Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: de krokodillentranen van leterme  (gelezen 3596 keer)

Offline Twan

• administrator
  • veteraan
  • Country: be
  • Geslacht: Man
de krokodillentranen van leterme
« Gepost op: 18 december 2009, 20:01:35 »
Leterme: 'Sukkelaars verdienen onze inzet'

Terwijl het buiten bijtend koud is, zijn er mensen die de nacht moeten doorbrengen op straat. De oppositie voelt de premier aan de tand over dit probleem.

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/video/extern-leterme-sukkelaars-verdienen-onze-inzet.aspx?&utm_source=onsite&utm_medium=leftExtraVideos&utm_content=artext1054

Leterme belooft snelle oplossing van opvangprobleem daklozen

Premier Yves Leterme (CD&V) erkent dat er een structureel probleem is wat betreft de opvang van daklozen, maar hij verwacht dat er tegen het einde van het jaar een oplossing kan zijn waardoor iedereen in deze barre tijden een dak boven zijn hoofd kan hebben.

Als het van Leterme afhangt moet er snel een oplossing komen voor wat hij op Radio1 noemde "het menselijk onrecht". "Ik ben ook een mens, dit raakt mij heel erg. De beelden van kinderen op straat, het is onaanvaardbaar", zei een openhartige premier.

"We hebben nu een structurele capaciteit van 16.000 à 17.000 plaatsen. We zitten met een groep van zo'n 22.000 asielzoekers en die groep groeit nog aan. We moeten de capaciteit dus structureel uitbreiden, maar dat kost tijd en die tijd hebben we niet."
Hulp van burgers

De regering werkt volgens Leterme aan maatregelen en die zouden al binnen enkele dagen vruchten moeten afwerpen. Tegen eind van 2009 zou het opvangprobleem moeten opgelost zijn.

Leterme roept ook de burgers op om steun te bieden aan de minderbedeelden die dringend opvang nodig hebben. "Ik geef zelf het goede voorbeeld door in mijn streek, samen met de buurt, een tijdelijke opvang te creëren voor een tiental mensen."

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid887792/leterme-belooft-snelle-oplossing-van-opvangprobleem-daklozen.aspx

--------------------------------------------------------

moeten we nu danku zeggen om te mogen slapen in ex kazernes, rijkswachtgebouwen en wat nog allemaal ?

indien u zich echt om deze mensen zou bekommeren yves dan zou u om te beginnen voorkomen hebben dat ze op straat beland waren

wat u hier doet is de katjes met de linkerhand openlijk aaien - terwijl u ze met de rechterhand in het donker altijd al geknepen hebt en ze blijft knijpen

indien u zich echt om deze sukkelaars zou bekommeren dan zou u zich tegen uw eigen broodheren keren die verantwoordelijk zijn voor hun sukkelaarsschap

ga nog wat geld uitdelen aan de banken man - ik wordt kotsmisselijk van die smerige tsjevencomedie van je  :P

« Laatst bewerkt op: 18 december 2009, 21:05:32 by Thierry »

Offline Twan

• administrator
  • veteraan
Re: de krokodillentranen van leterme
« Reactie #1 Gepost op: 18 december 2009, 20:10:47 »
indien u echt iets om de sukkelaars  zou geven waarom verdeelde u die 20 miljard dan niet gewoon onder hen ?

u weet toch dat geld toch naar boven loopt - en bovendien, indien u 20 miljard gedeeld door 10 miljoen op elke belg zijn bankrekening gestort had .... dan hadden de banken dat geld evengoed ter beschikking gehad !!!!!!!!!!! gezien het toch bij hun op de rekeningen terecht komt en gezien zij dat geld dan weer verder mogen uitlenen

overduidelijk dat u dit opzettelijk dus niet zo hebt gedaan omdat de armen arm moesten blijven -u gaat mij niet wijs maken dat deze arme luis zoiets kan bedenken maar u niet - nee in werkelijkheid gunt u de sukkelaars absoluut niets - u had hen 20 miljard kunnen geven en uw vriendjes en broodheren zouden dat geld evengoed nog altijd gehad hebben grmblfff

Offline Twan

• administrator
  • veteraan
« Reactie #2 Gepost op: 18 december 2009, 20:15:18 »
indien u die 20 miljard aan de sukkelaars gegeven had dan zouden ze hun huur hebben kunnen betalen en dan zouden ze nu niet op straat gestaan hebben en dan zou u ze nu niet nogmaals misbruikt kunnen hebben om de barmhartige samaritaan te kunnen spelen door ze op te vangen in als opvangcentra vermomde concentratiekampen  >:D

kijk trouwens uit met hun vaccinaties op te dringen he maatje en denk niet dat je vergif in hun soep kan flikkeren want dat zal na de revolutie allemaal mee op je oorlogsmisdadenregister komen hoor

