Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: eindelijk een budgetmeter  (gelezen 6036 keer)

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
eindelijk een budgetmeter
« Gepost op: 24 augustus 2009, 14:09:45 »
meer dan een jaar heb ik moeten wanbetalen en nu vragen ze zelf om een budgetmeter te mogen komen plaatsten voor electriek en gas

toen ik hier kwam wonen stond er reeds een budgetmeter voor electriciteit - mijn eigen situatie goed genoeg kennende vond ik dat prima - gezien ik de electriciteit toch meestal niet kan betalen omdat ik dat geld nodig heb om te eten en te leven

maar ik moest de budgetmeter met een soort van bankkaart die ze me opstuurden deactiveren voor ik iets van electriciteit kon hebben - om een budgetmeter te kunnen hebben moest ik dus eerst schulden hebben bij de leverancier - om deze te vermijden kon ik hem niet preventief bekomen

en zoals het nu gaat man dat is weer typisch belgische chaos he - normaal gezien kunnen ze enkel een budgetmeter plaatsen via het ocmw - de locale adviescommissie moet ermee instemmen

de manier waarop de bediende die ik net opbelde me dan ook vroeg "eigenlijk zouden we graag een budgetmeter bij u plaatsen meneer" op een manier zoals een kind aan zijn moeder zou toegeven dat het eigenlijk van plan was om kattekwaad uit te steken ofzo

maar ik heb dus ingestemd en ook al is het allemaal niet volgens het boekje - in dit geval is dat in mijn voordeel - eindelijk heb ik nu sociaal tarief zonder verdere vereiste mentaal minderwaardige administratie
Mij met een korrel zout nemen. Ik was gek toen ik dit allemaal schreef.

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
Re: eindelijk een budgetmeter
« Reactie #1 Gepost op: 23 oktober 2009, 13:07:50 »
Heb jij sociaal tarief jefke? Dan is't toch al goedkoper.

Ga eens met je mutualiteit praten. Indien je tikketten van een bepaalde kleur zijn, heb je sociaal tarief, en met een specifiek nummer ervoor.

En misschien kan je er een budgetmeter bijzetten.

Doe allen ook zoals ik: indien je een metertje voor d echauffage hebt dat caloribel heet, .....opgepast.....onze syndic doet ons ferm betalen hoor. Neem uw petroleumstoof terug jef, en in de gb brico staat alles goedkoper dan verleden jaar. per bidon 23 euro of zo, ipv 30 ongeveer.

Dolma

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #2 Gepost op: 23 oktober 2009, 18:48:26 »
aah is petrol goedkoper geworden ?

ik heb intussen die budgetmeter voor elektriek en gelijk wie die een budgetmeter heeft heeft zowieso sociaal tarief als hij die oplaad ( echter niet als je noodkrediet gebruikt - daar wordt er de volle pot gerekend )

de budgetmeter aardgas heb ik intussen een folder van toegestuurd gekregen en geweigerd wegens onwettelijk, waarover meer in het topic dat ik daarvoor geopend heb

wat de budgetmeter elektriek betreft nog - als je meter opgeladen is kan je gewoon stroom gebruiken zoals anders

vervolgens val je op noodkrediet ter waarde van 36 euro. je kan dan nog steeds volle stroom gebruiken

als die 36 euro op is dan val je op 10 ampere terug

opgelet !!!! als je pas een budgetmeter hebt en je hebt nog nooit iets opgeladen dan werkt dit laatste niet en val je na die 36 euro niet op 10 ampere terug - dat werkt dus pas nadat je minstens één keer iets hebt opgeladen !!! kwestie van dat je niet voor verassingen komt met je diepvries vol ofzo - de mijne was "gelukkig" leeg  :P

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #3 Gepost op: 23 oktober 2009, 18:53:32 »
is trouwens weer onwettelijk dat die de eerste keer niet op 10 ampere slaat en dus toch volledig afsluit

ik heb er zelf te laat aan gedacht en daarom zoeken we nu iemand die net een budgetmeter heeft - en die opzettelijk zijn noodkrediet eerst wil opgebruiken om dan zonder stroom te worden gezet en om dan vervolgens pv daarvan te laten opstellen - en klacht in te dienen - alvorens die eerste keer te gaan opladen.

indien er zo een paar klachten komen dan zal die budgetmeter heus wel technisch aangepast worden - als er niemand iets tegen doet dan zal het zo blijven en zullen er nog veel van ons het mogen meemaken dat hun ingevroren voedselvoorraad naar de kloten is.

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #4 Gepost op: 23 oktober 2009, 19:01:24 »
of erger - ik had het geluk dat ik maar één nacht zonder electriek zat hierdoor en dat ik nog geld had om wat op te laden

maar stel dat dat nu geweest zou zijn op het einde van de maand - dan had ik hier tot volgende week zonder elentriek gezeten

dus komaan mensen laat mij iets horen als je een budgetmeter gaat hebben binnenkort - het wordt tijd dat we dat soort zaken niet meer pikken

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
« Reactie #5 Gepost op: 24 oktober 2009, 09:53:07 »
Je zei verleden jaar jefke dat je zinnens was een petroleumstoof aan te schaffen. En ja caloribel zei me dat ik 3.0 nu 1.0 heb verbruikt en ....de bidon petrol is nu goedkoper dan verleden jaar. nadeel is dat je wel altijd even je venster op een bovenste kier moet zetten voor het geurtje ech. En vermits ik nu niet meer aan die knop van de chauffage durf te draaien omdat die(2x al vervangen hoor) blijft steken, draai ik e rniet meer aan en zal september 2010 nog goedkoper zijn voor caloribel.

En ik heb het warm water beperkt tot een douche. Opmerking caloribel: madame dat is zo weinig! Ik moet wel elke keer de castrol verwarmen voor warm water. IK doe dus de afwas in een kom en verbruik dus nog minder.  En het vuile water gaat in de wc, dus zo verstop ik de buizen niet.

groetjes
dolma

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23699
  • Totaal aantal topics: 2655
  • Online Today: 5
  • Online Ever: 354
  • (16 december 2019, 11:35:11)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 13