Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: Tijdelijk ambtelijk geschrapt, nieuw reispaspoort  (gelezen 5260 keer)

Offline davidieper

• blueke
  • *
Tijdelijk ambtelijk geschrapt, nieuw reispaspoort
« Gepost op: 12 oktober 2010, 19:53:11 »
Ik ben voorlopig ambtelijk geschrapt op mijn vorige domicilie.  Ik zou een nieuw reispaspoort willen maar zal mijn domicilie ten vroegste binnen enkele maanden ergens kunnen zetten.  Zou ik nog een nieuw reispaspoort krijgen of zullen ze moeilijk doen?

Eenmaal definitief ambtelijk geschrapt (ik schat pas eind november, maar ik zou het paspoort eigenlijk vroeger willen) zou ik een referentieadres kunnen aanvragen bij het ocmw, maar ik weet niet of ik daarmee een reispaspoort zou kunnen aanvragen? (en hoe weet ik dat ik definitief ambtelijk ben geschrapt, kan ik naar de burgerlijke stand van desbetreffende  gemeente bellen en zullen ze die informatie telefonisch willen doorgeven?).  Thanks.

Offline Twan

• administrator
  • veteraan
  • Country: be
  • Geslacht: Man
Re: Tijdelijk ambtelijk geschrapt, nieuw reispaspoort
« Reactie #1 Gepost op: 13 oktober 2010, 12:43:58 »
als ze die info telefonisch zouden geven dan zou dat willen zeggen dat ik of gelijk wie die info ook zou kunnen krijgen - ik denk het niet dus

indien je zelf echter langs gaat op de burgerlijke stand dan ga je die info wel krijgen

reispas ga je denk ik niet kunnen krijgen zolang je ambtelijk geschrapt bent
met een referentieadres zou dat in princiepe wel moeten lukken - voor de wet is een referentieadres immers hetzelfde als een gewoon adres - moest je daar toch problemen mee ondervinden dan vernemen we dat graag

Offline Twan

• administrator
  • veteraan
« Reactie #2 Gepost op: 13 oktober 2010, 12:45:56 »
als je erbij stilstaat dan zitten alle daklozen ( ambtelijk geschrapten ) eigenlijk dus ook vast achter een ijzeren gordijn

Offline davidieper

• blueke
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 13 oktober 2010, 16:50:21 »
Beste,

Ik ben momenteel weliswaar nog maar 'voorlopig ambtelijk geschrapt' maar ik denk dat niemand echt een antwoord heeft op mijn vraag en ik het gewoon zal moeten proberen (kwestie paspoort).  Het zal dan mogelijk nog afhangen van hoe fris de betreffende ambtenaar die dag is.

Eenmaal ambtelijk geschrapt valt inderdaad haast niets meer te regelen.  Ambtelijk geschrapt zijn gaat waarschijnlijk zogoed als altijd samen met andere problemen, en maakt de situatie nog veel erger.  Voor Mensen die hun weg niet kennen in paperassen, niet mondig zijn, ... is het ronduit een drama.

Offline Twan

• administrator
  • veteraan
« Reactie #4 Gepost op: 13 oktober 2010, 19:18:28 »
het lijkt me zinvol om er nu eerst voor te zorgen dat je zeker weet waar je staat en hoe het zit

ik zie niet goed in waarom je aarzelt om info te gaan vragen over je domicilie - het is tenslotte toch jouw domicilie

die reispas dat weet ik dus niet en zal idd afhangen vd ambtenaar - een eventueel referentieadres nadien idem - maar die informatie bekomen dus niet - als je het nodig vind om je vraag te motiveren zeg dan dat je wil weten of je al voor een referentieadres in aanmerking komt - maar nog veel beter is jezelf helemaal niet motiveren daar waar dat ook helemaal niet nodig is

Offline Twan

• administrator
  • veteraan
« Reactie #5 Gepost op: 13 oktober 2010, 19:22:27 »
als je wil weten of je een reispas kan bekomen zonder dat gedoe met referentieadres ( waarom zou je dat in t buitenland immers nodig hebben ) ga dan gewoon een reispas halen - en zeg niks - wedden dat je het direct zal weten of je al geschrapt bent - want dan zal die ambtenaar die pas weigeren en zich motiveren met die ambtelijke schrapping - en, zo weet je dan meteen twee vliegen in één klap

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23695
  • Totaal aantal topics: 2655
  • Online Today: 22
  • Online Ever: 354
  • (16 december 2019, 11:35:11)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 13
Total: 13

© vierdewereldsyndicaat.org