Tja, dat is dus waardeloos, ik ga er dus nog duurder vanaf komen. Op den duur zou je niet meer weten waarom je ooit je nog je best zou doen om ergens op te besparen. Alsof ik nog gemotiveerd ben om mijn PMD flessen en blikjes plat te knijpen.

Zo'n zak kost 12 cent, wat maken 12 cent nog uit tegenover al die rekeningen die ik niet kan betalen?
Dat is het hé, waarom zou je op den duur nog dag in dag uit op
alles besparen of zelfs honger lijden als ze je geld toch komen halen?
Besparen heeft zin als je daardoor je spaarboek ziet groeien. Besparen heeft geen zin meer als je hoe dan ook niets hebt.
Armen moeten dan maar genieten van iets anders, van de zon en de vogels en intussen proberen vergeten dat er thuis een pak rekeningen op hen wachten. Geen wonder dat armen meer roken en korter leven, waarom zouden ze hun best doen om lang te overleven?
En hoe zouden ze hun best doen om lang te leven? Voor fruit en gezonde voeding is er zelfs geen geld.
Maar ja, dat is blijkbaar volkomen acceptabel. Het is nu eenmaal normaal. "Armoede zal altijd bestaan", zeggen ze dan. Dat hoort er nu eenmaal bij. Ok dan, maar verwacht dan niet dat ik hun dom spelletje mee speel.