Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: Permanent wonen in een luchtballon.  (gelezen 3685 keer)

Offline freedomdrummer

• VIP
  • dakloze
Permanent wonen in een luchtballon.
« Gepost op: 11 december 2008, 11:41:52 »
Aangezien alle bouwgrond al ingepalmd is dacht ik zo, waarom niet permanent in een luchtballon wonen. Of een zeppelin. De bewoners op hun dure vastegrond zullen misschien wel klagen dat we hun zonlicht afnemen, maar hey, een mens moet mee met z'n tijd he, dan hadden ze zelf maar eerst een vliegend huis moeten bouwen. Qua oppervlakte voor bouwgrond kom ik op die manier wel met 1 m² toe, en dat is voor mij best wel betaalbaar zonder een lening te moeten aangaan.

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
Re: Permanent wonen in een luchtballon.
« Reactie #1 Gepost op: 11 december 2008, 11:45:23 »
lol je moet dan idd eigenlijk enkel een vierkante meter kopen om daar een goeie verankering te kunnen fabriceren en een in en uitgang te hebben vanuit je luchterf haha
Mij met een korrel zout nemen. Ik was gek toen ik dit allemaal schreef.

Offline TurtleTJones

• VIP
  • boefer
  • Geslacht: Man
  • Tommeke
« Reactie #2 Gepost op: 12 december 2008, 20:39:57 »
Een 1paal-woning kan u hiermee ook wat besparen.
Het is denk ik al bijna 20jaar geleden dat ik daar nog eens iets over gehoord heb.
Zijn er dan geen gekken/slimmeriken (afhankelijk van wie welke houding daartegenover heeft) meer?

Offline freedomdrummer

• VIP
  • dakloze
« Reactie #3 Gepost op: 13 december 2008, 07:49:21 »
 :P da mag ni  :police:

Offline freedomdrummer

• VIP
  • dakloze
« Reactie #4 Gepost op: 14 december 2008, 15:10:54 »
In dezellfde absurde stijl had ik ook kunnen posten "permanent wonen op een monopolie spelbord" maar dat zou ongepast zijn aangezien het de realiteit is waarin wij ons hedendaags bevinden.

Zo wordt het toch voorgesteld op België's 3e en 4e populairste websites, nl http://www.biv.be/ en http://www.ipi.be/ , de websites van het Instituut van Vastgoedmakelaars, waar mensen met genoeg startkapitaal uitgenodigd worden om te "stoppen met spelen".  ???

Offline De Kat

• VIP
  • dakloze
« Reactie #6 Gepost op: 30 maart 2009, 12:07:53 »
Of op een boorplatform... Meteen ook je eigen land..

http://nl.wikipedia.org/wiki/Sealand

Het platform
Het Prinsdom Sealand (Principality of Sealand) is een zelfuitgeroepen micronatie, negen kilometer van de Engelse oostkust gelegen op een voormalig marineplatform.

Geschiedenis
Op 2 september 1967 nam de Engelse radiopiraat Paddy Roy Bates een tot dan toe verlaten fort uit de tweede wereldoorlog in bezit en riep er een onafhankelijk vorstendom uit. Hoewel Sealand door geen land ter wereld wordt erkend, geeft het in de territoriale wateren gelegen "vorstendom" eigen postzegels, munten en paspoorten uit. Sealand heeft een oppervlakte van 550 m² en een inwonertal dat varieert van 1 tot 5.

In 1967 konden dergelijke claims nog vrijelijk gedaan worden, aangezien de landen rond de Noordzee een driemijlszone hanteerden. In 1987 werden de territoriale wateren verbreed tot 12 mijl buiten de kust, zodat de claim van Bates in wezen strafbaar is. Hij is hier echter nooit om vervolgd, en in tegenstelling tot wat bij vergelijkbare initiatieven het geval was is Sealand nooit door een leger bezet om de claim te ontkrachten. Hiertoe is eenmaal een poging gedaan, maar nadat de kustwacht vanaf het platform met een achterlader beschoten werd, nam die zijn verlies en deed geen verdere pogingen tot bezetting. De overheid van Sealand refereert aan dit incident als een "terroristische aanval die kon leiden tot het verlies van levens" en een "conflict met de Britse, Nederlandse en Duitse overheden".

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23695
  • Totaal aantal topics: 2655
  • Online Today: 22
  • Online Ever: 354
  • (16 december 2019, 11:35:11)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 10
Total: 11
Google