Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: Basisrechten van daklozen  (gelezen 2609 keer)

Offline Bill

• blueke
  • *
Basisrechten van daklozen
« Gepost op: 25 oktober 2008, 16:17:19 »
Ik Bill Lemey doe werkervaring op als straathoekwerker in oostende, met als doelgroep daklozen. Mijn eindwerk gaat over deze basisrechten. Welke literatuur kan hiervoor raadplegen om een zo ruim mogelijk beeld te verkrijgen ??? Alvast bedankt.

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
Re: Basisrechten van daklozen
« Reactie #1 Gepost op: 25 oktober 2008, 16:36:20 »
http://www.vierdewereldsyndicaat.org/forum/index.php?topic=1652.0

hier vind je de belangrijkste literatuur die er bestaat over rechten die er specifiek zijn voor daklozen.

De daklozengids werd destijds samengesteld door het staatssecretariaat voor maatschappelijke integratie; op vraag en na vele militante acties van armenorganisaties zoals het vws uit wallonie en ze werkten er ook aan mee

ikzelf verzorgde het nazicht en de verbetering van de vertaling ervan in het nederlands nog mee

dat een daklozengids nodig is zegt op zich eigenlijk al iets - namelijk dat veel ocmws hun informatieplicht tov daklozen en hun rechten niet nakomen

er zijn veel problemen in de praktijk met het bekomen van een referentieadres bvb - er zijn ocmw s die het niet kennen - er zijn er die het wel kennen maar niet willen dat daklozen op hun grondgebied verblijven zonder een vast adres te hebben en die het weigeren te geven omdat ze dat vrezen.

normaal gezien moet je de daklozengids ook kunnen vinden op elk ocmw en politiebureau maar ik heb ze er nog nooit aangetroffen
« Laatst bewerkt op: 25 november 2016, 23:33:39 by Thierry »
Mij met een korrel zout nemen. Ik was gek toen ik dit allemaal schreef.

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23695
  • Totaal aantal topics: 2655
  • Online Today: 22
  • Online Ever: 354
  • (16 december 2019, 11:35:11)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 10
Total: 10

© vierdewereldsyndicaat.org