Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: hoe toch je brieven ontvangen?  (gelezen 5985 keer)

Offline torro

• VIP
  • boefer
hoe toch je brieven ontvangen?
« Gepost op: 15 mei 2009, 10:42:43 »
Beste vrienden,

Ik heb een vraagje,ik vertrek binnen 2 weken naar een camping.Echter blijft normaal mijn domicilie staan op mijn woonplaats te Gent.Ik weet dat je een postbus kunt huren zodat je post naar daar toegestuurd wordt maar ik vraag me af of de post je brieven ook naar een caravan op een camping doorstuurd.En hoe zit dat dan met domicilie? Want op een camping kan je je niet laten domicilieren,dus is eventueel een referentieadres via het OCMW een oplossing maar hoe lang duurt dat?
Veel vragen ,hopelijk is er iemand die mij kan helpen.
Groetjes
torro

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
Re: hoe toch je brieven ontvangen?
« Reactie #1 Gepost op: 15 mei 2009, 12:32:47 »
de post besteld enkel post op adressen die bij binnenlandse zaken zijn geregistreerd als woonplaatsen of als bedrijf

als je bvb een wei koopt en daar een caravan zet en daar in gaat wonen en een brievenbus hangt en zelf een huisnr verzint dan gaat daar geen enkele brief in komen ( tenzij mss toch als je de postbode een goeie nieuwjaar geeft ofzo )

waar ik woon is wat verder een zone waar allemaal weekendhuizen zijn - in gans die wijk komt er geen postbode

maar een camping kan een adres hebben en zeker als er een kantine aan is dan zal die ook een officiele brievenbus hebben

kwestie van met de uitbater van de camping dus te regelen dat je je post op zijn adres mag laten komen
Mij met een korrel zout nemen. Ik was gek toen ik dit allemaal schreef.

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #2 Gepost op: 15 mei 2009, 12:52:07 »
en wat het ocmw betreft heb je recht op een referentieadres bij het ocmw vd gemeente waar je verblijft - in jouw geval dus het ocmw vd gemeente waar de camping is maar slechts zolang als dat je daar verblijft

veel ocmw s kennen bovendien het referentieadres bewust of onbewust niet - vaak weigeren of negeren ze verzoeken erom - ook op de burgerlijke stand is een referentieadres regelen bij een kennis thuis niet altijd evident

omdat we al jaren weet hebben van deze problemen zijn we sinds kort zelf begonnen met het verstrekken van referentieadressen aan onze leden - en momenteel zijn er al twee leden die een referentieadres bij het vws hebben - binnenkort koppelen we daar bovendien nog een dienst budgetplanning aan vast waarvan de leden ook gebruik kunnen maken

beide zijn dan diensten die normaliter door het ocmw ( moeten ) worden verstrekt ( ook voor budgetbeheer zijn er in veel gemeentes wachtlijsten ) alleen met dat verschil dat er bij ons geen betuttelende maatschappelijk assistenten die diensten verstrekken maar mensen die zelf ervaring hebben met armoede, dakloosheid, schulden enz enz
« Laatst bewerkt op: 15 mei 2009, 13:01:54 by kobaf »

Offline torro

• VIP
  • boefer
« Reactie #3 Gepost op: 15 mei 2009, 12:54:01 »
Dag kobaf,

Bedankt voor je raad ! Ik ga dinsdag naar de camping en dan zal ik dat vragen of dat mogelijk is om daar de post te ontvangen.
Groetjes
torro

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #4 Gepost op: 15 mei 2009, 13:04:49 »
aah ja en nog iets heel belangrijks vergeten zeggen torro

je hebt alleen recht op een referentieadres als je ambtelijk geschrapt bent - zolang je dus nog ingeschreven staat op het adres dat je nu verlaat zal het niet gaan ( niet bij ocmw maar ook niet bij vws )

en als je huisbaas op de burgerlijke stand gaat aangeven dat je daar niet meer woont dan duurt het nog eens zes maand voor je ambtelijk geschrapt bent - dat is zogezegd omdat je zes maand tijd krijgt om een nieuw adres te zoeken

Offline torro

• VIP
  • boefer
« Reactie #5 Gepost op: 18 mei 2009, 15:06:30 »
Dag kobaf,

Bedankt voor de informatie.Dus zal ik moeten wachten,maar zolang ik geld krijg van mijn werkloosheidsuitkering moet ik mij geen zorgen maken.Vandaag 18 mei 2009 ben ik weer een jaartje ouder,ja ik ben er nu 47, wat gaat de tijd toch snel.Nu nog wat genieten van mijn verjaardag en dan weer de ernst van het leven.
Groetjes
torro

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #6 Gepost op: 18 mei 2009, 15:31:54 »
gelukkige verjaardag torro en ik zou zeggen geniet ervan met volle teugen

