Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: uw rekeningen gas electriciteit en wagen en mazoet  (gelezen 2941 keer)

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
uw rekeningen gas electriciteit en wagen en mazoet
« Gepost op: 22 mei 2008, 09:15:10 »
We hebben hier de elektriciteit aangekregen: drievoudige prijs te betalen van 07.
Daarom hier een artikel uit het nieuwsblad vna vandaag om te zeggen dat het nog gaat verergeren!

Ik ben dus WEL naar Nuon afgereisd gisteren, en krijg 10 à 15 pct minder te betalen voor de electriciteit dus, ook als ik een bladje heb van de ministerie van gehandicaptenzorg, dat ik sociaal tarief mag hebben. Dus mensen, als je dat blad niet hebt, bespaar je nog meer.

Wat in het artikel staat zegt u wat u extra gaat betalen, als u niet naar nuon gaat. Want nuon blijft via uw contract 3 jaar dezelfde prijs rekenen. Stel dus 30 euro electriciteit per maand, 10 pecent, 3 euro maal twaalf, maal drie jaar+ wat het infeite zou gekost hebben minder en dus meer in je portemonnaie.

Effe rekenen dus....en jezelf een cadeautje gunnen.

Dolma

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
Re: uw rekeningen gas electriciteit en wagen en mazoet
« Reactie #1 Gepost op: 22 mei 2008, 12:46:47 »
Bonjour

merci de votre aimable réponse.

mais ici dans la maison nous avons un compteur de gas pour tout le monde. Il y a aussi un syndic qui calculle(mal) le tout. On aura bientôt une réunion d'année, et je vais demander de donner un colpteur de gas pour chacun(10). Ils doivent voulloir! Et il faut encore raccorder cela je suppose.

Mais j'ai le papier que je lui donne chaque année pour ministère des handicapés, que j'ai le droit d'avoir des prix plus bas, et ce prime, mais il ne veut pas. ....

Question: électricité c'est chacun pour soi et cela j'arrange avec electrabel et maintenant depuis hier avec nuon. (pour moi)
mais ce gas moi je le consumme pour caloribel(chauffage).....
Ceux qui cuisinent avec le gas, il n'y en a beaucoup ici sur place.(électricité)

Dois-je obliger ce syndic de me donner la prîme pour le gas
-dois -je aller à la cpas puisqu'il calculle septembre 07-08 seulement en 2009!!!!
-un compteur pour tous.....est-ce que moi, je peux avoir la prîme????

Si tout le monde à son compteur, chacun demande sa prime, mais.....ici......

Merci de votre réponse
Liliane Grauls
daune2@hotmail.com

--------------------------------------------------------------------------------
From: mr@mr.be
To: daune2@hotmail.com
Subject: Réponse à votre mail
Date: Thu, 22 May 2008 10:28:34 +0200

N/Réf. : DR/DN/40107

Chère Madame,

J’ai bien reçu votre courriel concernant une prime énergie pour les ménages défavorisés à Bruxelles. Celui-ci a retenu toute mon attention et je vous en remercie.

L’augmentation du coût des produits pétroliers a fait l’objet d’une attention particulière du gouvernement fédéral ces dernières années. Des dispositions ont été prises pour mettre en place un mécanisme innovant d’aide destiné à compenser une partie du surcoût des frais de chauffage des personnes à faibles revenus : le Fonds social mazout. 

Le système, opérationnel depuis du 1er janvier 2005, est récurrent et couvre une « période de chauffe » du 1er septembre au 30 avril de chaque année. 

Le gouvernement fédéral auquel le MR participe a récemment décidé de prendre une mesure similaire en faveur des consommateurs de gaz et d'électricité également. Ils pourront désormais bénéficier de tarifs sociaux en fonction de leurs revenus et non plus de leur statut, suivant le même principe que le Fonds mazout.

L'intervention publique est de 75 euros pour le gaz et de 50 euros pour l'électricité. La limite de revenus sera calquée sur celle qui s'applique au fonds mazout, c'est-à-dire 22.873 euros.

100.000 ménages supplémentaires bénéficieront du nouveau tarif électricité et 185.000 ménages supplémentaires bénéficieront du nouveau tarif gaz.

Pour assurer le financement de cette mesure, le Gouvernement a dégagé un montant complémentaire de 9,5 millions € pour 2008.

Restant à votre écoute, je vous prie de recevoir, chère Madame, l’expression de mes sentiments les meilleurs.

Didier REYNDERS

Président du MR

Mouvement Réformateur
Av. de la Toison d'Or, 84-86  1060 Bruxelles
Tél.: 02/500.35.11                  Fax: 02/500.35.00
mr@mr.be                 www.mr.be

--------------------------------------------------------------------------------
Even niet achter je PC? Neem je Messenger mee op je gsm! Messenger voor Mobile

Wil je berichtvoorbeelden in je Postvak IN zien? Probeer gratis de volledige versie van Windows Live Hotmail. 

© 2008 Microsoft Privacyverklaring Gebruiksrechtovereenkomst  Help Accountservices Feedback 

(en jullie begrepen dat dus weer ech, wij krijgen niks voor de gas in dit huis omdat we 1 meter hebben voor allen. Maar de electriciteit als we dat vragen krijgen we wel. Ga het dus aan electrabel en nuon vragen .

Wat een mens lijden kan.....
en we gaan voorstellen op de vergadering van 1 compteur voor elkéén, en dan hebben we wel die premie en de juiste prijs.

Offline TurtleTJones

• VIP
  • boefer
  • Geslacht: Man
  • Tommeke
Re: uw rekeningen gas electriciteit en wagen en mazoet
« Reactie #2 Gepost op: 22 mei 2008, 18:22:53 »
Ik was voor ik naar m'n huidig adres verhuisde ,ook gaan informeren bij Electrabel betreffende dat sociaal energietarief en ik heb daarna thuis eens alles uitgerekend en kijk :
ik kwam duurder uit op jaarbasis met het sociale tarief voor electriciteit dan het gewone en ik heb hier buiten mijne computer ,ijskast en diepvriezer echt niets dat dagelijks veel stroom verbruikt (ik ben zo iemand die de stekker uit het contact haalt als ik een toestel op dat ogenblik niet meer gebruik).
Bij mij vind je geen sluipverbruikers of dergelijke.
Ne goeie raad : nooit zomaar iets geloven ,alles eerst uitpluizen en controleren.

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23699
  • Totaal aantal topics: 2655
  • Online Today: 5
  • Online Ever: 354
  • (16 december 2019, 11:35:11)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 7
Total: 7

© vierdewereldsyndicaat.org