Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: Steeds meer Belgen uit bevolkingsregisters geschrapt  (gelezen 8213 keer)

Offline De Kat

• VIP
  • dakloze
Steeds meer Belgen uit bevolkingsregisters geschrapt
« Gepost op: 12 augustus 2011, 12:47:41 »
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/1303893/2011/08/12/Steeds-meer-Belgen-uit-bevolkingsregisters-geschrapt.dhtml

Het aantal Vlamingen dat ambtshalve wordt geschrapt omdat hun woonplaats onbekend is, is van 15.759 in 2005 gestegen tot 25.000 in 2010. Voor heel België bedraagt dat cijfer zelfs meer dan 60.000. De stijging van de laatste jaren is volgens het ministerie van Binnenlandse Zaken in belangrijke mate het gevolg van een betere controle.

Elke dag worden meer dan 150 Belgen uit de bevolkingsregisters geschrapt omdat niemand weet of ze nog leven, dan wel waar ze verblijven. Sinds 1978 werden ruim 600.000 Belgen uit het bevolkingsregister geschrapt, schrijven de Concentrakranten.

De schrapping kan plaatsvinden nadat een wijkagent, na diverse controles van de woning en na een familie- en buurtonderzoek, heeft vastgesteld dat iemand niet langer op een adres verblijft. De betrokkene verliest met zijn domicilie ook het recht op uitkeringen. De identiteitskaart wordt ongeldig, wat een boete tussen 143 en 2.750 euro kan kosten. (belga/vsv)
12/08/11 04u01

Niks van gemerkt hoor, van dat laatste....

Offline Twan

• administrator
  • veteraan
  • Country: be
  • Geslacht: Man
Re: Steeds meer Belgen uit bevolkingsregisters geschrapt
« Reactie #1 Gepost op: 12 augustus 2011, 17:52:30 »
Ik hoorde deze berichtgeving deze morgen op de radio. En in de namiddag een intervieuw erover met annemie turtelboom. Er werd gedaan alsof belgen zonder domicilie criminelen zijn. En alsof het een goede zaak is dat er dankzij een betere opvolging vd wijkagenten meer mensen geschrapt worden uit het bevolkingsregister. Je reinste fascistische propaganda dus en zoveelste bewijs dat onze media even onafhankelijk is als de chinese. Ik ben weer maar eens beschaamt om vlaming of belg te zijn.

Offline Twan

• administrator
  • veteraan
« Reactie #2 Gepost op: 12 augustus 2011, 18:05:27 »
Een identiteit hebben is net zoals huisvesting een mensenrecht. Het is dus zo nog niet erg genoeg dat deze "recht"staat het recht op huisvesting van talloze burgers schendt door niets te doen aan hun huisvestingsproblemen. Wie geen huisvesting heeft kan geen domicilie hebben en wie geen domicilie heeft geen geldige identiteitskaart en dus geen identiteit. Maar dat is nog niet voldoende armenfobie voor onze anarchistenstaat. Mensen die zodoende slachtoffer zijn ve dubbele schending van hun mensenrechten wil ze daar nog eens voor gaan beboeten ook. Dit komt eveneens neer op een verkapte herinvoering vd wet op de landloperij. Stel je voor  .... Vroeger sloot men daklozen op in wortel. Vandaag de dag zouden ze bovenop hun miserie nog eens een boete krijgen ook. Extreme armoede wordt zodoende weer maar eens strafbaar gesteld.
« Laatst bewerkt op: 27 november 2016, 00:08:35 by Twan »

Offline Twan

• administrator
  • veteraan
« Reactie #3 Gepost op: 12 augustus 2011, 18:12:49 »
Ook schone reclaam voor vrouwen in de politiek. Die zijn helemaal niet humaner. Ze zijn nog erger en kunnen zich veelal beter in het geheel niet met politiek bezig houden.

Offline Twan

• administrator
  • veteraan
« Reactie #4 Gepost op: 12 augustus 2011, 22:29:36 »
Wat een inlevingsvermogen toch. Keerde annemie nu maar eens terug naar haar potten en pannen.
« Laatst bewerkt op: 14 augustus 2011, 22:03:06 by Thierry »

Offline Twan

• administrator
  • veteraan
« Reactie #5 Gepost op: 13 augustus 2011, 10:36:06 »
Discriminatie vd autochtone bevolking. Asielzoekers die geen woonst krijgen vh ocmw kunnen het ocmw een dwangsom opleggen te betalen per dag dat het ocmw in gebreke blijft. Maar belgen aan wie het ocmw een referentieadres weigert, ondanks hun recht daarop die kunnen daar bovenop nog eens een boete krijgen. Allochtonen zonder papieren mogen misdaden plegen, stelen, carjacken, pooier spelen. Maar belgen zonder papieren kunnen een boete krijgen zonder dat ze zelfs maar iets misdaan hebben. Belgen zonder papieren zijn dus eigenlijk illegaler dan illegalen.

