Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: Facebook gooit daklozen buiten  (gelezen 3980 keer)

Offline Twan

• administrator
  • veteraan
  • Country: be
  • Geslacht: Man
Facebook gooit daklozen buiten
« Gepost op: 28 december 2010, 15:38:27 »
Facebook gooit daklozen buiten

Facebook heeft een liefdadigheidcampagne van vastgoedmakelaar ERA offline gehaald. ERA had Facebookleden opgeroepen om op hun profiel virtueel onderdak te geven aan een dakloze. Per deelnemer zou ERA 2 euro schenken aan een daklozenorganisatie. Maar zover komt het dus niet.

ERA begrijpt deze vorm van censuur niet. "Het is pure liefdadigheid waarbij wij geen enkel financieel voordeel hebben", zegt Iain Cook van ERA België. Het vastgoedbedrijf wil nu van Facebook weten waarom het in de ban is geslagen.

"Deze censuur staat in schril contrast met de recente aankondiging van Mark Zuckerberg om de helft van zijn fortuin weg te schenken aan een goed doel", aldus de initiatiefnemers.

Eerder al werden acties van Humo en Studio Brussel van de sociale netwerksite gehaald. Facebook heeft een set richtlijnen voor iedereen die iets wil publiceren, maar die regels zijn blijkbaar voor interpretatie vatbaar.

http://www.gva.be/nieuws/media-en-cultuur/aid1003555/facebook-gooit-daklozen-buiten.aspx

------------------------------------------

Een heel raar verhaal eigenlijk. Facebook heeft denk ik gelijk omdat het hier wellicht helemaal niet echt over liefdadigheid gaat maar over reclame waarvoor daklozen misbruikt worden.

het vws heeft ook een facebook account - zou dat ook gebant worden als het teveel bezoek moest krijgen ?

Offline Twan

• administrator
  • veteraan
Re: Facebook gooit daklozen buiten
« Reactie #1 Gepost op: 28 december 2010, 15:44:49 »
Citaat
"Het is pure liefdadigheid waarbij wij geen enkel financieel voordeel hebben",
voor dit artikel had ik nog nooit van era gehoord en van iain cook en dat ze een afdeling hebben in belgie en nu wel en da s dus gratis reclame voor de firma, op de nek vd daklozen die vd centen niks krijgen want organisaties krijgen de centen.

zijn dat soms organisaties zoals het rode kruis bvb die dat geld krijgen ? en gaan die met die centen daklozen dan bvb vaccineren (lees vergiftigen ) in de opvangcentra ? is dat de liefdadigheid waar ze het over hebben ? liefdadigheid alla bill gates dus ?

dus maw het zou best kunnen dat era zich opzettelijk van facebook heeft laten bannen - want zo komt dat dan in de gazet en zo geeft dat dan nog meer gratis reclaam - want dan wordt era niet alleen op facebook vermeld maar ook nog eens in de gazet en wie weet zelfs op den tv en een slachtofferrol is altijd gelijk aan een populaire rol

en ze zijn er zodoende zelfs in geslaagd om ook hier vermeld te worden - want zonder hun te vermelden kunnen we het niet over dit onderwerp hebben

Offline willby

• VIP
  • boefer
  • Ben geen betweter, alleen veel ervaring (slechte)
« Reactie #2 Gepost op: 28 december 2010, 15:51:30 »
Nee, ik geloof het niet gewoon omwille van het feit dat het VWS geen enkele winst najaagt, wat niet van de firma's kan gezegd worden welke zogezegt voor het goede doel iets doen.
Ze geven mischien wel intergraal het geld weg na aftrok van de kosten en hebben zodoende gratis reclame bekomen wat zich dan waarschijnlijk resulteerd in een latere meeromzet. Zodus weer kassa kassa voor het zogenaamde goede doel. Moesten ze dit nu eens doen voor het VWS, dan konden onze beheerders toch de meest noodlijdenden een beetje helpen. Maja daarvoor zijn we nog niet bekend genoeg denk ik.

Offline willby

• VIP
  • boefer
  • Ben geen betweter, alleen veel ervaring (slechte)
« Reactie #3 Gepost op: 28 december 2010, 15:54:42 »
We kunnen nu wel vermijden dat deze bedrijven enigzins te veel bekend raken via het VWS gewoon door hun namen niet meer te vermelden en vervangen door Y & X & W enz..

Offline Twan

• administrator
  • veteraan
« Reactie #4 Gepost op: 28 december 2010, 16:24:34 »
awel ik heb dat ook zitten denken willy maar ik denk dat het te laat is daarvoor want ze hebben hun gratis reclaam al uit de gazet

en hier worden ze wel vermeld maar hier wordt die reclaam omgebogen in antireclaam omdat ze hier ontmaskerd worden - en als wij dus niks zouden schrijven erover dan zouden ze wellicht nergens ontmaskerd worden - dus op die manier heb k er weer geen probleem mee om ze hier dan toch te vermelden - want anders dan zouden ze nergens door de mand vallen en er zou nergens geen discussie te vinden zijn die het heeft waar het hier echt over gaat - en da s alles behalve daklozen mijn gedacht. er gaat door dit alles nu eens letterlijk gene ene dakloze nen boterham meer hebben.

Offline Twan

• administrator
  • veteraan
« Reactie #5 Gepost op: 29 december 2010, 17:32:16 »
ik zie net dat we het hier al eens eerder daarover hebben gehad

http://www.vierdewereldsyndicaat.org/forum/index.php?topic=2664.0
« Laatst bewerkt op: 25 november 2016, 01:35:02 by Thierry »

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
« Reactie #6 Gepost op: 4 september 2011, 12:12:07 »
2 volgende beelden zeggen ook veel: vond ze ergens wel goed ivm facebook.

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23695
  • Totaal aantal topics: 2655
  • Online Today: 16
  • Online Ever: 354
  • (16 december 2019, 11:35:11)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 10
Total: 11
Google