Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: Weekendtarief maakt elektriciteitsfactuur soms duurder  (gelezen 3341 keer)

debbie

• Gast
Weekendtarief maakt elektriciteitsfactuur soms duurder
« Gepost op: 7 april 2007, 16:53:34 »
BRUSSEL - Wie dacht minder te moeten betalen voor z’n elektriciteit dankzij de uitbreiding van het nachttarief naar het weekend, riskeert van een kale reis thuis te komen. Dat schrijft Het Laatste Nieuws zaterdag. Mensen met een dubbele teller betalen soms meer dan andere verbruikers.

Sinds 1 januari 2007 geldt het goedkope nachttarief ook tijdens het weekend. Tenminste voor de vier op tien Vlaamse gezinnen die een dubbele elektriciteitsmeter hebben. Toch is de invoering van het goedkope weekendtarief geen reden om meteen een dubbele meter aan te schaffen, waarschuwen elektriciteitsverkopers.

Klanten met een dubbele meter betalen namelijk een hogere elektriciteitsprijs tijdens de dag. Alleen wie meer dan een derde van zijn stroom ’s nachts en in het weekend verbruikt, doet een goede zaak met de nieuwe regeling. Wie pakweg maar een kwart van zijn stroom verbruikt in de daluren, betaalt juist meer. avb

http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelid=DMF07042007_002

debbie

• Gast
Re: Weekendtarief maakt elektriciteitsfactuur soms duurder
« Reactie #1 Gepost op: 7 april 2007, 17:09:18 »
Tja, dat is dus waardeloos, ik ga er dus nog duurder vanaf komen. Op den duur zou je niet meer weten waarom je ooit je nog je best zou doen om ergens op te besparen. Alsof ik nog gemotiveerd ben om mijn PMD flessen en blikjes plat te knijpen.  ::)
Zo'n zak kost 12 cent, wat maken 12 cent nog uit tegenover al die rekeningen die ik niet kan betalen?

Dat is het hé, waarom zou je op den duur nog dag in dag uit op alles besparen of zelfs honger lijden als ze je geld toch komen halen?

Besparen heeft zin als je daardoor je spaarboek ziet groeien. Besparen heeft geen zin meer als je hoe dan ook niets hebt.

Armen moeten dan maar genieten van iets anders, van de zon en de vogels en intussen proberen vergeten dat er thuis een pak rekeningen op hen wachten. Geen wonder dat armen meer roken en korter leven, waarom zouden ze hun best doen om lang te overleven?
En hoe zouden ze hun best doen om lang te leven? Voor fruit en gezonde voeding is er zelfs geen geld.

Maar ja, dat is blijkbaar volkomen acceptabel. Het is nu eenmaal normaal. "Armoede zal altijd bestaan", zeggen ze dan. Dat hoort er nu eenmaal bij. Ok dan, maar verwacht dan niet dat ik hun dom spelletje mee speel.

Offline duncan

• boefer
Re: Weekendtarief maakt elektriciteitsfactuur soms duurder
« Reactie #2 Gepost op: 3 augustus 2007, 20:50:54 »
Ik HAD ook dit probleem ....dus leerde ik controleren en bleek dat ENKELEN op electrabel wisten dat NA 18u het half tarief is en ALLES voor 18u vol-tarief is .

Dus wa deed ik ....in de week zo weinig mogenlijk aansteken en in den dag maar s'avonds douchen en poetsen en koken...strijken...reactie was een verschil van +- 150€ op de eind afrekening .

Dit was wel jaren geleden want nu de prijzen gestegen zen ist +- den helft dus 75€; momenteel zit men gas en elentriek in de prijs inbegrepen bij mijnen kleinen studio ...algoe :D

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23699
  • Totaal aantal topics: 2655
  • Online Today: 3
  • Online Ever: 354
  • (16 december 2019, 11:35:11)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 6
Total: 8
Google (2)