Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: 29/08 De Ideale Woning stopt met verhuren  (gelezen 5297 keer)

Offline guru

• boefer
29/08 De Ideale Woning stopt met verhuren
« Gepost op: 3 september 2007, 19:28:08 »
Nieuws uit

Provincie Antwerpen

29/08 De Ideale Woning stopt met verhuren

De Antwerpse sociale huisvestingsmaatschappij De Ideale Woning verhuurt tijdelijk geen woningen meer.

Dat blijft zo tot er duidelijkheid komt van de Vlaamse overheid over de toewijzingscriteria.

De discussie draait om de naleving van het intern toewijzingsreglement van De Ideale Woning, de op één na grootste sociale huisvestingsmaatschappij in Vlaanderen. Kandidaat-huurders schrijven zich meestal bij meerdere sociale huisvestingsmaatschappijen in. Eenmaal een sociale woning gevonden, blijven ze wel op de wachtlijsten van de andere maatschappijen staan.

"Na verloop van tijd staan deze mensen bovenaan onze wachtlijst", zegt Rob Schelfout, directeur van De Ideale Woning. "Omdat ze elders al een sociale woning gevonden hebben, komen ze niet in aanmerking voor een woning bij ons. Zo beletten we sociaal woningtoerisme. De Ideale Woning heeft een wachtlijst van 8.800 kandidaat-huurders. Daarom geven we de voorkeur aan mensen die nog geen sociale woning hebben".
http://www.gva.be/nieuws/antwerpen/default.asp?art=8B5A45D0-F8C9-4D58-9F1C-03F763CC6DAE

Offline duncan

• boefer
Re: 29/08 De Ideale Woning stopt met verhuren
« Reactie #1 Gepost op: 3 september 2007, 20:06:59 »
 ::) IK had een advocate nodig om toegang te MOGEN krijgen waarna een vriend me tijdenlijk hielp in een 'NOOD' situatie .

Tegenwoordig WEET ik dat rekenen op een dienst ( ocmw/goede woning/abc woning....ect...) of een vriend NIET helpt GEEN zekerheid biedt en geen oplossing is .

>:( Zoals vele reken ik dus op niks of niemand ; wel laat ik het niet om SLECHTE reklame te maken hierover .

Toen ik bij de tir werkte in Hoboken op t'kiel leerde & ZAG ik dat sociale verhuur kantoren MEESTAL hun technische dienst inschakellen bij schade van een pand maar deze schade wordt ENKEL gerepareert bij de niet belgen of allochtonen .

Zo ken ik een tiental belgen waar hun schade aan water leidingen , wc en andere hygiënische aparaaten NIET gerepareert werden terwijl men daar met kinderen leefde enkele jaren terug .

SOMMIGE sociale wonings diensten en hun technische diensten werken maar dan moet je al geluk hebben + een goede dienst verlening .

Geloven in iets van zekerheid is dus nihil geworden bij mij & tal van Antwerpenaren.

Die vrouw met kinderen woont nu gelukkig beter & niet via een sociale wonings dienst of verhuur kantoor want deze bestaan er ook .

Leerzame topic vindt ik dit  ;)

Offline guru

• boefer
goed koop iets huren
« Reactie #2 Gepost op: 1 februari 2008, 15:35:33 »
goededag iedereen;;;;;;;ik ben nog steeds op zoek naar een andere goedkopen woonst,,,,ik moet hier eind april verhuist zijn van het vredegerecht,,,,,,,iemand een hint?????,,,,,bij voorbaat hartelijk dank:::::::::::met vriendelijke groetjes  guru

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
Re: 29/08 De Ideale Woning stopt met verhuren
« Reactie #3 Gepost op: 11 februari 2008, 17:53:16 »
In 1999 kreeg ik zaterdag, maandag en woensdag een woning(waarvan de twee laatste sociaal). Ik heb er 1 moeten kiezen. Maar de jaren 1985 tot dan heeft zelfs burgemeester thijs via het ocmw geprobeerd me een sociale woning te jette te bezorgen, en kreeg niks. Ik had voor 1500bef eten per maand en daarvan moest ik nog 3 keer per week de totale tramkosten op en af, naar bgda betalen en de werkaanbiedingen schrijven. Dankzij de economische crisis gaat het me nu niet veel beter. Ik vrees zelfs dat we terug bij af zijn.

IK zie gen enkele minister zeggen dat ze ons de crevits of waalse premies te brussel gunnen. Dat was dan toch 50 euro n'est-ce pas.

Naar het schijnt staat het woningblok te anderlecht ferm leeg. Waarom infeite? Afval ligt er wel naast hoor, want ze gooien bed en al de vensters uit. ....

dolma

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23695
  • Totaal aantal topics: 2655
  • Online Today: 18
  • Online Ever: 354
  • (16 december 2019, 11:35:11)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 13
Total: 13