Offline alpha

• boefer
« Reactie #7 Gepost op: 18 mei 2009, 20:06:33 »

en als je huisbaas op de burgerlijke stand gaat aangeven dat je daar niet meer woont dan duurt het nog eens zes maand voor je ambtelijk geschrapt bent - dat is zogezegd omdat je zes maand tijd krijgt om een nieuw adres te zoeken

Dan krijg je een voorstel tot ambtelijke schorsing aan je broek...
Dat is eigelijk net zo vervelend als een definitieve schorsing als je bepaalde zaken wil geregeld krijgen bij de openbare diensten. Zo heb ik eens een voorstel tot ambtelijke schrapping gehad en kon toen om die reden niet aan een nieuw paspoort en rijbewijs geraken. Erg vervelend omdat ik het dringend nodig had voor mijn werk ( toelating om een wagen te besturen op een fabrieksterrein).
Maar misschien kan dat ook een voordeel zijn om snel een referentieadres te bekomen?
Een voorstel tot ambtelijke schrapping houdt immers in dat vastgesteld is dat je op dat bepaalde adres niet verblijft, en aangezien het niet beschikken over een vaste verblijfplaats dé voorwaarde is ..... ??
Enfin, mss het proberen waard. Er is niks mee te verliezen he

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #8 Gepost op: 18 mei 2009, 21:00:35 »
ingewikkeld allemaal

ik heb nog nooit zo n voorstel gekregen

en ben zeker dat je zes maand na aangifte geen voorstel krijgt maar echt ambtelijk geschrapt bent

omdat ambtelijk geschrapt zijn voorwaarde is om een referentieadres te kunnen hebben is het ook mogelijk om op eigen verzoek sneller geschrapt te worden - dit staat oa ook vermeld in de daklozengids

maar dit is een gunst - de gemeente van waaruit je vertrekt kan hier aan meewerken maar moet dit niet - in de praktijk heb ik het nog nooit rond weten krijgen - vandaar dat ik eerder verzuimde om die theoretische mogelijkheid hier te vermelden

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #9 Gepost op: 18 mei 2009, 21:04:19 »
mss kan torro het proberen maar het is aan hem om te overwegen of het hem dat waard is en of het niet voordeliger is voor hem om toch nog zes maand ingeschreven te blijven en zeker te zijn dat hij zijn inkomen houdt enzo

het vws kan eventueel bemiddelen met de vwsfoon - druk van onze belangenorganisatie heeft al eerder geholpen om gemeentes en ocmws tot actie te bewegen - het zou niet de eerste keer zijn dat we dit proberen
« Laatst bewerkt op: 26 november 2016, 21:56:03 by Thierry »

Offline alpha

• boefer
« Reactie #10 Gepost op: 18 mei 2009, 21:41:25 »
ingewikkeld allemaal

ik heb nog nooit zo n voorstel gekregen

en ben zeker dat je zes maand na aangifte geen voorstel krijgt maar echt ambtelijk geschrapt bent

omdat ambtelijk geschrapt zijn voorwaarde is om een referentieadres te kunnen hebben is het ook mogelijk om op eigen verzoek sneller geschrapt te worden - dit staat oa ook vermeld in de daklozengids

maar dit is een gunst - de gemeente van waaruit je vertrekt kan hier aan meewerken maar moet dit niet - in de praktijk heb ik het nog nooit rond weten krijgen - vandaar dat ik eerder verzuimde om die theoretische mogelijkheid hier te vermelden

Ik weet dat ik eerst mijn domicilie terug in orde moest maken. De wijkagent moest eerst komen vaststellen dat ik effectief daar verbleef. Reden voor voorstel tot schrapping was dat ik niet reageerde toen hij een verklaring moest komen opnemen ivm  een verkeersovertreding.
Het was toch een hoop zever hoor. Ik was wettelijk met niks in orde meer

Offline torro

• VIP
  • boefer
« Reactie #11 Gepost op: 21 mei 2009, 11:05:36 »
Dag kobaf ,dag alpha,

Hoe is het met jullie? Bedankt kobaf voor mijn verjaardag.
Eindelijk is nu alles geregeld voor het wonen in een caravan.
Op de camping maken ze geen probleem dat ik mijn brieven doorstuur naar daar.Dus zal ik naar de post gaan en dit vragen.Ik zal wel daarvoor moeten betalen maar misschien is het goedkoper om een postbus te huren in een postkantoor.
Ja dat probleem van domicilie.Ik ga dat eens vragen aan mijn advocate.Eigenlijk zouden we een politieke partij moeten hebben die dat voorstel steunt om mensen vlugger een referentieadres te geven.Ofwel wat sponsors zoeken,Fortis krijgt toch geld genoeg van de regering.
Vrienden laat de moed niet zakken,blijf doorvechten!
Groetjes
torro

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23695
  • Totaal aantal topics: 2655
  • Online Today: 22
  • Online Ever: 354
  • (16 december 2019, 11:35:11)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 10