Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: Huisjesmelkers zonder rood op hun wangen  (gelezen 5419 keer)

Offline duveltje382

• blueke
  • *
Huisjesmelkers zonder rood op hun wangen
« Gepost op: 7 maart 2009, 08:58:18 »
Ik woon op mijn flatje aan 420€ met muren die echt zo beschimmeld zijn dat het mijn gezondheid ondermijnd
Ik voel mij nu zo ongelukkig,ik verdien zelf niet meer dan 1000€ dus bijna de helft gaat naar mijn huishuur
Mijn deuren zijn al verschillende keren er uit gestampt,mijn warm water boiler is al jaren stuk,ik heb geen verwarring meer door dat nieks meer werkt
Wat moet ik nu doen?

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
Re: Huisjesmelkers zonder rood op hun wangen
« Reactie #1 Gepost op: 7 maart 2009, 10:27:49 »
Ik had het hierboven ergens over de sociale woningen te Anderlecht. Zelfde situatie lijkt me. vroeger had ik het hier in het Brusselse ook over zo een dame met kinderen.

Als vechter, zou ik eens naar het ocmw gaan en de burgemeester. Hier in Jette bijvoorbeeld(en ik weet geen enkele andere gemeente die dat doet), kan een huisbaas een geïnspecteerde woning door het gemeentehuis, verhuren, ten laste van dat gemeentehuis, en die zal er een huurder inzetten. De prijs is kleiner dan in de privé! Dus ik denk zo een 10.000 ipv zeker het dubbele! Waarom vraagt u eens niet na of dat in uw gemeente bestaat? IK zou dat toch doen. Sxhrijf goede antwoorden an adressen op.

Vroeger kwam het gemeentehuis zelf uw appartement nazien maar die wet is veranderd en u moet met foto(s hiervan naar de helper van de rechter toe in uw gemeente en een dossier laten starten bij een advokaat. Als u arm bent betaalt u er niks voor. Spijtig genoeg duren gerechtszaken momenteel zeer lang en dat is in ons geval niet uitstaanbaar. Ze schijnen te weinig personeel te hebben.

het poppeke, blond, en minijupe onder mij heeft na 20 jaar mijn vriendin gehuisvest te hebben enfin dat astudiooke eens herniewd. De premies heeft ze niet gevragd puisque on ne sait pas lire. Wie weet aan welke prijs die man(snurkt), die studio nu betaalt. Hij zal het water van marie betalen want ik denk niet dat er een koud-en warmwatermeter in de badkamer staat. Hij zal ook gas betalen(10 appartementen, en de gassom) dus hij zal ferm betalen. Dat hebben ze hem niet gezegd. Er is een ander appartement te huur, zelfde situatie en die man vraagt algemeene kosten 10.000bef.

Huisjesmelkers: ja! Afzetters zeker!

Een dame zei me enige maanden geleden liever aan 7000bef per maand die slechte situatie te blijven uithouden dan haar kinderen tekort te doen. 17000 kan ze niet betalen. ......is dat ook zo voor u?

Dolma

Offline duveltje382

• blueke
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 7 maart 2009, 11:57:03 »
Ik zal wel iets moeten ondernemen hé beste Dolma  ???
Maar wat hé,o ja dank U wel voor de tips met de foto's daar ben ik mss wel wat meer bij voor de rechtbank

duveltje

Offline kameleon

• dakloze
« Reactie #3 Gepost op: 7 maart 2009, 12:19:27 »
Heel simpel, gewoon niet betalen.
Dan gaat hij u er moeten uitzetten. Als hij dat doet dreig je met een klacht bij de politie wegens huisjesmelkerij.

Dus hij heeft de keuze: hij klaagt u aan wegens wanbetaling, maar dan toon jij de schimmel op de muur.
Of hij komt alles braaf maken en hij krijgt zijn geld. 

Offline duveltje382

• blueke
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 7 maart 2009, 15:26:57 »
Heel simpel, gewoon niet betalen.
Dan gaat hij u er moeten uitzetten. Als hij dat doet dreig je met een klacht bij de politie wegens huisjesmelkerij.

