Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: vws ofline  (gelezen 15537 keer)

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
vws ofline
« Gepost op: 11 februari 2008, 17:38:07 »
2 dagen lang deden jullie me panikkeren. Ik kon jullie site niet meer op. Was dat een kuis of zo? oef ik mag its tikken dus.
tot binnenkort
dolma

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
Re: vws ofline
« Reactie #1 Gepost op: 11 februari 2008, 18:33:53 »
het was een panne op de server dolma maar het is intussen weer opgelost zoals je ziet

groetjes
Mij met een korrel zout nemen. Ik was gek toen ik dit allemaal schreef.

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
« Reactie #2 Gepost op: 26 maart 2008, 19:49:40 »
ik was toch het gelukkigst in de grootouders hun hof waar ik de rode en zwart beren en frambozen kon een, de appelen van de boom  plukken en die lekkere peren. Nu smaakt dat niet meer. de witte paters van averboden kwamen zelfs de tomaten, de prei en zo plukken in d ehof en zo opeten. het was beter voor 1975!

dolma

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
de webpagina kan niet weergegeven worden
« Reactie #3 Gepost op: 31 mei 2008, 14:48:04 »
zo n blanco blad met die tekst erop krijg ik tegenwoordig weer vaak als ik op vws surf

vroeger had ik dat regelmatig en dan een tijdje niet meer en nu ik mijn windows opnieuw geinstalleerd heb heb ik weer regelmatig van jan

we hebben op dezelfde server trouwens nog twee testforums staan en daar komt het meestal gelijktijdig voor

en gisteren raakte ik enkel op vws via een directe link naar een topic bvb

wanneer ik surfte naar www.vierdewereldsyndicaat.org en de pagina schakelde door dan kreeg ik weer die witte pagina

het moet denk ik iets te maken hebben met de browserinstellingen hoewel ik het zowel met internet explorer als met mozilla als met maxthon heb

enfin ik wou ook eens peilen of er meer mensen zijn die dit soms voorhebben hier

deze dummie snapt er in ieder geval allemaal niks van

Offline TurtleTJones

• VIP
  • boefer
  • Geslacht: Man
  • Tommeke
Re: de webpagina kan niet weergegeven worden
« Reactie #4 Gepost op: 31 mei 2008, 16:17:57 »
Hier alvast geen problemen ondervonden (Mac met Camino als voornaamste browser)

Offline freedomdrummer

• VIP
  • dakloze
Re: de webpagina kan niet weergegeven worden
« Reactie #5 Gepost op: 2 juni 2008, 08:37:58 »
hier ook nog geen problemen gehad, enkel de site van vdab gaf gisteren een time-out melding. (probeer later eens opnieuw)
blijkbaar waren er teveel mensen tegelijk op hun site aan't surfen en kon hun server dat niet meer volgen.

die witte pagina die ge krijgt wil zeggen dat ge http://www.vierdewereldsyndicaat.org/websites/vwsforum niet kunt bereiken

(broncode uit www.vierdewereldsyndicaat.org die daarvoor zorgt is dit regeltje op de 5e lijn:
<meta http-equiv="Refresh" content="10; URL=http://www.vierdewereldsyndicaat.org/websites/vwsforum">
)

Ik denk dat het iets te maken heeft met de cache instellingen van uw Internet Explorer, 't is mogelijk dat die instellingen ook gebruikt worden door de andere browsers waarmee ge surft. (bij instellingen voor internet verbinding is het toch zo)

misschien als je probeert naar
http://www.vierdewereldsyndicaat.org/websites/vwsforum/index.php
of zelfs
http://www.vierdewereldsyndicaat.org/websites/vwsforum/
te surfen i.p.v.
http://www.vierdewereldsyndicaat.org/websites/vwsforum
dat het wel lukt.

