Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: nu ook sociale lening mogelijk voor alleenstaanden  (gelezen 10640 keer)

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
nu ook sociale lening mogelijk voor alleenstaanden
« Gepost op: 12 januari 2009, 11:56:30 »
12/01 Meer kans op goedkope lening bij woning van 30 jaar

Mensen met een bescheiden inkomen kunnen nu meer lenen indien ze een woning van minstens 30 jaar kopen, die moet worden gerenoveerd. De Vlaamse Maatschappij voor Sociaal Wonen geeft hen al leningen met een rentevoet tot 1,89%.

De Vlaamse Maatschappij voor Sociaal Wonen (VMSW) is de opvolger van de Vlaamse Huisvestingsmaatschappij (VHM). Ze geeft leningen aan mensen met een bescheiden inkomen.

30 jaar
Voor een alleenstaande moet dat liggen tussen tussen 7.700 euro en 30.780 euro, voor een gezin wordt de maximumgrens 46 180 euro. Dat maximum wordt opgetrokken met 3.080 euro per persoon ten laste.

Voorwaarde is dat het geld gaat naar de aankoop van een woning van minstens 30 jaar, die moet worden gerenoveerd. De renovatiewerken moeten minstens 25.000 euro bedragen, voor een appartement 15.000 euro. Ook kan er worden geleend voor de renovatie van de eigen woning.

Kinderen
Gezinnen met ten hoogste twee kinderen (waarvan geen jonger is dan 6 jaar) komen in aanmerking voor een goedkope lening indien hun woning maximaal 163.470 euro kost. Is in een gezin met twee kinderen iemand jonger dan zes, dan stijgt dat tot 172.890 euro. Voor grotere gezinnen, ligt de lat eveneens hoger.

Gezinnen tot 2 kinderen kunnen maximaal 188.470 euro lenen indien er niemand jonger is dan zes. Is dat toch het geval, dan mag de lening 197.890 euro bedragen. De bedragen liggen zowat 20.000 euro hoger dan vorig jaar. De rentevoeten hangen af van het inkomen. Momenteel liggen ze tussen 1,89% en 4,72%.

De VMSW heeft kantoren in Gent en Herentals. De middelen waarover de VMSW beschikt om goedkope leningen toe te staan, zijn wel beperkt.

Johan VAN GEYTE

http://www.gva.be/nieuws/economie/default.asp?art={E163CB90-BEA4-4447-8F31-73E98BEFE6A2}
Mij met een korrel zout nemen. Ik was gek toen ik dit allemaal schreef.

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
VMSW - sociale lening om een huis te kopen voor kinderlozen
« Reactie #1 Gepost op: 7 februari 2009, 11:00:14 »
http://www.vmsw.be/

een cafekennis gaf me deze tip - hier zou je zonder kinderen volgens hem wel een sociale lening kunnen krijgen om een huis te kopen.

met dank aan franky voor de informatieve tip
« Laatst bewerkt op: 4 april 2011, 21:39:17 by Thierry »

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
Re: VMSW
« Reactie #2 Gepost op: 7 februari 2009, 11:55:14 »
Ik weet van horen zeggen al jaren geleden, dat dat niet voor brusselaars is, mar voor alle anderen wel. Liliane(een kennis van me) 20 jaar geleden zeker, kon haar sociale woning kopen en wat ze voor de huur betaalde telde voor dat aankoop.

dolma

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
Re: VMSW
« Reactie #3 Gepost op: 7 februari 2009, 12:08:19 »
het is idd de vlaamse maatschappij voor sociaal wonen - dus enkel wie in vlaanderen woont kan hier een beroep op doen. Maar ik denk wel dat er ook een brusselse en waalse maatschappij voor sociaal wonen zal zijn.

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23695
  • Totaal aantal topics: 2655
  • Online Today: 20
  • Online Ever: 354
  • (16 december 2019, 11:35:11)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 15
Total: 15

© vierdewereldsyndicaat.org