Offline TurtleTJones

• VIP
  • boefer
  • Tommeke
« Reactie #6 Gepost op: 16 augustus 2011, 00:49:18 »
Als 'k eens goed over nadenk...
Belgen zonder papieren zijn feitelijk geeneens Belg.
Daklozen en andere door de klote maatschappij uitgestoten en verdreven individu's zouden bijgevolg mijn inziens evengoed een aanvraag als politiek vluchteling kunnen indienen.
Er moet maar 1 slimme advokaat met ballen aan z'n lijf zijn die mediageil genoeg is om op zulke wijze een precedent te creëren.

Daklozen probleem en daarbij horende armoede direct afgeschaft ,want dan zou iedere nu dakloze Belg die officieel dus geen Belg (meer) is ,en met onmiddellijke ingang een dak boven zijn hoofd hebben ,en een loofloon worden toegekend ,en niet te onderschatten ,d'r gaat niemand gedurende gans de duur van die procedure hen kunnen verplichten tot werken ,want dat mag zo iemand net niet...

Niet werken ,toch geld krijgen en zeker zijn van een dak boven uwe kop...that's the way it's supposed to be...:)
Bovendien kan men deze niet (meer) Belgen niet eens het land uitzetten terug naar het land van herkomst  ,want dan zouden ze moeten toegeven dat ze Belgen het recht om Belg te zijn hebben ontzegd...

Nadenkertje dus

Offline TheLastWarrior

• blueke
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 16 augustus 2011, 01:38:47 »
Discriminatie vd autochtone bevolking.
Ik heb het zelf meegemaakt dat ik verdorie 2 weken op voorhand een afspraak moeten nemen op het OCMW om iets te bespreken. Als me op de dag van de afspraak aanbied staat heel het OCMW kantoor vol met allo's. Mij afspraak word gewoon afgezegd met het motief dat die allo groep voorrang krijgt wegens meer dringend. Wij autochtonen worden opzijgeschoven voor gelukzoekers die hier even 2 tot 3x OCMW steun komen trekken en kinderen op de wereld brengen met maar een bedoeling OCMW steun en veroveren van het Westen door productie van Islam volgelingen.

Offline Twan

• administrator
  • veteraan
« Reactie #8 Gepost op: 16 augustus 2011, 17:34:40 »
Als 'k eens goed over nadenk...
Belgen zonder papieren zijn feitelijk geeneens Belg.
Daklozen en andere door de klote maatschappij uitgestoten en verdreven individu's zouden bijgevolg mijn inziens evengoed een aanvraag als politiek vluchteling kunnen indienen.
Er moet maar 1 slimme advokaat met ballen aan z'n lijf zijn die mediageil genoeg is om op zulke wijze een precedent te creëren.

Daklozen probleem en daarbij horende armoede direct afgeschaft ,want dan zou iedere nu dakloze Belg die officieel dus geen Belg (meer) is ,en met onmiddellijke ingang een dak boven zijn hoofd hebben ,en een loofloon worden toegekend ,en niet te onderschatten ,d'r gaat niemand gedurende gans de duur van die procedure hen kunnen verplichten tot werken ,want dat mag zo iemand net niet...

Niet werken ,toch geld krijgen en zeker zijn van een dak boven uwe kop...that's the way it's supposed to be...:)
Bovendien kan men deze niet (meer) Belgen niet eens het land uitzetten terug naar het land van herkomst  ,want dan zouden ze moeten toegeven dat ze Belgen het recht om Belg te zijn hebben ontzegd...

Nadenkertje dus
artikel 1 v onze vorige grondwet luidde  ...  De burgerlijke dood is afgeschaft en kan nooit meer worden heringevoerd.

Maar ambtelijke schrapping = burgerlijke dood en dus is de burgerlijke dood nooit echt afgeschaft. Wel in theorie. Maar niet in de praktijk dus. En intussen is het in de nieuwe grondwet ook al niet meer artikel 1. Geleidelijk wordt deze bepaling dus afgevoerd tot ze wss dus toch zal verdwijnen.

Er bestaat geen anarchistischer staat in de wereld dan de belgische. Stel jezelf een voetbalmatch voor. Iedereen weet dat je niet met de handen mag spelen. En toch doen alle spelers het en de scheidsrechter negeert dat. Met zoiets kan je de belgische "recht"staat vergelijken.

