Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: Actiris  (gelezen 2086 keer)

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
Actiris
« Gepost op: 11 maart 2010, 13:34:00 »
Gisteren op rtbf tv. Zovele mensen weer van 4 maanden pree onthouden door de arbeidsrechtbank. Dat 1 vrouwke vond de gezondheid van haar zieke dochter belangrijk...en al haar liefde ging naar het kind. Ze had dus niet genoeg werkt gezocht en werd geschorst.  Vraag me af hoe ze dan dat kind moet genezen laten en de huur betalen.

Je moet zei ze ouderwets tekeer gaan: annonce uitknippen en je brief tikken, en er kopie aan vastmaken, en dan het antwoord. Dan heb je het bewijs!

het is zoals ik en de Vdab en andersom zeiden in 2009, les 50+
Actiris laat je niet in haar computer in als je niet werkloos bent...ook niet voor een adresverandering
en als je een diploma hebt vna kapper maar allergisch bent ana produkten...en iets anders gaat doen....blijven zij vastgeroest op uw ex diploma! De rest vna uw kennis telt niet. Zo is er het voorbeeld van de bakker die agent wil worden.....hoe dat kan begrepen ze in brussel niet.  Hij heeft daar geen diploma voor.

Altijd dat pikken van de non-realiteit! Ik ben ponster bijvoorbeeld, maar er bestaat geen ponsen meer....dus ben ik werkonwillig. Maar ik ken word en zo....telt niet. trouwens je mag het niet in hun computer zetten!

Die zijn nog niet van idee veranderd in 35 jaar tijd! De Vdab vilvoorde weet niet wat ermee aan te vangen hoor en ze hebben gelijk zeg ik. het idee tewerkstelling bevat ook dat mensen niet parttime mogen werken! anders moeten ze zich maar ziek zetten! Ben je dan ziek en de Vdab zegt zieken en gehandicapten werk te willen geven via hun projekt: doet actiris daar niet aan mee! Totale afwijzing.

Als zeen mens no parttime zieke en wil weken is.... waarom niet!
Doet me denken aan enkele wekeen geleden rtbf 1 alweer, waar dat manneke softenonkind was. De hand hing ernaast. Maar tikken dat die kon zeg! Ik kan dat zo goed niet hoor en ik ben een snelle tiker. Hij mocht dus niet gezien worden ech!

Dat dus de arbeidsrechtbank wat ik zeg niet wil inzien, ga ik voor hun voeten gooien de 24ste maart. Alle werklozen vna brussel geef ik de absolutie. Men doet niks lievers dan saboteren van uw persoonlijkheid. Wat je ook doet is nooit goed genoeg. En zeker die oude vrouw die nu ongeveer 60 is..ze heeft de jongeren al opgeleid het kwade te doen. Daarom is moeder zijn voor je kind niet goed genoeg. 4 Maandne geen pree krijgen is gelijk aan een zieker kind.

En durf niet samen te wonen want dan krijg je nog minder pree! Je gaat toch samenwonen om beter toe te komen!

Dolma

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
Re: Actiris
« Reactie #1 Gepost op: 22 juni 2010, 19:20:28 »
22.6.10
Er zijn jonge dames bij de rva(ook aan de franstalige kant) die 20 werklozen per dag vragen langs te komen. Daarjuist zag ik er 1, en die vroeg de werkloze te tonen hoeveel werkaabiedingen die geschreven had per maandJe MOET er officieel 3 minimum schrijven per maand en goed je kopie bij houden. Dan krijg je een contract aangeboden om je na 4 mandne, en soms 16 denk ik, weer aan te melden. Je moet wel blijven sollliciteren of een opleiding volgen.

Dat doet me denken aan mijn verhaal van die alleenstaande moeder met ziek klein kind.......en het zijn juist deze kleine, mest onbeholpen mensen waarvan ze er zo een 6000 op de 190.000 verstond ik buiten gewipt hebben. Het valt altijd op die met a3a2 diploma. Daar moet dus iets  aan gedaan worden want ik stel officieel ook vast dat die werkaanbiedingen die ik hier wel blijf aankrijgen niet leesbaar zijn en zeker niet voor frantaligen ech.

Indien er iemand is van de regering hier, dan mag die van mij eens de interimkantoren hun aanbiedingen vertalen naar gewone benamingen. Dan zullen meer gewone mensen dat kunnen lezen.

Dolma

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23702
  • Totaal aantal topics: 2656
  • Online Today: 11
  • Online Ever: 354
  • (16 december 2019, 11:35:11)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 6
Total: 6