Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: 700euro huurprijs voor ongemeubelde kamer hier bij mij in den blok  (gelezen 2845 keer)

Offline TurtleTJones

• VIP
  • boefer
  • Geslacht: Man
  • Tommeke
Ello'kes allemaal...

'k Ben net terug van een bezoekje aan het immo kantoor van Promocon in Mortsel ,waar ik ging informeren naar de studio hier net boven mij die nu te huur staat en ben daar net niet van't verschieten achterover geslagen...(maar 'k zal heel wss wel lijkbleek gezien hebben).

Ter info :
Alle studio's zijn identiek hier qua oppervlakte en indeling.
Allemaal zijn ze 6,5x5m (=32,5m2) ,inbegrepen daarin een badkamer van 3x2m (=6m2) ,een keukenhoek van 2,5x2m (=5m2) en een gang waarin zich voordeur en badkamerdeur bevindt van 1,5mx2m (=3m2).
Van de resterende woonoppervlakte (=18,5m2) ,verlies je bovendien ook nog eens 6x0,5m (=3m2) omdat de ganse lengte van 1 muur een raam met links+rechts schuifraam is en daarvoor ook nog eens een radiator geplaats is over 3/4 van deze lengte)...

Maw : de effectief te gebruiken woonoppervlakte bedraagt slechts 15,5m2 !
Ach ja ,alle studio's hebben ook nog een kelderke van 2x1,25m (=2,5m2).
Je moet gewoon even m'n foto'kes hier bekijken en je begrijpt wat ik bedoel.

Enfin ,ik betaal dus hiervoor 300euro huur + 75euro kosten ,alles inbegrepen ,uitgezonderd individuele electriciteit ,welke me maandelijks 15euro aan electrabel kost.

Nu mag je eens heel even raden wat die pipo van nen eigenaar vraagt...
550euro huur + 150euro kosten (alles inbegrepen ,dus ook electriciteit) =samen 700euro !!!
Pas op he... ,ongemeubeld dan ook nog !

Let op ,je hebt er wel een bovengrondse autostaanplaats achteraan bij (maar die plaatsen zijn zo smal en klein dat je met een grote of brede wagen er niet kan staan.
Het enige wat er volgens het immo kantoor zou aan veranderd worden ,zou een nieuwe keukenhoek + sanitair zijn...

Als ik dien eigenaar hier te stekken krijg ga ik vragen of hij van natura zo krankzinnig is of hij misschien onder den tram heeft gelegen en met zijn koppeke op de tramsporen is blijven botsen...

700euro... ,da's dus zo goed als het dubbel van bij mij !!!
En dan durven die mensen van dat immo kantoor nog zeggen dat ik in mijn pollekes mag klappen dat ik zo goedkoop huur ,want de prijs dat ik betaal is niet meer van vandaag...

Allee jongens... ,700euro/maand om een ongemeubelde kamer (want dat is het in feite)... ,da's toch niet meer normaal.
Want je moet dan ook nog eens 1100euro waarborg betalen...

Wie kan zich dat veroorloven en wie wilt dat dan ook nog eens betalen voor een ongemeubelde kamer?
Diegenen die dat kunnen ,die kruipen niet in zo'n klein kot ,och niet voor zo'n prijs ,daar heb je een appartement zoals dat van bomma voor (met ruime living + ruime keuken + ruime badkamer + 2slaapkamers).
En diegenen die nood hebben aan een studio ,omdat ze zich niets anders kunnen bekostigen ,die kunnen zich zo'n prijzen niet bekostigen.

700euro/maand... ,da's iets minder dan een OCMW leefloon voor een alleenstaande (leg dat maar eens uit aan het OCMW als je bv als werkloze een aanpassing komt vragen tot aan het leefloon en liefst nog wat extra daarbovenop zou willen ,want dat je met dat leefloon net uw huur van uw kamer kunt betalen...).

700euro/maand... ,da's mijn maandelijks leefgeld ,waarvan ik alles moet betalen.
Maw ,als de rechter 700euro/maand aan leefgeld voor een alleenstaande normaal en redelijk vindt ,dan ga je dat toch niet vragen als huurprijs van een ongemeubelde kamer !!!

Enfin ,dit moest ik dus effe kwijt ,want het wordt stilaan te grof voor woorden.
Zulke toestanden zijn dus echt mensonterend te noemen.

Offline TurtleTJones

• VIP
  • boefer
  • Tommeke
Re: 700euro huurprijs voor ongemeubelde kamer hier bij mij in den blok
« Reactie #1 Gepost op: 21 april 2009, 13:16:45 »
Meer ruimte heb je dus niet

Offline TurtleTJones

• VIP
  • boefer
  • Tommeke
« Reactie #2 Gepost op: 21 april 2009, 13:18:21 »
Net mailke binnen van dat immo kantoor...
Bij die 150euro kosten is dus niet alles inbegrepen !!!
Slechts een voorschot op verwarming en geen electriciteit ,dus nog minder dan bij mij !!!
Is dat nog te bevatten?

Offline De Kat

• VIP
  • dakloze
« Reactie #3 Gepost op: 21 april 2009, 13:37:23 »
€15 per maand voor Electrabel? Hoe doe je dat? Ik veronderstel dat de verwarming met gas is.

€700 is best veel, blijkbaar is het een topligging, maw zijn er voldoende mensen die dat willen ophoesten en dus kan hij dat vragen.

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23695
  • Totaal aantal topics: 2655
  • Online Today: 23
  • Online Ever: 354
  • (16 december 2019, 11:35:11)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 12
Total: 12

© vierdewereldsyndicaat.org