Offline Twan

• administrator
  • veteraan
« Reactie #9 Gepost op: 16 augustus 2011, 17:42:20 »
Dergelijke hypocrisie en geinstitutionaliseerde leugenachtigheid    ...... Ik kan dat dus gewoon niet uitstaan he.

Het gros vd bevolking heeft er geen probleem mee, is er onverschilig in of vindt dat zelfs reuze. Het enige dat ik kan konkluderen is dat ik behoor tot een mindrrheid van normale mensen die moeten leven tussen een meerderheid van abnormale imbeciele schlemiele leugenaars. Om te kotsen is zoiets gewoon.

Offline cookie

• VIP
  • blueke
  • *
« Reactie #10 Gepost op: 17 augustus 2011, 11:00:23 »
Van mijn part mogen ze die boete opsturen.... als ze me vinden tenminste  ::)

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
« Reactie #11 Gepost op: 5 september 2011, 19:20:52 »
De rechter zei me vandaag dat men geen mens van vandaag op morgen uit huis mag zetten! In 1999 had ik het op het nippertje niet voor! Ik kreeg een woning! Dat was een mirakel. Een huisbaas dus eigenaar moet je de tijd laten een woning te zoeken. Dat is nu nog zo. IK had er een fikse nachtmerrie over dezer dagen en ben van de schrik naar de rechter geweest. Heb minder angst maar zal wellicht moeten onderhandelen.

Zijn er hier mensen in de site die van jusit buiten brussel zijn of er leven? Zellik of Wemmel bijvoorbeeld. Kunnen die me helpen een apt te vinden of studio 45m2. Zellik vond ik maar 1 apt en ik zal dus een de lijn abonnement moeten kopen. 30 euro zeg.

?????Dolma

Offline Twan

• administrator
  • veteraan
« Reactie #12 Gepost op: 5 september 2011, 23:35:38 »
Ik kan al niet meer tellen hoe vaak ik uit mijn huis gezet geweest ben zonder dat ik een andere woonst gevonden had. Je krijgt wel wat tijd vd rechter maar als die voorbij is ga je effectief met je hebben en houden de straat op. Is al tienduizenden keren gebeurt in dit land en de overheid voert de uithuiszettingen uit terwijl haar grondwet zegt dat ze iedereen de mogelijkheid op huisvesting moet garanderem of maw deze staat is een anarchistenstaat.

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
« Reactie #13 Gepost op: 11 september 2011, 12:49:47 »
Volgens gemeentehuis ga je dan via ocmw naar een opvangsthuis! dat wens ik niemand toe. RR moet dus ingegrepen worden in die huurprijzen. IK zei dat in 1986 al en toen luisterden ze ook al niet. De toestand van appartementen zelfs met de door Reynders gegeven premies is zie reportage tv met chimmels en kapot. Huisbazen doen weinig. IK heb er 2 gezien waar je je kont niet kon draaien in de keuken. Geen hotte en geen rookmelder. Ze zijn nog niet beschaamd. IK versta dat niet hoor.

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
« Reactie #14 Gepost op: 21 september 2011, 11:32:46 »
Just want er is geen woning aan deftige prijs.....zeker niet voor vrijgezellen. En als je apt kan vinden dan staan er teveel mensen voor je en sta je als arme opzij! mag niet van de wet maar ze doen het toch.

Di Rupo mag ingrijpen voor eigen bevolking.(zie noordstation vandaag).

Offline Twan

• administrator
  • veteraan
« Reactie #15 Gepost op: 22 september 2011, 17:45:39 »
Een collega belde daarstraks voor een huis dat hij te huur zag staan in de plaatselijke streekkrant. Het stond nog te huur. Hij vroeg wanneer hij het eens mocht komen bezichtigen. Er waren echter negentig kandidaten die die vraag al eerder gesteld hadden.

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
« Reactie #16 Gepost op: 24 september 2011, 11:07:46 »
Just! Zeer just! Stel nu dat jij 3 euro moet betalen voor die huur
jan verdient want je moet je loon laten zien, 5 euro als dopper
Jules verdient 7 euro als mutualiteit zijnde
Karel verdient 10 euro al werkende

allemaal kunnen jullie 3 euro betalen
Wel ze gaan de laatste kiezen. Een werkloze is bij voorhand uitgesloten. Ik kon bewijzen dat ik minder duur ging uitvallen dan op dit ogenblik en daarom heb ik het. Maar als gehandicvapt persoon zulke uren afstanden moeten afleggen te voet of met metro is gruwelijk.

vroeger zag ik een affiche, belde, tekende en betaalde. Nu.....Er moet daar iets ondernomen worden.

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23695
  • Totaal aantal topics: 2655
  • Online Today: 18
  • Online Ever: 354
  • (16 december 2019, 11:35:11)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 10
Total: 10

© vierdewereldsyndicaat.org