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #6 Gepost op: 26 januari 2009, 23:18:03 »
ik heb zonet drie dagen ofzoiets niet op de site gekunnen

niks van instellingen verandert ofzo in mijn browser en opeens wil hij vws gewoon niet laden terwijl andere sites geen enkel probleem geven

en plots ( weer niks aan instellingen verandert ) twee minuten geleden herlaad ik en dan gaat het weer wel

computers zijn iets debiel - werken met 1 en 0 maar toch zijn ze chaotisch - de natuur is veel betrouwbaarder en heeft me nog nooit zoiets gelapt.

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #7 Gepost op: 26 januari 2009, 23:19:52 »
zeker wanneer je dus enkel enen en nullen verstaat kan zoiets er dus bij mij totaal niet in - met nullen en enen werken wil immers gewoon zeggen ofwel wel ofwel niet

maar zeker en vast niet - de ene keer wel ( omdat hij zin heeft ) en de andere keer niet ( omdat hij blijkbaar geen zin heeft ) - er is niets voorspelbaars aan al die nullen en enen

Offline freedomdrummer

• VIP
  • dakloze
« Reactie #8 Gepost op: 27 januari 2009, 01:23:18 »
Soms leest hij iets verkeerd he, zoals in een dna streng de kopie ook niet altijd perfect is.

Wat er verkeerd gelopen is ligt ook niet per se aan het dna, 't kan ook iets anders zijn.

Zo is dat in de natuur toch, en bij computers ligt het ook niet altijd aan een 0 voor een 1 pakken.

Volgens mij heeft het iets te maken met beschermingssoftware, die zorgt ervoor dat je vws niet kan laden omdat die beschermingssoftware denkt dat het een schadelijke website is. (lees: vws staat bij die software aangeduid als gevaarlijke website, vanwege één of andere reden.)

heb je ook geprobeerd met een andere browser ? Firefox ? Opera ?

Offline TurtleTJones

• VIP
  • boefer
  • Tommeke
« Reactie #9 Gepost op: 27 januari 2009, 10:29:13 »
Ik haat beschermingssoftware...
Heb me nooit zo bevrijd gevoeld van al die ellende als de dag dat ik dat klote Windows de rug heb toegekeerd.
Ondertussen ben ik al 5jaar Mac gebruiker en heb ik enkel nog probs met website applicaties die zich blind staren op enkel Windows.
Hoe minder gebruikers van een bepaald systeem ,hoe minder het loont om dat naar de kloten te doen ,mensen vragen mij constant of ze op hunne nieuwe Mac toch maaranti virus systeem moeten plaatsen en kijken nog steeds verwonderd als ik zeg dat ik ondertussen al 5jaar ganse dagen op het net zit zonder en mijn machien nog nooit schadelijks is tegen gekomen.
Meer dan wat trojanen zijn er gewoon niet en den helft daarvan werkt dan niet eens op een andere versie (Panter,Tiger ,Leopard).
Ok ,mijn machien gaat misschien iets trager dan de huidige quad-core's ,maar ik kan hier wel eindeloos veel programma's simultaan laten lopen ,dat slaagt zelfs nooit vast ,dat ding wordt ook niet warm ,maakt niks lawaai ,is binnenin niet voor den helft leeg enz...
Dat was toen mijnen duurste aankoop op dat moment ,maar door zijn veel langere levensduur zal ik uiteindelijk veel goedkoper uitkomen en belangrijker : zal ik me nodeloos druk meer maken of mezelf opjutten omdat het weer eens niet doet wat het moet...

Maar freedomrunner heeft gelijk ,hoe gek het ook klinkt ,de ene browser is werkelijk de andere niet.
Ik kan bv met Safari niet inloggen op de Belgische Ebay site ,alle andere Ebay sites gaan probleemloos ,enkel den onze ni en nog een paar van die overheids site's ('t zijn nochtans stuk voor stuk geen kleine site's ,dus allemaal gemaakt door pro's die daar dik veel geld aan verdienen).
Bijgevolg gebruik ik m'n standaard browser nog zelden ,want met Camino verloopt alles voor mij vlekkenloos.
Ik lach me ook geregeld een breuk als ik voor de fun ne keer bepaalde site's in verschillende browsers open ,zo kan je hebben dat bij de ene alles perfect staat waar het hoort ,bij een andere tekst en afbeeldingen elkaar overlappen ,bij nog een andere een deel weg is omdat dat plots in een niet scrollbaar kader staat.
Of van die pipo's die een speciaal font willen gebruiken ,wat dan door elke browser anders gelezen wordt en waardoor je de meest onleesbare toestanden bekomt...

