Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: Helft Limburgse gezinnen zonder nachttarief stroom.  (gelezen 3433 keer)

Bokkerijder

• Gast
Helft Limburgse gezinnen zonder nachttarief stroom.
« Gepost op: 30 december 2005, 11:08:22 »
Hasselt/Brussel  230.000 van de 415.000 Limburgse gezinnen hebben nog altijd geen tweevoudige teller om het elektriciteitsverbruik te meten.  Omdat zo´n meter het dagverbruik en het goedkopere nachtverbruik (de helft van de prijs) apart telt, levert dat een gezin jaarlijks gemiddeld een besparing op van 100 euro.  In twee jaar tijd is de aankoop van zo´n meter terugbetaald.
“Vanaf 1 januari 2007 wordt het goedkopere nachttarief voor elektriciteit uitgebreid tot het hele wekend.  Mar in Limburg alleen al kan de helft van de gezinnen niet van die maatregel genieten, omdat ze geen tweevoudige meter hebben”, zegt Spirit-Kamerlid Annemie Roppe.  “Daarom vraag ik de overheid dat ze maatregelen uitwerkt om de gezinnen financieel te helpen bij de aankoop van zo´n meter. Het zijn immers vooral de zwakkeren die te veel elektriciteit betalen omdat ze ofwel onvoldoende o de hoogte zijn, ofwel de eenmalige uitgave voor zo´n tweevoudige meter niet kunnen bekostigen”.  In Limburg geeft Interelectra vandaag al 60,50 euro korting bij de vervanging van een enkelboudige door een tweevoudige teller.  “Die korting volstaat blijkbaar niet.  Een gezamenliijke actie van overheid, distributienetbeheerders en stroomleveranciers is dus dringend aan de orde”.  YL

Bron: Het Belang van Limburg, vrijdag 30 december 2005.

Offline Karma

• boefer
RE: Helft Limburgse gezinnen zonder nachttarief stroom.
« Reactie #1 Gepost op: 30 december 2005, 12:23:21 »
Over dergelijke practische problemen zouden de mensen hier ook terecht moeten kunnen. Indien iemand zich hier aanmeldt met zo'n vraag zou er een standaardbrief of email kunnen vertrekken vanuit het vws naar de bevoegde instanties. Zo eentje dat ergens op de vaste schijf wordt opgeslagen als sjabloon waar enkel de naam en andere gegevens op worden veranderd. Zou mooi initiatief zijn denk ik en op die manier groeit vws verder uit zonder steeds ter plaatse te moeten gaan zien wat er juist schort.

"diamanten moeten geslepen worden om te schitteren"

debbie

• Gast
RE: Helft Limburgse gezinnen zonder nachttarief stroom.
« Reactie #2 Gepost op: 30 december 2005, 13:28:47 »
Ik ken niet veel mensen die zo'n teller voor nachttarief hebben. Ik heb er gelukkig zelf wel één doordat een aantal jaren geleden mijn elektrticiteit vernieuwd moest worden. Voor de meesten die ken ik is het gewoon te kostelijk om zo'n teller te laten instaleren.
Vanaf 2007 zal het nachttarief ook in het weekend tellen en dan zal het pas echt interessant worden. Want tussen 22 uur en 6 uur 's morgens verbruikt men meestal niet zoveel elektriciteit.

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23699
  • Totaal aantal topics: 2655
  • Online Today: 5
  • Online Ever: 354
  • (16 december 2019, 11:35:11)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 13
Total: 13

© vierdewereldsyndicaat.org