Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: vlamingen te Brussel  (gelezen 5787 keer)

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
vlamingen te Brussel
« Gepost op: 18 juli 2011, 15:04:22 »
In mijn tijd op school leerden we dat Broekzele vlaams was: een zeel over het broek. Nu als je vlaming bent te Brussel ben je een achterlijke stomkop en oemt sibelga me smeerlap. Die vent vanvoor kent geen nederlands meer en wil me de nodige documenten niet geven. Tegenover is er een rood gebouw galery gery geheten en die geven uitleg en papieren dus is dat ok voor mij. Maar als zo een franstalige geen nederlands wil kunnen, staan wij en ik ook dus daar voor stomme aap. Trouwens als zo een vlaming van ergens naar Brussel komt, en men hoort hem praten, dan stelen ze de handtas leeg! Je ziet zo aan iemand en zijn beleefdheid welwillendheid dat hij vlaming is. De ene persoon zal zeggen quel beau chien, en als je antwoord geeft is je geld al weg. Meegemaakt op abattoir en aan de midi.

Ik was dus in Brussel nieustr en ik verzeker jullie dat ik me er onveilig en niet gewenst voel. het ligt er vol vreemden. Ik ben niet meer bij mij nu. I herinner me trouwerns een meiske die een boetiek kinderkleren had in 1988. Omdat ze islam was en alleen ging wonen om dichter bij boetiek te zijn stuurde men alle mannen naar haar toe want een meiske alleen dat mag niet. IK kreeg toen ook rare telefoons omdat ik erboven woonde. Maar 2011 is e rniks veranderd in de kop. Ik kan geen vlaming in Brussel zijn. Ze mocht zelfs geen glas cola in een café drinken! Die mannen loerden van jewelste, dus dat ik erbij was was goed.

IK zoek dus een manier om mezelf te zijn. Wij zijn sinds schooltijd tweetalig. Maar zij willen niet hoor. Koppig hun frans dus.

Ik zeg u hier de waarheid want een vlaming beseft de toestand hier niet. Nooit weet ik waar ik terecht kom en nooit weet ik wie er rond me leeft. Ze willen ook geen vlaams schrijven ech!

Pas even op voor jezelf als je komt shoppen. Pas op aan simonis, beurs, brouckère en anneesens! Steek je geld onder je mantel weg. Neem geen handtas mee. Kettingen trekken ze van je hals af, dus doe dat niet aan.

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
Re: vlamingen te Brussel
« Reactie #1 Gepost op: 17 september 2011, 12:09:54 »
Nu enfin Di Rupo brusel halle Vilvoorde gesplitst kreeg zitten wij vlamingen te Brussel ons af te vragen waar het naartoe gaat gaan. Was vandaag in de abatoir en omdat ik binnenkort averecht binnen moet komen van nu, vroeg ik een man van die wahcters de weg. het is zo al moeilijk genoeg uit te leggen waar je bent. Spreekt u nederlands: nee! Dan kan ik het u niet vragen en ik vroeg het een groepje pratende mannen van de mivb. Diret Neerlands zeg en ht me deftig uitgelegd.Geoon tram 81 avercht an nu naar de midi nemen en dan de metro 1 halte. Dat ga ik kunnen dus.

Maar de man zei me dat de toetand in Brussel meer en meer zal verergeren nu. IK zag een deftig jong manneke 15 jaar tegenover me zitten en zo een araab vroeg hem frank botweg wie er in zijn klas zat. IK hoorde alles behalve Jan Piet Mieke en dominique. ER zit in de fr scholen geen belg meer. En ze moeten naar het schijnt geen Nederlands meer leren en dat weet ik van een buurvrouw. Daarom kunnen ze niks lezen.

IN mijn tijd kon ik dat vlaams en frans op mijn 2de studiejaar. Duits 4de studiejaar. Engels 2de middelbaar. Waarom ben ik zo verstandig en zij nooit! En dat begint me te vervelen!

Zij hebben werk en ik niet. Zij kennen frans en araabs van het ene of andere soort. Da's 2 talen.

