Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: Eigenaars tevreden over sociale verhuurkantoren  (gelezen 4037 keer)

Offline De Kat

• VIP
  • dakloze
Eigenaars tevreden over sociale verhuurkantoren
« Gepost op: 13 januari 2009, 11:15:20 »
http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=NI24TBJQ

Eigenaars tevreden over sociale verhuurkantoren

Van de eigenaars-verhuurders die een woning via een Sociaal Verhuurkantoor (SVK) verhuren, vinden bijna twee op de drie dat dit voor hen meer voor- dan nadelen heeft; één op de drie vindt dat het evenveel voor- als nadelen heeft; amper 3 procent is ontevreden.

Dat is een zeldzame successcore voor een overheidsinitiatief. De SVK's - die de woningen onderverhuren aan minder gegoeden die geen sociale woning vinden - zorgen dat huur zeker betaald wordt; de verhuurder is verlost van een stuk rompslomp. Het SVK begeleidt huurders ook en beïnvloedt zo hun gedrag.

Offline kameleon

• dakloze
Re: Eigenaars tevreden over sociale verhuurkantoren
« Reactie #1 Gepost op: 13 januari 2009, 11:50:52 »

Dat is een zeldzame successcore voor een overheidsinitiatief.

:laugh:

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #2 Gepost op: 13 januari 2009, 12:54:45 »
Citaat
Van de eigenaars-verhuurders die een woning via een Sociaal Verhuurkantoor (SVK) verhuren, vinden bijna twee op de drie dat dit voor hen meer voor- dan nadelen heeft; één op de drie vindt dat het evenveel voor- als nadelen heeft; amper 3 procent is ontevreden.
een dergelijke enquete is niet objectief. Zeker niet bij vlamingen waarvan garantie minstens de helft zowieso ten allen tijden altijd bang is om kritiek te leveren - zelfs wanneer dat zogezegd anoniem kan zoals hier op de site dan durven de meeste vlamingen nog altijd niet.

deze enquete heeft dus evenveel zin als bij schapen een enquete gaan houden over de kwaliteit van het gras dat ze alle dagen moeten vreten
« Laatst bewerkt op: 13 januari 2009, 13:11:11 by kobaf »
Mij met een korrel zout nemen. Ik was gek toen ik dit allemaal schreef.

Offline De Kat

• VIP
  • dakloze
« Reactie #3 Gepost op: 14 januari 2009, 10:31:14 »
Geen enkele bevraging is objectief want 100% objectief bestaat gewoonweg niet. Ze hebben het hier wel over de eigenaars-verhuurders en niet de huurders (zoals ik) van het sociaal verhuurkantoor. Ik kan me, voor één keer, terugvinden in hun resultaten.

Het is voor een eigenaar een uitstekend systeem. Moest ik zelf een trits woningen hebben, wel, dan zou ik dat zeker overwegen. Er zijn haast niks anders dan voordelen.

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #4 Gepost op: 14 januari 2009, 10:33:52 »
ik had idd even over het hoofd gezien dat het over de verhuurders ging - ietsje te impulsief dus  :)
Mij met een korrel zout nemen. Ik was gek toen ik dit allemaal schreef.

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
« Reactie #5 Gepost op: 14 januari 2009, 14:38:14 »
Had ik gisteren niet gelezen in de metro van de metro, dat de sociale wonongen tot 30 pct gaan verhogen? het hangt af of je naast een rijke wijk woont. Ben ik tevreden niet meer te wonen aan de Louisalaan zeg. Ik durf het hen zelfs niet te vragen?

Dolma

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23695
  • Totaal aantal topics: 2655
  • Online Today: 22
  • Online Ever: 354
  • (16 december 2019, 11:35:11)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 7
Total: 7