Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: huurwetgeving is waardeloos  (gelezen 3664 keer)

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
huurwetgeving is waardeloos
« Gepost op: 14 juni 2008, 15:36:46 »
zolang een huisbaas mag weigeren om je zijn eigendom te verhuren is de huurwetgeving waardeloos

een vb

volgens de nieuwe huurwet mag hij maximaal twee maanden borg vragen

maar als hij er nu drie vraagt en jij beroept je op de wetgeving dan weigert hij dat gewoon aan jouw te verhuren

wil je of moet je zijn eigendom huren moet je je dus gewoon schikken naar zijn voorwaarden in de praktijk - de huurwetgeving is er wel maar je kan je er niet op beroepen

anderzijds indien men iets zou doen aan de schaarste op de huurmarkt ( die door immos bewust gecreerd wordt ) dan zou je zonder wetgeving wel voorwaarden kunnen weigeren

je zou dan immers gewoon een woning kunnen weigeren te huren van iemand die drie maanden waarborg vraagt en er dan één huren van iemand die er maar twee vraagt

conclusie - huurwetgeving helpt armen niet of amper - een gezonde huurmarkt dat is wat we moeten hebben - alles zit hem in de onderhandelingpositie en niet in wetjes die ze maken in een land dat niet eens haar grondwet respecteerd
« Laatst bewerkt op: 14 juni 2008, 15:40:40 by kobaf »
Mij met een korrel zout nemen. Ik was gek toen ik dit allemaal schreef.

Offline De Kat

• VIP
  • dakloze
Re: huurwetgeving is waardeloos
« Reactie #1 Gepost op: 1 juli 2008, 21:40:36 »
De huurwetgeving is onlangs strenger geworden en men kan je er nu sneller uitzetten. Ik dacht 15 maanden ipv 17 maanden.

Al denk ik dat de sociale verhuurmaatschappijen minder streng. Iemand ervaring mee? Zetten die je er uit als je bvb. 6 maanden met de huur achterstaat?

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
Re: huurwetgeving is waardeloos
« Reactie #2 Gepost op: 1 juli 2008, 23:45:06 »
hallo kat

zelf heb ik er geen ervaring mee maar ze zetten je er wel degelijk uit als je niet betaald hoor - ze zullen denk ik wel ietsje minder streng zijn - je wat meer ruimte geven om je eventuele achterstand bij te benen ofzo - en het zal ook niet bij elke huisvestingsmaatschappij hetzelfde zijn
Mij met een korrel zout nemen. Ik was gek toen ik dit allemaal schreef.

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23695
  • Totaal aantal topics: 2655
  • Online Today: 20
  • Online Ever: 354
  • (16 december 2019, 11:35:11)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 8
Total: 8

© vierdewereldsyndicaat.org