Dus hij heeft de keuze: hij klaagt u aan wegens wanbetaling, maar dan toon jij de schimmel op de muur.
Of hij komt alles braaf maken en hij krijgt zijn geld. 

Ban ik idd overwegen,thnx

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #5 Gepost op: 7 maart 2009, 15:59:53 »
regel 1 om te zorgen dat je niet in de goot beland = zorg dat je nooit achterstand oploopt met je huur

mss kan het soms aangewezen zijn dat je even niet betaald om een huisbaas onder druk te zetten maar dan moet je dat geld wel opzij zetten en er is altijd risico dat je het toch aan iets anders opdoet - en een paar maanden achterstand kan je met ons inkomen nooit meer inhalen en kan en zal een reden zijn voor gelijk welke rechter om iemand ergens te laten buitenzetten.

dit is echt iets heel belangrijks waarvan je nooit mag afwijken - zo heb ik mezelf gezworen toen ik wat meer dan een jaar terug nu eindelijk terug onderdak had

ook gisteren vertelde een exdakloze vrouw me dat zelf ook nog toen ik met haar chatte voor de eerste keer vanuit haar nieuwe studio met haar eigen internet en dit na zes jaar of wat dakloos te zijn

ik zou nie willen dus dat duveltje binnenkort ook dakloos is dus de huur niet betalen zou ik echt niet doen en ik raad iedereen aan om dat NOOIT te doen - desnoods beter nog niet eten dan je dak boven je hoofd verliezen !!!!!

om eerlijk te zijn duveltje denk ik dat er weinig concreet aan te doen is behalve zo goed en zo kwaad als mogelijk je plan zien te trekken zolang je daar nog moet wonen

want het is dat wat het probleem ook is - duveltje wil daar uiteraard helemaal niet wonen maar hij moet helaas wel, net zoals vele vele tienduizenden, honderdduizenden van ons die ook allemaal in krotten moeten wonen

als je in de stad wilt blijven wonen dan zou ik als ik in jouw plek was mezelf zo snel mogelijk op de wachtlijst zetten voor een sociaal woning - die zijn goedkoper en dat soort van vochtproblemen zal je daar normaal gezien niet hebben en als ze er toch zijn dan wordt er door de huisvestingsmaatschappij wel iets aan gedaan

ps duveltje - je zou fotos kunnen trekken en er eens mee naar de huurdersbond stappen ofzo - ik zeg niet dat die niks voor je gaan kunnen doen - je kan je situatie verder aanklagen waar je maar kan - als het je lukt om de krant eens in beeld te laten brengen of zelfs de locale TV ofzo in welke omstandigheden je moet leven dan kan dat zeker geen kwaad en is dat een goede zaak voor ons allemaal - je kan ook hier de fotos oploaden zodat ook langs hier de mensen eindelijk eens gaan kunnen zien in wat voor soort omstandigheden wij allemaal alle dagen moeten leven. want ze weten dat niet ( of toch veel te weinig ) en daarom verandert er ook niets aan.
Mij met een korrel zout nemen. Ik was gek toen ik dit allemaal schreef.

Offline duveltje382

• blueke
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 8 maart 2009, 09:46:48 »
Bedankt voor de raad in ieder geval hé

Dus steeds betalen,en foto's nemen van de schimmel muren,ook eens langst de huurdersbond gaan lijkt mij verstandig te zijn

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #7 Gepost op: 8 maart 2009, 10:59:33 »
jep duveltje en ook zeker jezelf op de wachtlijst zetten bij de ideale woning - de sociale huisvestingsmaatschappij van t stad zeg maar http://www.deidealewoning.be/

