Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: Lin overleeft in garage met kaarsverlichting en petroleumkachel  (gelezen 2569 keer)

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
Lin overleeft in garage met kaarsverlichting en petroleumkachel
« Gepost op: 3 december 2007, 00:59:46 »
Zieke 48-jarige vrouw in garagebox te Gent ... (over)leeft
Van: szg . (solidariteitzondergrenzen@hotmail.com)

Verzonden:zondag 2 december 2007 21:20:59

Lin overleeft  in  garage  met  kaarsverlichting en petroleumkachel

lees  gerust   verder
  hulp en oplossing  blijft  welkom

FEEST  mee  met Lin  en SZG  op   donderdag  13 december 2007
1o jaar  Europapunt  in Gent
Gratis  feest  om 17.30 uur

inschrijven  bij  Daniel  0485 84 95 46 is noodzakelijk van  harte welkom

--------------------------------------------------------------------------------

Beste,

4 mensen  hebben gereageerd omtrent de  toestand van Lin, een Vlaamse vrouw.
 Zij leeft  van het leefloon  van het OCMW. 
 Het OCMW betaald zelf  rechtstreeks  aan de de garage-eigenaars de huur (45 euro per maand).
 Leefloon 675 euro.

Vorige maand heeft het OCMW evenwel vergeten tijdig  te betalen. Lin kwam terug na een hele dag een echte en deftige woning te hebben gezocht tegen betaalbare prijs (vb  studio van maximum 325 euro) en  vond een  dubbel slot aan haar 'riante woonst'... Het bleek om een administratieve vergissing te gaan van het OCMW....
(Gelukkig  was het een weekdag... was het OCMW open en kon de vergissing , de vergetelheid recht gezet worden...)

Lin krijgt hulp  bij het zoeken naar beter onderdak van het Bijstandsteam  van het CAW Artevelde  van Gent.  Samen met haar bekijken ze  via het internet de  huuraanbiedingen en dit  reeds meer dan 7 weken.

Voor  een  noodwoning komt  Lin  NIET  in aanmerking.  Haar  vorige woning is niet afgebrand.... wel  onbewoonbaar.  Doch  door  een listig  maneuver van de verhuurder is ze op  een misleidende   manier na  wettelijke vooropzeg op straat  beland.  De  poetsgrage Lin  heb ik weken  terug getrakteerd  op een etentje... in  Poverello Gent (dagschotel aan 1 euro) en haar er zo geintroduceerd waar  ze  ondertussen wel  thuis is.

Via Poverello en Solidariteit Zonder Grenzen heeft ze  ondertussen haar tapijt en dekenberg kunnen  ruilen voor een plooibed en matras.

Bleek, verzwakt maar met een onstuitbare  West-Vlaamse levensdrang zoekt ze verder naar een menswaardige woonst.   Geen  sinecure in de Arteveldestad.
De opvang en crisiscentra  zijn ook  geen  oplossing (doorgaans een kostprijs van 20 euro per dag,  voeding  inbegrepen.)

Ondertussen  hebben we  met SZG een oud plan, een opgeborgen droom weer bovengehaald.
Misschien moeten we  voor  onze  armenbeweging niet alleen een  gratis  vergaderlokaal en secretariaat (blijven) zoeken...
maar  geldschieters en/of  medewerkers, projektontwikkelaars  zoeken om een studiocomplex te  bouwen,  waar mensen  met een laag  inkomen  terecht kunnen (in een eigen studio met modern komfort tegen  acceptabele  huurprijs)
annex  feestzaal  waar  armen  ook  eens  tegen  betaalbare prijs  hun  familie, vrienden en kennissen  zonder schaamte kunnen uitnodigen voor een  feestje e.d.

We  proberen ook deze elektronische post door  te sturen naar het Vlaams Netwerk...
Stuurt u  het  ook  door naar mensen en (a)en/of sociale  diensten ?

Uw voorstellen,  suggesties, en  kritiek is  uiteraard  steeds welkom.

Daniel  Deblaere Kettingstraat 28  9000 Gent  0485 84 95 46  Solidariteitzondergrenzen at hotmail.com     vanuit  het Universitair  ziekenhuis  te Groningen.
Mij met een korrel zout nemen. Ik was gek toen ik dit allemaal schreef.

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
Re: Lin overleeft in garage met kaarsverlichting en petroleumkachel
« Reactie #1 Gepost op: 3 december 2007, 01:02:55 »
hehe in armoedewereldje kan het ook nooit eens fun zijn om nog es van oude bekenden te horen he  >:(
Mij met een korrel zout nemen. Ik was gek toen ik dit allemaal schreef.

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23695
  • Totaal aantal topics: 2655
  • Online Today: 22
  • Online Ever: 354
  • (16 december 2019, 11:35:11)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 6
Total: 6

© vierdewereldsyndicaat.org