Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: Vormen daklozen in het straatbeeld overlast?  (gelezen 4225 keer)

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
Vormen daklozen in het straatbeeld overlast?
« Gepost op: 26 oktober 2008, 17:50:34 »

Tien jaar geleden opende het inloopcentrum De Vaart de deuren in de Provinciestraat in Antwerpen. Het Centrum voor Algemeen Welzijn (CAW) Metropool beantwoordde daarmee aan de vraag van de daklozen.

Het inloopcentrum werd in 2007 bijna 14.000 keer bezocht. “Toen de mensen van De Vaart zeiden dat ze mij wilden helpen, was dat het belangrijkste moment in mijn leven ”, zegt Marc.

Doorgelicht door GvA
In de editie Metropool Stad van Gazet van Antwerpen wordt het onderwerp daklozen verder uitgediept.

Uit de gesprekken met de bezoekers van De Vaart blijkt het centrum aan een vraag te voldoen. Ze vrezen ook dat als de instelling de deuren sluit, meer daklozen zich in de criminaliteit zullen storten.

Uw mening
Hoe kijkt u tegen de daklozen in de stad aan. Vindt u dat deze mensen voor overlast zorgen? En wat vindt u van het daklozenbeleid van deze stad. Geef uw mening.

--------------------------------------------------------------------------------

Ja
 Nee

http://www.gva.be/Antwerpen/2000/artikel.asp?art={09AD1C0E-8A25-4E8A-B0E7-E6137B19A23B}
Mij met een korrel zout nemen. Ik was gek toen ik dit allemaal schreef.

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
Re: Vormen daklozen in het straatbeeld overlast?
« Reactie #1 Gepost op: 26 oktober 2008, 17:52:56 »
wat een debiele vraagstelling weeral van gva

antwoord je ja dan is dat zoiets van ik ervaar het als overlast om met miserie van de mensen te worden geconfronteerd

antwoord je echter nee dan heeft het weer zoiets van ik vind het best ok dat er daklozen zijn

en dan die reacties

gelukkig zijn er ook reacties van mededogen - en wat me ook opvalt aan de reacties dat is dat het woord vierde wereld bekender en bekender wordt

vroeger moest ik nog om de vijf voeten uitleggen wat dat betekende
Mij met een korrel zout nemen. Ik was gek toen ik dit allemaal schreef.

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
« Reactie #2 Gepost op: 5 september 2011, 19:30:39 »
Dakloos en buiten zitten of in een gang van een gebouw slapen gaan. Ik gaf ze altijd iets. Nu nog. Soms hadden ze spagetty mee maar konden het niet prepareren ech. Wat eten ze en drinken ze? Naar de wc gaan heb ik vroeger al beschreven: de metro is veel dicht! En er is geen geneefs meer om eens in te duiken ! Of je kan hier niet slapen naast het meer. Stel me hier veel vragen.
Was zaterdag op een adres voor huur. REr stond daar een zwart geklede bardige zwerver. Men keek er gewoon naast. Hij was te vuil. Zeker heeft hij geen bewijs van inkomsten kunnen geven. Is er erger aan toe dan wij hier en zeker ik. Maar alle mensen, al leven we zachtjes met ons geld, eerder soep dan verhongeren en zo, worden niet geaccepteerd voor woningen als we gen sommen van 70.000 per maand kunnen aandraven. Ik vrees ervoor.
Dolma

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
« Reactie #3 Gepost op: 21 september 2011, 11:31:12 »
Ik hoorde de laatste dagen dus eind september 11, dat deze keer tsechen in het noordstation door de gemeente Schaarbeek buiten het noodstation gezet zijn. Ze hebben via een organsiatie een bus gekregen voor de kidnerne om te slpaen en de volwassenen sliepen nu al in het park. Hoe zijn die hier zonde rpapieren binnen geraakt? Er is geen grenscontrole meer en dat is fout.

Ik ervaar zelf dat eerst onze bevolking moet gehuisvest worden. Dan die met papieren. We gaan te ver in brussel met alles. Ik heb het ervaren bij de stad Brussel voor hulp woning zokeen: allemaal vreemden. Ik stond daar als enige belg....en voelde me oooo zo rot. Stad Brussel was tevreden me te zien.

ER is niet genoeg woning om mensen huisvesting te bieden. Dat is een feit. En die vreemden hebben onze taalkennis niet, en zeker geen diploma. We gaan te ver voor alles.

trouwens als je als geldige inwoner een pat kan vinden, zijn er zovele papieren dat ik er suf van ben. aar ben ik te Brussel in terecht gekomen? IK geloof mijn ogen niet.

ellicht komen ze allen via Italië naar Frankrijk en dan brussel frans naar hier Ocmw. Daar moeten we eens een ferme hand toesteken. Di Rupa i have a message for you.