Een computer of een programma zal altijd fouten bevatten.
Eergisteren ging het op terzake of panorama nog over hackers en dien baas van Kapersky (anti virus software voor Windows...) legde het heel simpel uit :
Het is wiskundig bewezen dat je nooit kan verzekeren wat een programma zal doen... en hoe complexer een programma ,hoe moeilijker het wordt om fouten te vermijden.
De eerste programma's werden geschreven in 10 lijnen en zelfs daarbij was het onzeker dat het nooit fout zou lopen onder bepaalde omstandigheden.
Huidige programma's bestaan uit 10.000-den lijnen ,dan is het ook begrijpelijk dat er vaak wat tilt slaagt of er ergens iemand wat komt rommelen.
Het hoeft maar genoeg te zijn om de zoekmachine die uwe site dagelijks bezoekt te infiltreren en aan te passen naar uw goesting om voor x-aantal gebruikers de das om te doen.

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #10 Gepost op: 27 januari 2009, 11:22:09 »
het was nu een jaar geleden ofzo dat ik het voorhad - daarom dacht ik dat dit probleem opgelost was

maar enkele weken geleden had kameleon het ook een paar dagen voor en nu ik het ook weer heb gehad weet ik dus dat het probleem er nog steeds is.

ik heb ook met andere browsers geprobeerd - oa firefox en maxthon en dat had geen avance

voor travian heb ik ook eens een tijd een forum gedraait met dezelfde software en op dezelfsde host als waar deze staat en daar meldden toen ook regelmatig mensen ditzelfde probleem.

volgens iemand daar had het idd met beschermingssoftware te maken - en zijn conslusie was dat iedereen het voorhad die northonantivirus gebruikte of gebruikt heeft ( bij mij stond die rommel standaard op mijn pc bij aankoop )

maar als het door de beschermingssoftware komt dan snap ik nog steeds niet waarom opeens weer wel en opeens weer niet - weer zou ik kunnen begrijpen wel of niet maar dus niet de ene keer wel en de andere keer niet zonder verdere aanleiding ( iets veranderen aan de instelling van je pc bvb )

PS tegen microsoft en grote multinationals zijnde heb ik van bij het begin dat ik aan internet begon geprobeerd om met linux te werken - helaas is dat veel te elitair gebleken want ik krijg ubunti niet eens geinstalleerd en dus is linux iets dat enkel geschikt is voor een elitair kliekje van insiders.

Offline TurtleTJones

• VIP
  • boefer
  • Tommeke
« Reactie #11 Gepost op: 27 januari 2009, 11:45:20 »
De reden waarom af en toe wel en niet is simpel te verklaren door de automatische updates van het programma.
Hoe vaker men updates maakt ,hoe vaker er weer eens iets veranderd ion die keten van lijnen en d'r dus opnieuw ergens iets fout kan lopen omdat het ene het andere tegenspreekt.

Ubuntu niet geinstaleerd krijgen...?
Zijn nochtans ganser handleidingen over terug te vinden (ook in het Nederlands).
Had ge dan de volledige software downloaded?

Anders kunt ge dat mss nog eens proberen ,eerst uw HD partioneren en dan op de extra partitie proberen (dan hebt ge uw huidige systeem nog altijd he).
Normaal zou Linux op elke gewone pc moeten werken en bovendien nog veel stabieler.
'T is dat ik er ni veel interesse en goesting voor heb ,wnat met een beke opzoekwerk moet dat volgens mij toch wel lukken hoor.

