Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: Professor bouwt huis met 13.500 plastic flessen  (gelezen 3459 keer)

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
Professor bouwt huis met 13.500 plastic flessen
« Gepost op: 16 augustus 2007, 10:02:09 »
Professor bouwt huis met 13.500 plastic flessen

BELGRADO - Een gepensioneerde professor uit Servië heeft besloten zijn vrije tijd nuttig te besteden en een huis te bouwen. Alleen gebruikte hij daarvoor niet de conventionele bakstenen, maar 13.500 lege plastic flessen.

De gepensioneerde fysica- en wiskundeprofessor Tomislav Radovanovic uit Kragujevac besloot een huis van 60 vierkante meter op te trekken uit plastic flessen. Bij zijn zoektocht naar flessen werd hij geholpen door zijn voormalige studenten.

Voor de buitenkant van het huis gebruikte Radovanovic tweeliterflessen. De binnenkant werd met kleinere flessen ingericht. De wanden van de badkamer bestaan uit petflessen. Ook de vensters bestaan uit plastic in plaats van glas.

Enkel de funderingen zijn in beton gegoten.

Radovanic hoopt met zijn huzarenstukje, waaraan hij vijf jaar werkte, een plaatsje te veroveren in het Guinness Book of Records.
 mcu (dpa)

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=DMF15082007_039
Mij met een korrel zout nemen. Ik was gek toen ik dit allemaal schreef.

Offline duncan

• boefer
Re: Professor bouwt huis met 13.500 plastic flessen
« Reactie #1 Gepost op: 18 augustus 2007, 03:08:44 »
 ;D wel handig alsge is een fles nodig hebt ....aaah hier zo & poef alles weg lol....slimmen proff. want is een goed issoloment da plastiek maar ook gevaarlijk in zake stikstof ...daar zal die wel aan gedacht hebben .

Hup alle armen nen plastieken woonboot bouwen  ;)

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #2 Gepost op: 18 augustus 2007, 06:28:56 »
ik heb ooit eens toen ik het koud had s nachts somewere on the road ( andalucie dacht ik ) mijzelf van een groot stuk plastiek dat ik gevonden had een grote frietzak gedraaid en daar dan ingekropen bij gebrek aan slaapzak die ik te zwaar achtte om mee te zeulen.

Na ongeveer een half uur begon ik zodanig te zweten dat het niet meer proper was om aan te zien

na die ervaring lijkt dit plastieken huis me persoonlijk toch maar niks.

Maar een groot drijvend vlot ofzo om dan een drijvend huis gemaakt uit natuurlijke producten erop te kwakken lijkt me mss wel wat
Mij met een korrel zout nemen. Ik was gek toen ik dit allemaal schreef.

Offline duncan

• boefer
« Reactie #3 Gepost op: 19 augustus 2007, 00:37:34 »
 ;) ik kom nooit met slechte ideetjes af of wel ?!

;D

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23695
  • Totaal aantal topics: 2655
  • Online Today: 18
  • Online Ever: 354
  • (16 december 2019, 11:35:11)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 12
Total: 13