Het zal hier echt alleen maar verergeren in brussel en alles is islam wat de klok slaat.  IN het park hier werd onlangs een jongen van 12 uitgekleed door jonge araben omdat hij christen was. HIj is een ongelovige. Zover zijn we dat er pedofilie mee gemoeid is volgens mij. Die zij niet meer dan 15-16 jaar. Christelijke meisjes mogen ja gevogeld worden volgens hen=16 jaar. IK ga zeker na 18 uur geen park door. Zal wellicht toch moeten maar neem de zijkanten.

Jullie in de Vlaanderen kent brusssel niet. We zijn niet meer in eigen land. Beschaamd frans en veraraabt te zijn zijn ze niet. het is erg voor mij.

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
« Reactie #2 Gepost op: 19 september 2011, 19:55:34 »
Deze ochtend toen ik koffie zette wasz onze Vic Anciaux op de radio vrt2. Hij zei oa dat hij al lang naar voren bracht dat brussel zal verfransen. Geef hem gelijk. Infeite moet ik terugdenken aan Nolsville(Schaarbeek) en Patrick die met de Pvv(Verhofstadt) end e tak ging protesteren en in de boom kroop. Ze protesteerden tegen lokaal 13 voor Vlamingen.

Vandaag zag ik een idee over Schaarbeek 2011, en de bewering dat ze Frans zijn, en de vlamingen in de minderheid. Durf ik te denken dat we lokaal 13 terug gaan krijgen? Waar hebben ij voor gevochten infeite?

Ze beginnen echt op hun Frans te staan en zijn niet omniglobaal tweetalig zeker vandaag. Vlaming uitchot is eerder de uitdrukking en ongewenst zeker.

Voel me niet meer op mijn gemak en zou zoals bij man bijt hond liever nederige vlaams eburen hebben die mekaar helpen. Wie weet waar ik nog kan gaan wonen binnen drie jaar? Help me eens. Dan ga ik op onderzoek.

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
« Reactie #3 Gepost op: 24 september 2011, 11:17:19 »
IIK denk dus dat ik binnen de drie jaar Brussel vaarwel moet zeggen. Nu is er de noeuwe overeenkomst Di Rupo ech met een versere regering op komst. Lees eens allemaal via internet deze week te brussel van donderdag! Daar staat het gewoon in hoe wij hier behandeld worden. Is niet acceptable. Had nooit gedacht dat het zover ging komen maar nu staat mijn gedachte er zwart op wit. Ben infeite hopeloos voor de toekomst. Waar moet ik naartoe?

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
« Reactie #4 Gepost op: 26 september 2011, 09:29:50 »
Een vroegere buurvrouw die ene huisje met tuintje had is weg naar Geeraardsbergen zie. Ze stappen eht allemaal af te jette.....
dat zijn er 7 die ik NU weet

KLopt iets niet

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
« Reactie #5 Gepost op: 26 september 2011, 11:20:45 »
Lees maar eens deze week te Brussel van verleden donderdag op uwe computer......dan weet je wat ik dezer dagen moest meemaken aan den lijve. Ooh ben niet alleen: 7 van mijn kennissen gaan naar de Vlaanderen! ga als enige stomerd even voort doen te brussel en denk dat ik het ga mogen ophoepelen! Vroger schreeuwden de mesnen om dicht bij hun werk te zijn.....nu....ver van brussel af! KOn gene verhuurkontrakt meer in mijn taal krijgen! Om van de verwensingen te zwijgen! Ben niet de enigste die dat zeg.

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
« Reactie #6 Gepost op: 18 oktober 2011, 15:29:08 »
Vandaag weert papiren in het frans aangekregen ech. Ze zijn van kraainem en schrijven frans. Ik lees dat niet ech....

Vraag me af of als een huurder weg gaat ergens en aanwezig moet zijn om via zo een firma die je naziet ech een devis op te stellen.....of de dus ex-huurder die moet betalen of de nieuwe? het zou logisch zijn dat dat die ex is ech, zeker met de vuiligheid die ze me naliet. ???? Wie weet dit?

Ik ga nu eens reclame maken voor een goede verkoper/verhuurder: century 21 te Jette! Een aangename familie, die ik mijn familie durf te noemen. Die doen hun werk zo goed en geven altijd goede raad. Trouwens ze zeiden de nieuwe al dat als er een probleem is je dat altijd Dolma moet vragen want die weet alles en ze is proper, en weet de goedkoopste adressen voor alles. Als dat geen compliment is! Dat is zeker aangenomen want het is  waar.