Offline Twan

• administrator
  • veteraan
« Reactie #3 Gepost op: 18 december 2009, 20:26:06 »
als je echt iets om de sukkelaars zou geven dan zou je hen uitleggen dat je een gijzelaar bent - en dat het land gekaapt is door de grootste parasieten die er op de planeet ooit geleefd hebben

je zou hen uitleggen dat de recessie niet iets is dat ons overkomt zoals een natuurramp dat doet maar dat ze georganiseerd werd door een eugenetische elite die daarmee opzettelijk een malphusiaans cataclysme tot stand brengt.

dat de voedselprijzen dmv de oliekraan omhoog gedreven worden om ons te verhongeren

dat de regering samenwerkt met eandis om mensen van energie af te sluiten

dat de media, die tevens ook volledig beheerst wordt door diezelfde elite al jaren haat zaait tegen werklozen en armen om het zo voor de regering mogelijk te maken om tienduizenden mensen hun uitkering en hun enige inkomen te ontnemen en dat beide praktijken in essentie precies hetzelfde zijn als datgene wat er in naziduistsland naar de joden toe gedaan werd - ook de duitsers moest men gedurende vele jaren hersenspoelen om ervan gedaan te krijgen dat ze joden gingen laten vervolgen

maw via kunstmatige armoede werden deze mensen de straat op gedreven om ze nu in concentratiekampen te kunnen opsluiten om ze daar dan verder dood te kunnen knuffelen met kwikvaccins, vergiftigde soep en weet ik wat nog allemaal.

ik moet het de regering leterme en die van zijn voorgangen nageven dat zelfs de duitsers er nooit in geslaagd zouden zijn om het zo mooi te verpakken maar ook dit klopt anderzijds weer niet volledig

want ook de duitsers vertelden de joden dat ze ze voor hun eigen bestwil gingen deporteren, dat ze ze voor hun eigen bestwil gingen douchen enz enz

Offline Twan

• administrator
  • veteraan
« Reactie #4 Gepost op: 18 december 2009, 22:39:09 »
ik plaatste een reactie bij dat artikel op gva maar het werd niet gepubliceerd - dat gva gecorporeerde media is is uiteraard ook niks nieuws

Offline kameleon

• dakloze
« Reactie #5 Gepost op: 19 december 2009, 09:32:58 »
Hij zegt tijdelijke opvang voorzien. Zodra het +1 graden is stampen we ze weer overal buiten wegens overlast.

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
« Reactie #6 Gepost op: 19 december 2009, 11:27:42 »
Als letherme piept
denk ik even naief
dat ze mijn artikel gelezen hebben ivm de zw olv str(de foto's)
Een beetje beschaamdheid tov onze vriend daar.(van de reportage)

Toen ik hier schreef over de toiletten voor de daktlozen aan de beurs zei ik toen al dat ze geen toilet hadden. Dat men toch d edeuren van de zw olv str kon openen voor hen. Ik blijf erbij dat te doen om hen op te vangen.
Dolma

Offline Twan

• administrator
  • veteraan
« Reactie #7 Gepost op: 19 december 2009, 15:11:08 »
Hij zegt tijdelijke opvang voorzien. Zodra het +1 graden is stampen we ze weer overal buiten wegens overlast.
en als je eens goed alles leest dan is er helemaal geen noodopvang

Citaat
Lege bedden bij Defensie

In de hoofdstad blijft het tekort aan opvangplaatsen voor daklozen schrijnend. Het Brusselse OCMW kon gisteren 300 mensen opvangen, maar moest 155 mensen terug de straat opsturen. Volgens het OCMW kan alleen financiële steun van de federale overheid daar iets aan veranderen. Premier Leterme beloofde donderdag nieuwe plaatsen bij te maken. Volgend jaar komen er 5.000 plaatsen bij voor asielzoekers.

'Defensie stelt deze winter 320 bedden ter beschikking voor daklozen, maar ze staan bijna allemaal leeg', zegt het kabinet van Defensieminister Pieter De Crem. 'Voor Brussel staan in Heverlee 48 bedden klaar, en in het Waals-Brabantse Bevekom nog eens 68 bedden. We zorgen voor verwarming, maaltijden en kleren. Maar de OCMW's moeten de daklozen naar de kazernes vervoeren, en ze moeten geschoold personeel meesturen om hen te begeleiden. De OCMW's krijgen immers geld om daklozen op te vangen, Defensie niet.'

De OCMW's vinden de regels te streng: ze kunnen naar eigen zeggen geen personeelsleden missen om op de daklozen te passen. 'Alle mensen die nu in dienst zijn van een OCMW zijn broodnodig op het terrein.'

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=GPI2JVH3P
typisch op zijn belgisch - straks maken ze er nog een communautair probleem van  ::)

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23695
  • Totaal aantal topics: 2655
  • Online Today: 22
  • Online Ever: 354
  • (16 december 2019, 11:35:11)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 15
Total: 16
Google