Offline freedomdrummer

• VIP
  • dakloze
« Reactie #12 Gepost op: 27 januari 2009, 12:09:43 »
Als ik nog eens langs kom zal ik daar eens een Ubuntu installatie op u pc zetten, naast de windows, dan kunde bij 't opstarten eerst kiezen of ge windows of ubuntu wilt draaien. Zo heb ik mijn eerste stapkes uit de wereld van windows en gates gezet. Eens dat gedaan is is't gewoon een tijdje gebruiken en dan leert ge 't wel. 't Blijft altijd wel leren natuurlijk als er iets is dat ge nog niet snapt. Maar bij windows en die anti virus maffia kunde gij of niemand lezen hoe de "inbreker" toch is binnen kunnen raken waar gij het ni wou. Dus niemand kan die problemen voor u oplossen, tenzij degene die ze hebben veroorzaakt: windows en uw antivirussoftie.

't zelfde principe als die grootgrondbezitters met hun waarschuwing voor "als ge ni werkt hebt ge geen eten", dikke zever natuurlijk.

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #13 Gepost op: 27 januari 2009, 12:31:18 »
tja ge kunt idd heel simpel deduceren wie er de makers zijn van virussen enzo

door ff te denken wie heeft er belang bij dat er virussen cirkuleren ?

aah heel simpel - producenten van antivirussoftware uiteraard

handelaars in veiligheid hebben altijd een belang bij zo veel mogelijk onveiligheid

dien ubuntu naast mijne windows zetten was altijd mijn bedoeling al - als was het maar om er eens te kunnen gaan kijken en om er eens één en ander te kunnen gaan proberen af en toe enzo

onlangs ben ik er achter gekomen hoe het komt dat het niet lukt om die te installeren. Je moet namelijk in dos gaan als je die cd er in steekt en zorgen dat hij boot van de cdrom in plaats vanop de harde schijf of zoiets

maar zoiets vind ik echt triest - temeer daar ik zelf ook tegen microsoft ben uiteraard. Mijn boodschap aan de makers vd antiwindowssoftware is dan ook om toch eens ietsjes meer moeite te doen om in de huid van de leek te kruipen

als er alleen al gezorgd wordt dat je niet in dos moet om te installeren of anders dat duidelijk staat uitgelegd ergens waar je er niet naast kan kijken hoe en wat je in dos moet doen dan zouden enkel en alleen daardoor miljoenen mensen wereldwijd ubuntu eindelijk kunnen gaan proberen maar louter omdat linuxers in hun ivoren toren daar blijkbaar niet aan denken kunnen ze hierdoor dus miljoenen minder klanten van windows afhandig maken wat ik een zeeeer trieste zaak vind ( temeer daar het voor zo domme reden is )

in feite neem ik mijzelf in zo n zaken altijd als referentie. Als ik ergens mee kan werken ( als dummie ) dan wil dat zeggen dat het goei gerief is - krijg ik het niet geinstalleerd dan zal iedereen met evenveel of minder kennis dan ik dat ook niet kunnen en dus is het dan waardeloos voor leken en blijven deze overgeleverd aan microsoft

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #14 Gepost op: 27 januari 2009, 12:37:02 »
aan mac durf ik trouwens helemaal niet beginnen - moest ik geld genoeg hebben dan wel maar nu riskeer ik zo n overstap gewoon niet wegens te duur

en idd wat ik ook haat aan die windows is dat hij zoveel laat draaien wat allemaal niet nodig is - soms werkt het lawaai van die pc me echt op de zenuwen - t lijkt wel een naaimachien ofzo  :P

Offline freedomdrummer

• VIP
  • dakloze
« Reactie #15 Gepost op: 27 januari 2009, 13:28:42 »
Eén van de laatste veranderingen die ze aan Ubuntu hebben gedaan zijn dingen die ervoor zorgen dat je pc minder stroom verbruikt.
Op die manier kan je dus wel echt besparen op electriciteit.

