Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: een huis kopen via het vlaams woningfonds  (gelezen 12288 keer)

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
een huis kopen via het vlaams woningfonds
« Gepost op: 27 augustus 2007, 10:47:41 »
Veel mensen weten blijkbaar niet dat ze een huis kunnen kopen via het vlaams woningfonds. Daar krijg je ook als uitkeringsgerechtigde een lening om een eigendom te verwerven.

Helaas is het wel zo dat wie geen kinderen heeft niet in aanmerking komt voor een hypothecaire lening bij het vlaams woningfonds.

Je vindt alle info over de mogelijkheden die het vlaams woningfonds je biedt op http://www.vlaamswoningfonds.be/

Zeker en vast gaan kijken dus als je kids hebt - wie weet ben je binnenkort dan ook eigenaar !
« Laatst bewerkt op: 4 april 2011, 21:40:34 by Thierry »
Mij met een korrel zout nemen. Ik was gek toen ik dit allemaal schreef.

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
Re: koop een huis via het vlaams woningfonds !
« Reactie #1 Gepost op: 8 februari 2008, 08:35:26 »
In brussel bij het woningfonds wel, maar je moet genoeg kunnne ophoesten tot je 65!
Voor ene keer liggen wij voor.

dolma

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #2 Gepost op: 8 februari 2008, 10:20:17 »
geeft het brusselse woningfonds wel leningen aan mensen zonder kinderen dolma ?

heb je misschien een link van hun site ofzo ?

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
« Reactie #3 Gepost op: 8 februari 2008, 20:34:20 »
woningfonds.be
ik heb toch geen kinderen!
er is daar een contact punt....
en het is zomestr 73  te elsene aan de frituur bijna van de universiteit van elsene
ze heben de trams veranderd laatst
dolma  was 23 of 90

Offline freelife

• blueke
  • *
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #4 Gepost op: 23 februari 2008, 06:38:16 »
Even laten weten dat je via het vlaams woningfonds evengoed aan alle voorwaarden moet voldoen als bij een andere hypothecaire lening.  Geen belastingschulden, geen notitie op de zwarte lijst enz...
Ook voor wie last heeft van overvliegend wild in de vorm van deurwaarders moet dit in overweging nemen.  Ook op een huis via het woningfonds kan beslag gelegd worden, of dat nu meer opbrengt of enkel de resterende hypotheek maakt niet uit.

Das dus wat zo klote is hieraan.  Een eigen huis zou je heel wat minder kunnen kosten dan een huurwoning maar blijkbaar snappen ze dat nu nog niet.  Ze laten ons liever te veel betalen en in armoe zitten dan dat ze ons een eigen dak boven de kop zouden gunnen.

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
een huis kopen via het vlaam woningfonds
« Reactie #5 Gepost op: 15 mei 2008, 08:44:16 »
hier vind je de site van het vlaams woningfonds

http://www.vlaamswoningfonds.be/

hier http://www.vlaamswoningfonds.be/ned/lenen-voorwaarden.php vind je de voorwaarden waaraan je moet voldoen om een lening te kunnen krijgen

Binnen een paar dagen was ik van plan om alvast een paar aanbevelingen te sturen naar marino keulen inzake structurele armoedebestrijding dmv huisvestingsbeleid - in een later fase kunnen deze aanbevelingen uiteraard ook altijd eisen worden natuurlijk

ik zou hem een aantal manieren aan de hand willen doen waarop ie kan zorgen dat aanzienlijk meer mensen die nu uit de boot vallen toch een woning kunnen kopen - en als ik het goed begrepen heb dan is het vlaams woningfonds zelfs enkel daartoe opgericht destijds

Komen juliie in aammerking ? Zou je iets kopen moest je in aanmerking komen ? zou dat jouw uit de (kans)armoede helpen denk je ? wat vind je ook van de voorwaarden ? andere bedenkingen ?

enfin input steeds welkom dus voor de vwsmail van binnen een paar dagen aan marino keulen
« Laatst bewerkt op: 15 mei 2008, 08:46:21 by kobaf »

Offline freedomdrummer

• VIP
  • dakloze
Re: een huis kopen via het vlaam woningfonds
« Reactie #6 Gepost op: 15 mei 2008, 08:59:12 »
Het enige wat ik van dat woningsfonds verwacht is een stukske grond waar ik een dak voor boven m'n hoofd mag bouwen zonder al teveel nutteloze reglementeringen . Al is het maar een tent of een caravan. Zo'n eigen stuk grond met zekerheid dat ik er kan blijven.

Peter , waterdichte kampenbouwer sinds m'n tiende.

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #7 Gepost op: 15 mei 2008, 09:04:04 »
aah awel goe da ge t zegt want nu denk ik dat ge niet eens een lening kunt krijgen voor een stuk grond zonder huis erop - terwijl idd veel mensen daar al harstikke content en geholpen mee zouden zijn en zo ook een lening zouden kunnen hebben die nog een beetje betaalbaar is voor hun

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #8 Gepost op: 15 mei 2008, 09:06:23 »
en ja idd -  natuurlijk zou t nog simpelder zijn moest ge gewoon het gebruiksrecht van een stuk grond vd staat krijgen toegewezen zonder dat ge t perse moet kopen en dus moet lenen

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23695
  • Totaal aantal topics: 2655
  • Online Today: 18
  • Online Ever: 354
  • (16 december 2019, 11:35:11)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 13
Total: 13

© vierdewereldsyndicaat.org