Dolma

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
« Reactie #4 Gepost op: 21 oktober 2011, 16:42:01 »
Als ik na een verhuis de eerste keer eten ga halen sla en wat gekapt en zo en de cadille vergat....dan maakt zo een fr anstalig ventje me uit voor votre sorte! Moet die jusit tegen mij zeggen! IK kon echt niet helpen. Die weet niet dat we voor hem hier opkomen. Die' weet niet dat ik ht vlaams blok Brussel over de toestand ging spreken gisteren. Ik denk nu dat we voor ons volk Dolma poilitiek actiever gaan zien als die verkoudheid beter gaat want ik snotter me te pletter. heb wellicht een kou opgedaan. Ja die mens hinderde. maar soms help ik ze en ik prefereer ze een broodje te kopen en iets voor de hond. Een hond hebben ze toch altijd en onze prins Laurent zorgt ervoor in zijn kliniek. Ook mijn kleintje werd er zo goed verzorgd dat ik de prins nooit zal vergeten. Die goede daad zal hij nog terug krijgen via karma dat zeer goed is. Ze me dus nooit iets slecht over Laurent. het is nietomdat je arm bent dat je zo onbeleefd moet zijn. IK heb onlangs nog kleren voor armeren gegeven aan de nonnekens te Jette.

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
« Reactie #5 Gepost op: 23 oktober 2011, 14:02:22 »
Vandaag zondag 23 oktober had men het erover op de 7de dag. Mensen die echt in de nood zitten accepteer ik. Maar die moeten zich aanpassen aan alle talen van dit land! Dus als men hen blijft voorhouden dat Brussel Frans is.....en hen de islam instuurt....en als het altijd via dat Ocmw brussel moet en dan verder het land in nadien.....moet daar een ferme kous aan gebreid worden. Dit is niet serieus. Dat geeft verfransing van Broekzele en daar kom ik nu tegen in opstand.

Ja die langrokkigen hinderen ons. Deze dames bedelen in de metro's met een bekertkje ind e hand en hun man komt da tophalen en heeft zijn broekzakken vol geld= zelf gezien aan jawel metro Louise aan de kant van het vredergerecht!
Ze zijn rijker dan ik! Ofwel jengelen ze van die russische katatsjokmuziek in die trams van de metro! Kunnen ze geen Will Tura of ze spelen? Bref we geven hen geen geld omdat  dat verboden is, en dus worden ze opgepakt omdat het niet mag.  Vraag me soms af of die kinderne wle naar schoolo gaan als ze op de schoot van hun jonge moeder zitten? Of zie ik niet goed meer?

Laat die mensen die het echt verdieneen en echt geterroriseerd wezen Europa binnen via Ialië maar zeker niet alle langbaardige venten. Op het justitiepaleis deze week dacht ik me van land vergist te hebben. Kwaadaardige ogen die me bijna vermoorden omdat ik zei dat hij na een ander was en geen recht had voor te steken! (vrouwen mogen niet commanderen ech). Ben vna het jaar 68 en vand e vrouw ech....ik mot mijn plan t rekken en vecht voor dit leven. Ga me door zo ne lange baard(heeft die geen scheermes met 5 lames?)....niks laten zeggen. Was er maar met 4 vlamingen en we bekeken elkaar voor en spraken over....wa's dat hier?

Ben echt in verdedigingsactie geschoten. Eigen volk verdomd eerst! We kunnen zelfs bijna geen appartement vinden in ons Broekzele. .....allez ministers met hun kont in een luie villa en zonder zorgen voor morgen.....doe iets voor me.

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
« Reactie #6 Gepost op: 7 november 2011, 18:27:52 »
het stond vandaag in het laatste nieuws: die daklozen die stelen en hinderen en de vuilnisbakjes omkiepen of de plastiek vand e uithangborden bus trekken zijn algerijnen. Daarmee is geen uitleveringverdrag. Van mij mogen ze 's avonds lekker binnen zitten ipv de manhaftige uit te hangen buiten. Dat zijn hangjongeren met bierstreken en zo.

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23695
  • Totaal aantal topics: 2655
  • Online Today: 23
  • Online Ever: 354
  • (16 december 2019, 11:35:11)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 11
Total: 11

© vierdewereldsyndicaat.org