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #8 Gepost op: 8 maart 2009, 12:40:16 »
waar ik nu woon is er eens een keer geen vochtprobleem maar wel een verluchtingsprobleem

er zijn vier ruimtes maar geen deuren tss die ruimtes en één vd ruimtes is de badkamer waar ook de wc in staat en er is daar geen enkel raam en dus als ik ga kakken dan slaap ik nadien in mijn eigen wc stank

ik probeer er nochthans iets aan te doen oa door een verluchtingsgat te maken - een hele tijd geleden heb ik daarvoor van een vriend een goei klopboormachien geleend - maar er waren geen boorkes bij

een paar weken later heb ik dan van iemand anders een paar geschikte boren kunnen lenen ( het moesten er zijn met groeven in speciaal voor een klopboormachien )

en je raad het al - nu ik dan eindelijk die boren heb is gisteren mijn andere maat zijn boormachien komen halen omdat hij het zelf nodig had en daar zit ik nu weer met die boren he en nog altijd geen verluchtingsgat

had ik geen geld te weinig uiteraard ging ik dan gewoon morgen ofzo een boormachien kopen en de juiste boren er meteen bij

en zo modderen we maar verder aan dan he duveltje en we proberen van een situatie die wettelijk gezien niet eens zou mogen bestaan toch maar het beste te bakken

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #9 Gepost op: 8 maart 2009, 12:44:10 »
en zowel slapen in een vochtige kamer als in een slecht te verluchten kamer is ongezond en dus wordt de integriteit en de gezondheid van zowel mij als van duveltje aangetast daardoor en in feite leven we dus in een soort van concentratiekamp waar we traag maar zeker verdelgd worden - niet dmv gas dit keer maar wel dmv armoede gewoon

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #10 Gepost op: 8 maart 2009, 12:46:09 »
en buiten mij en duveltje zijn er in ons land nog honderdduizenden die in dergelijke concentratiekampomstandigheden gedwongen worden - dus het gaat niet zomaar over verdelging maar net zoals in duitsland destijds over massaverdelging !!!

stop de holocaust van de armoede en arresteer en berecht haar organisatoren !!!

Offline duveltje382

• blueke
  • *
« Reactie #11 Gepost op: 8 maart 2009, 15:29:02 »
en buiten mij en duveltje zijn er in ons land nog honderdduizenden die in dergelijke concentratiekampomstandigheden gedwongen worden - dus het gaat niet zomaar over verdelging maar net zoals in duitsland destijds over massaverdelging !!!

stop de holocaust van de armoede en arresteer en berecht haar organisatoren !!!

Zo is het ook,ik vind als arme dat ik tenminste het recht heb op gezond mogen wonen,en niet zo afgezet te worden door een huisjesmelker

Wij als armen hebben namelijk ook rechten,of moeten wij dit allemaal maar gewoon ondergaan

Nee nu beulen ze ons af en denken dat wij achterlijke wezens zijn,maar ook wij kunnen onze ballen laten zijn,ook wij hebben rechten,niet enkel rijk heeft deze rechten(ik wou wel dat ik rijk was hoor)

Offline kameleon

• dakloze
« Reactie #12 Gepost op: 8 maart 2009, 18:56:03 »
Mijn kamer is ook aan het schimmelen. Ik zet dan inderdaad het venster de hele dag open en dat helpt.
Het cement komt hier vantussen de bakstenen. Ook al een heel oud huis.
Ik heb in de brico gezien dat zo een zakske cement 5 euro kost. (ik hoop dat het de juste is)

Niet betalen kan inderdaad stom zijn, ik was effe iets te vlug met mijn antwoord. Als je dan een slecht vrederechterken hebt (of bij wie passeert dat ?) wil je dat wel eens zuur opbreken. Maar betalen en dreigen met klacht indienen gaat dan weer minder indruk maken op de huisbaas.

U gewoon niet laten doen, en zie dat je al iets anders op het oog hebt dat vrij is als je klacht indient.

Offline duveltje382

• blueke
  • *
« Reactie #13 Gepost op: 10 maart 2009, 08:04:07 »
Bedankt voor de goede raad in ieder geval beste mensen

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23695
  • Totaal aantal topics: 2655
  • Online Today: 18
  • Online Ever: 354