Als uw pc gelijk een naaimachien begint te klinken dan is uw harde schijf waarschijnlijk ver versleten, en dan moete dat dus best vervangen.
Niet dat de rest van uw computer zou stukgaan als ge't niet doet.
Als je geen belangrijke zaken enkel op je harde schijf bewaart is het ergste wat er kan gebeuren dat je pc plots niet meer verder geraakt dan een foutmelding. In principe kan je dan nog steeds met die pc werken als je er een LIVE-linux CD of DVD in steekt, maar da's wel wat trager dan vanop de harde schijf.

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #16 Gepost op: 27 januari 2009, 13:32:02 »
die schijven maken niet meer lawaai dan ze in het begin deden hoor en ze zijn max twee jaar oud - ik hoop dat ze niet gaan crachen want dat zou dikke miserie betekenen. (niet enkel voor mij maar ook voor het vws )

soit volgens mij is het die ventilator trouwens die voor het lawaai verantwoordelijk is

soms als ik niks bewerking aan het doen ben zoals nu ( enkel browser staat open en messenger )  maakt die ventilator evengoed van zijn kloten dat het geen naam meer heeft

ik veronderstel dat die ventilator aanslaat wanneer een bepaalde temperatuur overschreden wordt

nu die temperatuur wordt hier dus zo goed als constant overschreden blijkbaar vanaf dat ik mijn pc aanzet

het is beter geworden toen ik onlangs startupmanager heb geinstalleerd wat me de mogelijkheid geeft om zelf te kiezen wat er bij opstart allemaal mee opstart en wat niet maar er zijn een heleboel progjes die ik niet uit de lijst durf verwijderen omdat ik niet weet wat ze zijn of waar ze voor dienen. een paar maanden geleden had ik er namelijk blijkbaar eentje te veel verwijdert uit die lijst. en toen heb k windows opnieuw kunnen installeren.
« Laatst bewerkt op: 27 januari 2009, 13:36:05 by kobaf »

Offline freedomdrummer

• VIP
  • dakloze
« Reactie #17 Gepost op: 27 januari 2009, 13:40:50 »
Ah ja, ma dan zou ik dat geluid eerder als een stofzuiger beschrijven.

En het is niet in dos dat je moet zijn, het is in BIOS.
Bij de meeste computers moet je daarvoor, vlak nadat je je computer hebt aangezet, op delete of F2 duwen terwijl hij opstart.
Kijk eens goed of er nergens iets over geschreven staat in de letters die je ziet wanneer hij juist opstart.
Als je in die BIOS geraakt, dan moet je gewoon wat zoeken naar "boot sequence" ofzo, en daar dan zorgen dat je cd of dvd lezer bovenaan in het lijstje staat.

De bios is een stuk software dat geschreven is door de makers van het moederbord van je computer.
Die software moet weten op welke plaats ze eerst moet gaan zoeken om een bruikbaar besturings systeem te vinden.

Als je bijvoorbeeld Windows opnieuw wil installeren, dan moet je ook in je BIOS instellen dat je computer bij het opstarten eerst naar de CD moet kijken of daar iets bruikbaars staat om de pc mee op te starten. Een installatie cd rom voor een besturingssysteem gelijk windows of linux, daarmee kan je computer opstarten en daarna ook de windows of linux installeren. Maar het programma BIOS (dat eerst begint te lopen wanneer je je pc aanzet) moet dus weten dat het eerst moet proberen om van die CD te starten, en niet van op je harde schijf waar die Windows al is geinstalleerd.

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #18 Gepost op: 27 januari 2009, 13:51:17 »
jep het is idd eerder een stofzuiger en idd het is in bios en niet in dos

maar dat toont dan alleen maar weer aan hoe onbeholpen ik op dit vlak wel ben

Offline freedomdrummer

• VIP
  • dakloze
« Reactie #19 Gepost op: 27 januari 2009, 15:25:13 »
Eens je met linux begint te werken is het veel makkelijker om bij te leren omdat er forums zijn waar iedereen z'n vragen gaat stellen. Meestal moet je gewoon de oplossingen die aangeboden worden intypen in je "terminal" (da's een programma om via commando's opdrachten aan je computer te geven, ipv via klikken met de muis) en dan is het probleem opgelost, en je leert weer iets over hoe die computer eigenlijk werkt.

