Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: De nieuwe huurwet, die vorig jaar werd goedgekeurd, werkt niet.  (gelezen 2885 keer)

Offline De Kat

• VIP
  • dakloze
De nieuwe huurwet, die vorig jaar werd goedgekeurd, werkt niet.
« Gepost op: 28 oktober 2008, 19:42:54 »
http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=DMF28102008_048&ref=front

De vernieuwing van de huurwet was bedoeld om huurders uit sociaal zwakke milieus meer kansen te geven om aan een woning te raken. Daartoe werd onder meer de regelgeving rond de huurwaarborg aangepast. Voortaan zou het de huurder zijn die kiest hoe de waarborg wordt betaald. Indien hij het bedrag niet onmiddellijk op tafel kan leggen, garandeert de wet de mogelijkheid van een bankgarantie met een maandelijkse aflossing.

Uit een onderzoek bij 300 huurders blijkt echter dat het in de meeste gevallen nog steeds de verhuurder is die de betalingswijze van de waarborg kiest. Bovendien wordt er nog erg vaak gediscrimineerd op basis van het maandloon. svh

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
Re: De nieuwe huurwet, die vorig jaar werd goedgekeurd, werkt niet.
« Reactie #1 Gepost op: 29 oktober 2008, 00:47:19 »
uiteraard

zolang de verhuurder kan kiezen aan wie hij verhuurt en aan wie niet heeft de huurder geen onderhandelingspositie

bvb je borg moet worden voorgeschoten door het ocmw ---- > de verhuurder kan je als huurder weigeren

bvb je eist dat je de waarborg kan afbetalen aan de verhuurder ---- > de verhuurder neemt gewoon iemand die de waarborg gewoon cash kan neerdokken ( kandidaten zat wegens de schaarste )

heb dat al voorspeld voordat deze wet in voegen trad dat ze waardeloos is of maw de mensen die de wetten opstellen zijn vierde wereldvreemd en om die reden kunnen ze geen wetten maken waar wij echt iets aan hebben

heteros kunnen ook geen wetten maken waar homos iets aan hebben - dat begrijpt iedereen

mannen kunnen ook geen wetten maken tegen de discriminatie van vrouwen - ook dat begrijpt iedereen - en daarom voerde men ook de quota in

zelfs allochtonen haalt men het parlement binnen omdat men beseft dat enkel allochtonen zinvol wetgevend werk kunnen verrichten tgv allochtonen

maar is er ooit al eens een arme in het parlement geraakt ? wij hebben niet eens het recht om onze eigen vertegenwoordiging te kiezen in het vlaams netwerk waar domme armen het woord in mond wordt gelegd - dat wordt volledig geleid door andersarmen die denken dat ze het beter weten dan wij zonder een reet ervaring met armoede te hebben

ook bert anciaux antwoord nu weer niet wanneer wij een mail sturen met daarin de boodschap dat enkel wij als armen kunnen weten hoe je armoede structureel kunt bestrijden - ook hij begrijpt het echt niet dat hij daar niks van kan weten

ik zeg dit al jaren - zolang er geen armen in het parlement geraken - zolang er geen arme is die minister van arbeid, huisvesting enz  kan worden zal er niks ten goede van ons veranderen
« Laatst bewerkt op: 21 november 2016, 00:32:10 by Twan »
Mij met een korrel zout nemen. Ik was gek toen ik dit allemaal schreef.

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23695
  • Totaal aantal topics: 2655
  • Online Today: 20
  • Online Ever: 354
  • (16 december 2019, 11:35:11)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 11
Total: 11

© vierdewereldsyndicaat.org