Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: 18 percent meer te betalen voor je water  (gelezen 2618 keer)

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
18 percent meer te betalen voor je water
« Gepost op: 24 maart 2009, 09:35:06 »
Gelieve nog minder te eten. Spaar wat meer. Zuiver je water zelf met zo een apparaat. maak een ketel water klaar voor je afwas, en gebruik die warmwaterkraan alleen voor je douche. Besparen mensen!

Ik zou in eigen huis(met een slechte boekhouder) gene huurder willen zijn die die appartementen van Sam en Evelyne overneemt. ocharme hunne portemonnaie! 10.000 bef, 250 euro onkosten per maand!

Dolma

Offline TurtleTJones

• VIP
  • boefer
  • Geslacht: Man
  • Tommeke
Re: 18 percent meer te betalen voor je water
« Reactie #1 Gepost op: 24 maart 2009, 12:18:41 »
Jaja ,water kost geld.
Water krijgen kost geld...
Water verbruiken kost geld...
Water doen verdwijnen kost geld...

Maar om nu speciaal daarvoor liever eigenaar te zijn...
Dat moet je echt situatie per situatie bekijken.
Stom voorbeeld:

Nonkeltje heeft dus een eigen hoeve woning in het voormalig Oost-Duitsland.
Tot een paar jaar terug hebben de mensen daar altijd probleemloos hun eigen water bekomen (regen en grondwater) en hun afvalwater in de beken kwijt geraakt (pas op he ,want elke woning heeft dus wel zijn eigen filters en opvangbekken ,velen gebruiken hun afvalwater ter irrigatie).
Plots werd iedereen in dat armere deel van het land verplicht zichzelf aan te sluiten op het water levering net en tegen een uiteraard zeer dure prijs (veel hoger dan in ons Belgenlandje).

Alsof dat voor de meeste resterende bewoners ('t zijn voor 90% +80jarigen en de andere 10% heeft nog inwonende ,maar bijna allemaal werkloze kinderen of kleinkinderen) nog niet ellendig genoeg was ,werden ze ook nog eens verplicht om zich ofwel te laten aansluiten op het afval water net (riolering) op eigen kosten ,ofwel moesten ze dorp per dorp ,een milieuvriendelijke oplossing zelf maken.

Die dorpbewoners kozen voor het laatste omdat de riolering hun per gezin 12.000euro zou kosten ,maar hebben zichzelf in de doeken gedaan ,want hun eigen milieuvriendelijke oplossing moet aan zoveel eisen voldoen dat ze niet enkel allemaal 1/4 van hun grond (gehuurde want ginder ben je geen eigenaar van de grond waarop uw huis staat) kwijt zijn ,maar de uiteindelijke totaalprijs meer dan 3x zo hoog is voor hun milieuvriendelijk natuurlijke water filtering biotoop...

Gevolg?
D'r staan nu heel veel woningen te koop tegen spotprijzen (60.000euro tot 80.000euro en dan spreken we over huizen van 200m2 bebouwde oppervlakte ,de meesten zelfs 400m2 en een stuk grond van 3000m2) ,want die oudjes kunnen zo'n bedrag niet ophoesten en proberen er nu middels een gezamelijke rechtzaak de betaling ervan zolang mogelijk uit te stellen (tot ze hun huizen verkocht krijgen of tot ze dood zijn).
Maar er zijn geen kopers ,want de mensen ginder hebben echt al niet veel geld en zo'n kopers moeten dus in de nabije toekomst ook nog eens bijna 38.000euro ophoesten.
Nonkeltjes huis staat nu ook te koop ,vraagprijs 100.000euro...,maar hij hoopt op 80.000euro.
Dat gaat hij nooit van ze leven verkocht krijgen.

En dat allemaal omdat men plots beslist dat water ,een levensnoodzakelijk iets een ideaal inkomen kan voort brengen.

Gans hun leven hebben die mensen dus geleefd volgens het principe dat het beter was om een eigen woning te hebben (erven) ipv in de stad een dure huurprijs te betalen voor een klein kruipkot.
Maar nu beseffen ze dat er in onze huidige maatschappij eigenlijk meer nadelen zijn dan voordelen aan een eigen woning tov een huurwoning.