See you

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
« Reactie #7 Gepost op: 21 oktober 2011, 15:12:41 »
geloof het of niet maar ik ben even langs gelopen op het adres van mijn eerste studentenjob. 1975! Nu is dat het vlaams belang Brussel. Heb daar even uitgelegd wat ik moeten meemaken met die berberin naast me. En de verhuis. En de probremen met die syndic....en ht naar gevoel justitie brussel vlamingen afdeling, waar het vol stoutogende vreemden zat en maar 4 vlamingen zeg! Voelde me er totaal overboord gegooid: bei!!!!!!!

We zijn Brusel uit mensen. We zijn niet gewenst. Ik moest ene brief insteken hier te Vorst ech en er is geen bus meer of postkantoor. Van het zwembad maakten ze een moskee zeiden ze me.
 En toen ik een bus vroeg kreeg ik te horen, ik spreek geen frans. Ah vlaams zei ik, goed zo! Kon die vent ook niet. het is hier arabisch mannekens. Belgen buiten te brussel! Dus nu gaat het echt te ver.

Na wat ik dus gisteren zag op da tjustitiepaleis dus, vraag ik me af waarom die wel goed behandeld worden en ik totaal niet. IK mag niet eerlijk rondlopen. Puur schandaal is't. Ik ga liever eerlijk dood hoor.

Ik vecht tot de laatste snik. IK denk aan Thierry zin vriend en doe voort. Ik moet dat ook aan mijn echte familienaam...volhouder!

Maar het vlaams blok heeft me begrrepen en verholpen en ik voel een betere moraal nu. Moet ze dat eens zeggen van dat justitiepaleis. Was ik in mijn land?

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
« Reactie #8 Gepost op: 23 oktober 2011, 14:06:05 »
Nu begrijp ik waarom mijn ndossier zw ovl str daar blijft liggen op dat poullaertplein......of andere dossiers die toch snel behandeld worden kunnen. Omdat ik vlaming ben en ne stomme belg! Daarom moet ik wachten...en de baarden gaan voor! Mijn buutrman, ene brave vent en algerijn, heeft me gezegd dat dat zo is. Zij worden sneller bediend en ik ben gestraft als belg. Dank u. Heb me gisteren dus gezet aan het tegen elkaar opstoken van advocaten en rechters voor wat mij betreft:
dus dossier zw ovl str met ongeval tegen dedie vna nu die slecht de staat vna het appartement beschreef(wie kijkt daar naar in het donker? Dan had ie beter kunnen zien hoe vuil en stuk het was hier!). Proces extra nu. Heb er al 6 liggen! Ze beginnen niet ana het eerste....we are waiting we are waiting thourgh the times far away....seffens ben ikke dood.....daar ligt de kloot....we are waiting for my money!

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
« Reactie #9 Gepost op: 24 oktober 2011, 17:44:55 »
N begrijp ik ook dat wij vlamingen ons met hand en tand moeten verdedigen om in Brussel te overleven. We creveren hier van de fanatieke islam venten en dat gaat niet voor onze kultuur. Zeker niet als je hen iets zegt, ze knikken, en dan niks doen. IK maakte vandaag weer zo een luierik mee.
 Die kan zich niet aanpassen aan ons. Wees dus allen zeer tevreden niet mee te maken wat ik nu wel meemaak.

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
« Reactie #10 Gepost op: 3 november 2011, 19:43:34 »
heb vandaag aan enkele vlamingen verteld wat ik opeens in een paar weken meemaakte ivm mijn nederlandse taal en de sabotering van mezelf dus door de fr en vreemden! Die konden hun oren niet geloven. Ikzlf ben er nog altijd ondersteboven van en ben er ziek van. Ik kan het niet uitleggen. Dit is het einde van onze civilisatie, dat kan niet anders zijn. Maar ik vecht door voor jullie.

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23695
  • Totaal aantal topics: 2655
  • Online Today: 49
  • Online Ever: 354
  • (16 december 2019, 11:35:11)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 27
Total: 28
Google