Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: landbouwer Pierre Timmermans uit zijn caravan gezet  (gelezen 2669 keer)

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
landbouwer Pierre Timmermans uit zijn caravan gezet
« Gepost op: 7 augustus 2008, 08:17:50 »
Dilbeek: Deze morgen is landbouwer Pierre Timmermans op de Stationsstraat uit zijn caravan gezet. Hier was al lange tijd sprake van dat dit zou gebeuren en deze morgen was het zover. De kijklustigen bij het gebeuren vonden het schandalig en zeiden dat boer Pierre niemand iets misdeed, dat hij een brave man was en dat hij goede groenten had en absoluut niet duur was. Daarom gingen deze mensen er graag en omdat het makkelijk was dicht bij de deur "nu zullen we ons verder moeten verplaatsten" aldus de aanwezigen. De laatste tijd was er maar 1 buur meer die bleef dwars liggen en absoluut wou dat boer Pierre vertrok tegenover in het begin waren er meer. De aanwezigen vroegen zich ook af waarom burgemeester Platteau zich niet liet zien. De politie en deurwaarder waren paraat en hebben dan ook alles verwijderd met de grote middelen. Dit is dus het definitieve einde van een lange procedureslag, alhoewel de geruchten de ronde doen dat boer Pierre het hierbij niet zou laten. De gemeente zou boer Pierre nu een sociale woning aangeboden hebben. Wat volgens de aanwezigen geen goede oplossing is aangezien hij een buitenmens is "vandaag hebben ze zijn levenswerk vernield hij was van 's morgens tot 's avonds op zijn veld, en hoe gaat hij nu zijn veld verder bewerken" aldus de aanwezigen.

Laat gerust je mening achter zo weten we hoe jullie hierover denken.

Dilbeek-Malcontenten Kevin R.

Boer Pierre had een vergunning voor het bouwen van een loods met wooneenheid. Maar die vergunning verliep op 18 mei 2001. Hij kon niet tijdig beginnen bouwen omdat de betaling van een akker die hij verkocht had uitbleef ,die zaak ligt nog in proces. Hij woonde voordien in de Kloosterstraat. Bij een beslissing op 21 juni 1999 kreeg boer Pierre de toelating om 2 containers te plaatsen om in te wonen tijdens de duur van de bouwwerken maar deze werd reeds onbewoonbaar verklaard op 25 september 2000. Sinds 2000 verblijft boer Pierre in een paar caravans waar in het begin veel omwonenden tegen waren maar nu blijft er maar 1 buur dwars liggen. In 2000 liet de gemeente al een deel van de rommel op het terrein opruimen waarvoor boer Pierre moest opdraaien maar deze zijn nog niet gerecupereerd. Boer Pierre had van de gemeente een sociale woning gekregen als hij zich liet inschrijven bij het OCMW maar daar ging hij niet op in en bleef procederen. Omdat hij dit niet geloofde ; boer Pierre zegt "Ik heb nog niet eens de voordeur ervan kunnen zien".   

Op 7 januari 2008 was er ook al een uitdrijving gepland maar toen tekende Timmermans verzet aan. Na de uitspraak van de beslagrechter ging de landbouwer in hoger beroep. Boer Pierre zou ook al de voorbereidende kosten gedaan hebben de funderingen van de geplande loods, ook al bleef het geld van zijn verkochte akker uit. 

'Mijnheer Timmermans jaagt de gemeenschap op hoge kosten. Hij doet een beroep op pro deo advocaten, stelt roekeloze en tergende procedures in, en dwingt de gemeente Dilbeek tot allerlei uitgaven inzake verdediging. We twijfelen eraan dat deze kosten bij de man zullen kunnen worden verhaald. Hij blijft maar procederen tegen de uitdrijving. Het zou wijzer zijn mocht hij de grond van de zaak aanpakken en zich in regel stellen. Een buurman stapte ook naar de rechter. Het hof van beroep besliste op 5 september 2006 in de zaak met de buurman dat de bouwvergunning van rechtswege was vervallen.'

'We moeten optreden tegen deze illegale toestand. Als Timmermans er groenten wil kweken is dat zijn volste recht, maar hij mag er niet wonen. Hij moet het perceel in de oorspronkelijke staat herstellen.' aldus de gemeente.

Dilbeek-Malcontenten/Kevin R. 

bron
Mij met een korrel zout nemen. Ik was gek toen ik dit allemaal schreef.

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
Re: landbouwer Pierre Timmermans uit zijn caravan gezet
« Reactie #1 Gepost op: 7 augustus 2008, 08:31:29 »
Citaat
'Mijnheer Timmermans jaagt de gemeenschap op hoge kosten. Hij doet een beroep op pro deo advocaten, stelt roekeloze en tergende procedures in, en dwingt de gemeente Dilbeek tot allerlei uitgaven inzake verdediging. We twijfelen eraan dat deze kosten bij de man zullen kunnen worden verhaald. Hij blijft maar procederen tegen de uitdrijving. Het zou wijzer zijn mocht hij de grond van de zaak aanpakken en zich in regel stellen.
procederen is een recht en een locaal bestuurtje heeft dus geen verwijten te poneren omtrent het gebruik maken van zo n recht

proficiat voor boer Timmerman omdat hij zich niet zonder slag of stoot heeft laten wegjagen - omdat hij zich tenminste proberen verzetten heeft.

Jammer dat het vierde wereld syndicaat dit niet eerder wist want mss hadden we wel iets kunnen doen - het vierde wereld syndicaat kant zich onvoorwaardelijk tegen elke praktijk van gedwongen ontruiming zonder dat er in een alternatieve huisvesting werd voorzien. De praktijk van de gedwongen ontruiming moet worden afgeschaft en vervangen door een gedwongen verhuizing. Een beschaafd land maakt geen mensen dakloos.
« Laatst bewerkt op: 7 augustus 2008, 08:33:53 by kobaf »
Mij met een korrel zout nemen. Ik was gek toen ik dit allemaal schreef.

Offline freedomdrummer

• VIP
  • dakloze
Re: landbouwer Pierre Timmermans uit zijn caravan gezet
« Reactie #2 Gepost op: 7 augustus 2008, 11:06:30 »
Doet me denken aan "Ik plantte ne keer patatten" van Willem Vermanderen.

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23695
  • Totaal aantal topics: 2655
  • Online Today: 18
  • Online Ever: 354
  • (16 december 2019, 11:35:11)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 13
Total: 14
Google