Iedereen zou inderdaad in principe recht moeten hebben op zijn/haar eigen stekje.
Maar voor mensen zoals ons en vele anderen ,is huren ,zelfs met een schandalige huurprijs en maandelijkse kosten echt de betere oplossing.
Neem nu Strider hier...
Die man heeft het nu echt niet meer breed en loopt bovendien ook nog eens het risico dat men z'n woonst onder zijn ogen verkoopt (deurwaarder).
Als huurder heb je dat niet (ok ,ze kunnen u ook uit uw huurwoning laten zetten ,maar niet omdat je schulden aan derden zou hebben).

Enfin ,we kunnen ons tegenwoordig echt letterlijk in alles druk maken en het zal er echt niet op beteren.
Het klinkt gek ,maar met hoe meer we op deze aardbol zullen zijn ,hoe moeilijker het zal worden om te ontsnappen aan al wat  er ons opgelegd wordt.

Een millenium terug was het iets eenvoudiger.
Je betaalde u ook arm aan taksen voor een of ander hoog geplaatst individu in ruil voor pacht en bescherming ,maar je kon u tenminste vrij bewegen en was je die pacht beu ,ging je stropen en leven in het bos.

Neem van mij aan ,hoe beschaafder we onszelf vinden worden ,hoe meer we alles om zeep helpen.
Eigenlijk zouden we 1000x meer kunnen leren van de aboriginals en de pygmeeën op gebied van samenleving ,respect ,milieu en beschaving.

Maar nee ,de moderne mens verkiest om met een paar miljoenen opeen geplakt door te brengen en alles voor zijn basisbehoeften naar zich toe te laten brengen ipv  zich te verspreiden en zelf in te staan voor zijn eigen basisbehoeften.

Gas moet van Rusland komen ,aardolie van de Emiraten ,tv's van Japan ,telefoons van China ,auto's van Brazilie ,werklui van Polen.
En ons water...zeker niet vanuit de grond voor ons deur of van de regen die op ons dak valt.
Verbaast het je dan nog dat je 18% meer mag betalen voor dat water?

Grrrrrrrrrrr ,ik haaaaaaaaaaaaat onze huidige samenleving  >:D

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #2 Gepost op: 24 maart 2009, 14:49:07 »
ik zou het zelf geschreven kunnen hebben tjones  ;) ( behalve over oostduitsland want daar weet ik niks van ) en fijn van dolma dat ze ons er toch weer even op wijst dat dat water 18 percent duurder geworden is.

wat water betreft ga ik toch proberen fiksen vd zomer om minstens regenwater op te vangen om de wc door te spoelen - als ik daarmee begin zal ik er zeker ook weer een blog over starten bij zelfvoorziening 
Mij met een korrel zout nemen. Ik was gek toen ik dit allemaal schreef.

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
« Reactie #3 Gepost op: 27 maart 2009, 08:28:08 »
Vroeger in mijn jonge tijd, werkte ik en leefde ik onbekommerd. tegenwoordig is dat zoals onze vriend zegt, opeens oppassen geblazen ech. het is infeite een zo brutale ingreep in het levensnoodzakelijke dat ik er niet goed van ben.

Kan je je indenken dat ik die syndic niet kan rieken of zien.

Heeft u het deze morgen ook gehoord: sommige mensen in de sociale woningen hebben weeral teveel electrabel betaald volgens marino Keulen? Kan die minister dan misschien regelen dat in dit huis hier, ik die sociaal tarief zou mogen hebben, dat ook krijg van die syndic? Daar is de wet ook verkeerd.

Infeit is dat erg dat ik niks anders zeg dan..dat is fout...dat is fout...en men doet er nooit iets tegen.

Dolma

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23699
  • Totaal aantal topics: 2655
  • Online Today: 5
  • Online Ever: 354
  • (16 december 2019, 11:35:11)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 9
Total: 9