Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: Langdurig verblijf in een Jeugdherberg  (gelezen 3482 keer)

Offline De Kat

• VIP
  • dakloze
Langdurig verblijf in een Jeugdherberg
« Gepost op: 8 juli 2008, 19:01:38 »
Iemand ervaring met het tijdelijk verblijven in een Jeugdherberg?

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
Re: Langdurig verblijf in een Jeugdherberg
« Reactie #1 Gepost op: 8 juli 2008, 20:36:26 »
ik heb het eens een paar keer gedaan rondtrekkend van de ene naar de andere, telkens een nacht met een paar dagen ertussen telkens - in de ardennen en luxemburg - was niet de slechtste periode van mijn leven - en na zo n paar dagen in het bos en rondtrekken met de fiets een aangename verpozing - niet echt haalbaar voor lange periodes denk ik 
Mij met een korrel zout nemen. Ik was gek toen ik dit allemaal schreef.

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #2 Gepost op: 8 juli 2008, 20:37:42 »
maar voor zo af en toe eens een nacht een tamelijk goedkoop hotel, als je echt dakloos bent en toch nog een uitkering of ander inkomen hebt - jezelf kunnen douchen een keer - een echt bed met lakens enzo - een ontbijt - koffie mmm

Offline De Kat

• VIP
  • dakloze
« Reactie #3 Gepost op: 8 juli 2008, 22:13:08 »
Het is zeker geen oplossing van lange duur, maar een maand of zo moet kunnen. Het is alvast een stuk goedkoper dan een hotel en beter dan onder een brug te slapen.

Heb er nog nooit gebruik van gemaakt en zal er alvast, indien ooit noodzakelijk, wel gebruik van maken.

Mogelijks geven ze voor langdurig gebruik, zoals bij een hotel, ook een nog korting. Langs de andere kant zien ze daklozen waarschijnlijk ook niet echt zitten. Kwestie van niet als een dakloze over te komen.

Vlaamse JeugdHerbergen v.z.w.

http://www.vjh.be/
« Laatst bewerkt op: 8 juli 2008, 22:54:03 by De Kat »

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #4 Gepost op: 8 juli 2008, 22:36:20 »
deed me op het idee komen om alle acute mogelijkheden eens bij elkaar te zetten in info@vws

daar zouden nog nachtasiels bijkunnen .... allemaal plekken voor één of enkele nachten
« Laatst bewerkt op: 8 juli 2008, 22:38:16 by kobaf »

Offline De Kat

• VIP
  • dakloze
« Reactie #5 Gepost op: 8 juli 2008, 22:50:42 »
Het vreemde is dat het OCMW, er is hier een jeugdherberg, mij die oplossing niet voorstelde en ik er zelf niet aan dacht. Immers, op een bepaald moment hadden ze een appartement voor me, maar moest ik gewoon 6 weken wachten voor ik er in kon.

Dat opvangcentrum van het OCMW was ook niet gratis. Weet de prijs niet meer precies, maar ik geloof dat het ongeveer hetzelfde was als voor een Jeugdherberg, en dan nog zelfs zonder ontbijt.

Ik vraag me af wat de reden is. Afspraak tussen het OCMW en de Jeugdherbergen? Mogelijks.

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23695
  • Totaal aantal topics: 2655
  • Online Today: 18
  • Online Ever: 354
  • (16 december 2019, 11:35:11)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 12
Total: 12

© vierdewereldsyndicaat.org