Ik heb onlangs ook ergens gelezen dat Ubuntu ook op een mac draait, en daar de mac sneller doet gaan dan met de originele Mac OS.
't ging over een macbook G4 denk ik ... weet niet meer juist waar.

mac is wel al veel beter dan windows, en qua gebruiksvriendelijkheid kan ik er niet over meespreken, maar toen er vorig jaar een wedstrijd gehouden werd voor de best beveiligde computer werd er door de hackers na 5 minuten al binnengebroken in de windows pc, de mac heeft ongeveer een uur zijn poortjes toe kunnen houden, en de linux daar zijn ze van de hele dag niet ingeraakt, zelfs niet nadat het prijzengeld verhoogd werd.  ;D lol gratis kan niet goed zijn, ja m'n #"@|^§

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #20 Gepost op: 8 februari 2009, 14:29:11 »
gisteren en vandaag was het weer zover

Offline freedomdrummer

• VIP
  • dakloze
« Reactie #21 Gepost op: 8 februari 2009, 14:50:07 »
Wat heb je gedaan om uit te vissen waar het probleem ligt ?
Welke antivirus en firewall gebruik je ?
Heb je al eens geprobeerd om die af te zetten en dan te zien of je op vws geraakt.

Wat je ook eens kan proberen de volgende keer is je modem uitzetten, zodat die opnieuw moet inbellen bij je internet provider als je hem weer aanzet. Zo krijgt je modem een nieuw IP adres en weten ze bij je internet provider (telenet of belgacom ofzo) niet meer welke computer de jouwe is. (Da's een truuk die ik gebruik om op de laatste dag van de maand nog snel effe +5 GB films te downloaden als m'n downloadmarge bijna bereikt is.)

Offline freedomdrummer

• VIP
  • dakloze
« Reactie #22 Gepost op: 8 februari 2009, 15:05:23 »
kga zo snel mogelijk proberen langs te komen , ma kheb het nogal druk met ontstressen tegenwoordig.
En dat moet ik echt doen want ik heb er al een ontstoken en opgezwollen tandwortel van gekregen.

« Laatst bewerkt op: 1 december 2016, 01:14:03 by Twan »

Offline freedomdrummer

• VIP
  • dakloze
« Reactie #23 Gepost op: 8 februari 2009, 16:02:55 »
Voor't geval dat het echt zo erg is dat één of andere machthebber ervoor zorgt dat kobaf niet meer op vws kan, dan kan dit misschien een oplossing zijn: http://www.torproject.org/ Tor is een progje dat ervoor zorgt dat je automatisch via een andere computer surft naar de websites die je wil bezoeken. Voor telenet/belgacom lijkt het dan alsof je niet naar de vws site surft, omdat het die andere computer is die in jouw plaats naar vws surft.
Er zijn drie download versies: die voor mac, die voor windows, en dan nog een voor windows die jij niet nodig hebt. Als het hiermee lukt, dan ligt het probleem dus bij een soort van censuur van hogerhand, en dan zal een linux-install er niets aan veranderen.

Ik heb hier nog nooit mee gewerkt dus je zal het ook zelf wat moeten uitzoeken via de info op www.torproject.org
Als je de truk met de modem aan & uit zetten had geprobeerd in de vorige dagen, dan hadden we nu ook al geweten of torproject is wat je nodig hebt.

Offline freedomdrummer

• VIP
  • dakloze
« Reactie #24 Gepost op: 8 februari 2009, 16:05:47 »
Eén niet onbelangrijke conclusie die ik hier ook uit zou trekken is dat we niet mogen geloven dat
wat we in een verborgen deel van de site plaatsen niet door de autoriteiten gelezen kan worden.
(Hallo meelezertje btw, je bent een laffe klootzak ;)

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23695
  • Totaal aantal topics: 2655
  • Online Today: 16
  • Online Ever: 354
  • (16 december 2019, 11:35:11)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 15
Total: 15

© vierdewereldsyndicaat.org