,9 procent meer dan in 2005 (2,35 euro). Voornamelijk de toename van de zuiverings- en saneringskosten (+175,4 procent in 2011 ten opzichte van 2005) is hiervan de oorzaak.

http://www.hln.be/hln/nl/943/Consument/article/detail/1457795/2012/06/21/Prijs-drinkwater-64-procent-duurder-in-zes-jaar-tijd.dhtml

TMVW wijst erop dat kraantjeswater een gezonde dorstlesser is en ook stukken goedkoper is dan flessenwater. "Uit één kubieke meter of duizend liter krijg je zo'n 4.000 glazen. Gemiddeld kost één liter nooit meer dan 0,4 cent, dat is 0,1 cent per glas." TMVW voegt eraan toe dat kraantjeswater het milieu minder belast en ook de PMD-zak spaart.

Offline De Kat

• VIP
  • dakloze
Re: Prijs drinkwater 64 procent duurder in zes jaar tijd
« Reactie #1 Gepost op: 21 juni 2012, 14:31:32 »
Bij mij is water inbegrepen in de huurprijs, geen idee hoeveel het is. Wat betaal jij voor je water?

Offline TurtleTJones

• VIP
  • boefer
  • Geslacht: Man
  • Tommeke
« Reactie #2 Gepost op: 21 juni 2012, 16:21:16 »
Hier in Antwerpen momenteel 40,55euro/kwartaal voorschot voor alleenstaande in piepkleine studio...
Nog altijd een stuk minder dan in de Westhoek ,maar voor mij toch nog genoeg.

Offline joris

• blueke
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 22 juni 2012, 13:51:37 »
Het is vooral de huur van de meter die schandalig veel kost.

Offline De Kat

• VIP
  • dakloze
« Reactie #4 Gepost op: 22 juni 2012, 15:36:17 »
Die huur van de meter zal zoiets zijn als de distributiekosten en Co van de electriciteitsmaatschappijen. Duizend keer de prijs voor iets wat al eeuwen break even is.

Dus een €160 per jaar voor water. Loopt ook op. Bij mij staat er op het contract dat het inbegrepen is, maar, de eerste jaren kreeg ik gewoon een rekening van de watermaatschappij die ik in de vuilnisbak gooide. Was blijkbaar proberen...

Offline Twan

• administrator
  • veteraan
  • Country: be
  • Geslacht: Man
« Reactie #5 Gepost op: 3 juli 2012, 02:15:30 »
leidingwater niet zomaar vertrouwen mensen
in vele landen wordt er bvb fluor aan toegevoegd
dat tast de hersenen aan en zo modificeren die landen hun burgers
zodanig dat ze net slim genoeg blijven om de machines te kunnen bedienen en dom genoeg om door te krijgen dat ze slaven zijn en als koeien gemelkt worden

er wordt buiten fluor nog vanalle rommel aan leidingwater toegevoegd

gelijk welk krapuul kan de watermaatschappijen opkopen als ze maar genoeg geld neer kunnen tellen

binnen zo n systeem is niks vanzelfsprekend en dus ook niet dat leidingwater te vertrouwen is

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23699
  • Totaal aantal topics: 2655
  • Online Today: 6
  • Online Ever: 354
  • (16 december 2019, 11:35:11)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 3
Total: 3

© vierdewereldsyndicaat.org