Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: december 08, electriciteitsprijs daalt enfin terug  (gelezen 4180 keer)

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
december 08, electriciteitsprijs daalt enfin terug
« Gepost op: 6 december 2008, 20:24:03 »
De prijs van Gas: dat daalt niet denk ik. Maar alle kleine beetjes helpen. IK hoorde daar van een stijging van 28 pct en 1 die eraan komt van 18 pct.

Als er iets daalt, ben ik tevreden.

Dolma

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
Re: december 08, electriciteitsprijs daalt enfin terug
« Reactie #1 Gepost op: 6 december 2008, 20:40:05 »
tja ik snap er ook niet veel meer van - ze zeggen dat alles goedkoper wordt - dat de winkels hun stock niet kwijtgeraken en hun prijzen laten zakken - in de winkel heb ik daar in alle geval nog maar weinig van gemerkt

ik sta een paar honderd euro achter met de rekening voor electrabel - als ik een budgetmeter krijg dan heb ik daar geen probleem mee maar hoe zit dat eigenlijk met gas ? daar bestaat dacht ik geen budgetmeter voor, net zoals voor water - hoe doen ze dat daar dan mee als je wanbetaald ? soit - ik denk dat ik het binnenkort vanzelf wel te weten ga komen

aah ja en een budgetmeter stond hier al toen ik hier kwam wonen en ik moest die van electrabel deactiveren met een kaart die ze me opstuurden - want ik had gevraagd om die budgetmeter, mijzelf kennende meteen te laten staan en via een budgetmeter is electriciteit ook goedkoper enz - maar dit mocht niet, ging niet, aldus electrabel

::)
Mij met een korrel zout nemen. Ik was gek toen ik dit allemaal schreef.

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #2 Gepost op: 6 december 2008, 20:43:13 »
dus als je een budgetmeter wilt dan MOET je eerst wanbetalen  ???

om wanbetalen te vermijden krijg je hem niet

enfin ik ga nu dan toch mijn goestingske krijgen dan he want heb nu hopelijk genoeg wanbetaald - rest mij alleen nog de vraag - hoe zit dat met de gas - die ik ook van electrabel heb ???

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
« Reactie #3 Gepost op: 11 december 2008, 10:49:35 »
Ik herinner me van vroeger dat Anil een budgetmeter kreeg. Maar je moet dat aan het Ocmw vragen.

Vandaag donderdag 11.12.2008 zegt het nieuws dat dhr Van Quickenborre(sorry als ik naam mis schrijf) dus die van economische zaken, 10 percent korting geeft op de electriciteit en er is ook sprake vna 30 euro. Dat krijg je bij de afrekening.

Gas gaat stijgen alhoewel de naftprijs daalt. Maar binnen 6 maanden of zo zou het ook kunnen dalen. Naar het schijnt moeten ze pijpleidingen die niet in Vlaanderen aanwezig zijn eerst instlaleren opdat gas door meer mensen zou geconsummeerd worden.

Toch hoorde ik ook dat er een vlaanderense man een nieuw huis bouwde en dat op zijn oude bekende manier met elektriciteit equipeerde. Hij was altijd tevreden met zijn 20-21 graden geweest. Nu moet hij opeens een enorme som betalen omdat hij niet in bepaalde normen valt.

Wij oude mensen(die nu 50 of meer zijn) beginnen echt waar niks meer te snappen van wat wij als bekend ervaren. Opeens is dat bekende niet goed niet meer. Zou men in elke gemeente in brussel en Vlaanderen en Limburg eens niet deftig ouderen informeren. Was die man geïnformeerd zoals het hoorde, dan had hij die som kunnenn vermijden denk ik. Zeg dan ook eens puurder wat de beste verwarming is. Mazoet..zwijg me ervan...te duur. Elektricieit, van 1200 bef ging ik naar 600 en opeens terug naar 1200. Wat nu ech? En gas....
of ik nu nuon of een ander neem, in brussel is sibelga de chef. En als je sociaal tarief hebt is het overal eender naar het schijnt. Ik heb geen korting bij nuon. Sociaal t

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
« Reactie #4 Gepost op: 11 december 2008, 10:50:46 »
zin verder: sociaal tarief is een kategorie apart.

dolma

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
« Reactie #5 Gepost op: 17 december 2008, 17:41:43 »
Help Archief Print E-mail woensdag 17 december 2008
Electrabel stoot dan toch centrales af

Energieproducent Electrabel zou bereid zijn een aantal gewone en kerncentrales van de hand te doen. De onderneming is goed voor 75 procent van de energieproductie in ons land. De centrales zouden in handen komen van het Duitse EON. Of het om een verkoop of een ruil gaat is op dit moment nog niet duidelijk.

Door enkele centrales van de hand te doen, schikt de energieproducent zich naar de zogenaamde Pax Electrica II, een overeenkomst die met de vorige regering was gesloten. Daarin had Electrabel zich voorgenomen 2.000 megawatt aan een andere speler op de energiemarkt te verkopen.

De deal met EON zou betrekking hebben op bijna 1.000 megawatt afkomstig van conventionele gas- en steenkoolcentrales en 500 megawatt afkomstig van kerncentrales. Het is vooral met die laatste centrales dat de producent veel verdient.

Vorige week verklaarde minister van Ondernemen Vincent Van Quickenborne (Open VLD) nog dat de positie van Electrabel als energieproducent te dominant is (DS 8 december). De liberaal wilde de onderneming een 'vermijdbare heffing' opleggen van 5 procent op de omzet.

Het prijskaartje voor de energieproducent, die een omzet heeft van 15,2 miljard euro, zou oplopen tot 750 miljoen euro. De heffing zou pas verdwijnen als het aandeel van de onderneming in de Belgische energieproductie tot 50 procent zou zakken.

De 750 miljoen wilde Van Quickenborne onder meer gebruiken om de elektriciteit- en gasfactuur van de gezinnen en bedrijven naar beneden te krijgen. Steven Samyn

(dit is dus dat ministerie van economische zaken: laat dus voor 09 de prijzen wat dalen ech).

Dolma   en de standaard 17.12.2008

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #6 Gepost op: 17 december 2008, 18:02:37 »
De liberaal wilde de onderneming een 'vermijdbare heffing' opleggen van 5 procent op de omzet.
een zeer cynische maar terechte verwoording van deze joernalist  :)

wat deze liberaal betreft mag electrabel echter gerust terug 100 percent marktaandeel hebben - op voorwaarde dan dat de staat honderd percent aandelen heeft in electrabel.

liberaal zijn wil volgens mij absoluut niet zeggen dat je er voorstander van bent dat alles in private handen is

veel wel ja en zoveel mogelijk maar het geld drukken bvb is iets voor de staat - het wegennet beheren bvb ook , de ordediensten ook, de spoorwegen en zo ook het energienetwerk me dunkt

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23699
  • Totaal aantal topics: 2655
  • Online Today: 3
  • Online Ever: 354
  • (16 december 2019, 11:35:11)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 3
Total: 3

© vierdewereldsyndicaat.org