T'is wat laat ,had ik dit een maand geleden gelezen ,had ik guru direct naar't Antwerpse Begijnhof gestuurd ,daar stond een klein huisje : 2verdiepjes ,wel heel smal ,eigenlijk niet veel meer dan 2kamers boven elkaar ,maar wel in orde met alles wat er hoort te zijn voor 360euro. Heb zelf nog aan gedacht om eens te gaan kijken ,maar m'n schuldbemiddelaar zou d'r toch niet mee akkoord gaan en toen ik uit curiusiteit toch eens wilde kijken ,bleek het al ribbedebie.
Ik ben blij dat hij iets gevonden heeft dus ,ik ben hier bij mij al serieus verschoten ,ik huur m'n gelijkvloers studio'ke hier in Mortsel nu al van juni vorig jaar aan 300euro+75euro voor water+verwarming+onderhoud gebouw ,enkel de electriciteit moet ik nog zelf betalen.
T' studio'ke is 7mx5,5m+een terras van 6mx0,6m.
Da's inclusief de badkamer van 3mx2m,d'r staat zelfs een bad in en dubbele lavabo (vraag me ook niet waarom) ,buiten de wc ,stond er ook nog nen bidet ,maar die is snel richting kelder (2mx1m) gegaan om zo een kastje te kunnen zetten.
En nu de klou... : staat er sinds een 2-tal weken de studio 3verdiepen boven mij ,die identiek is qua grootte ,maar wel een vernieuwde badkamer (met enkel een douche ,geen bad) en een vernieuwd keukenblokje te huur voor 450euro+100euro kosten ,oftewel 225euro meer dan het mijne.
En om het nog gekker te maken ,kunt ge ze ook nog gemeubeld huren voor nog eens 150euro meerkost.

Welke zot gaat dat er ooit aan geven?
Ben ik nog geen klein beetje content dat ik hier nu aan diene prijs zit.
Ik ben er wel voor van de zee terug naar het Antwerpse moeten verhuizen ,want waar ik voordien woonde in Nieuwpoort ,was niks te vinden onder de 450euro en dat is nog niet alles ,aan't zeetje moest ge verdikke al zo meer dan 4maanden huur ineens kunnen op tafel leggen (3maanden huurwaarborg ,want van 2maanden willen ze daar nog altijd niet weten ,da's een ras apart ,die Westhoekers + dan nog eens 1maand huur+extra 16%BTW voor het immo kantoor dat de huurder moet betalen)...
Hier in Mortsel moest ik maar de voorziene 2maanden huurwaarborg betalen en werd het immo kantoor door de eigenaars betaald (zoals ik het maar normaal vind). Wereld van verschil en toch allebei in Belgie...
Just genoeg voor wat ik toen kon bekostigen.
Voor de geïntresseerde zielen ,je kan m'n studio'ke nu online bezien via m'n site (
http://www.turtletjones.com ) ,geef bij het wachtwoord ( tommeke1 ) in en dan kunt ge't zien. De zetels en die 4schilderijen van negerinnen en de booglamp heb ik bij m'n gewezen vriendin nog kunnen weghalen ,al de rest heb ik gekregen of heel goedkoop op de kop kunnen tikken.
Het enige wat me nog rest van mezelf van voor ik die meid leerde kennen ,zijn mijne computer en foto's als herinnering.
De reden waarom dat enkel te bezien is met wachtwoord heeft dan ook alles met haar te maken.
Het ganse verhaal staat trouwens beknopt te lezen op Dignitas (=forum over schuldbemiddeling) : (
http://www.dignitas.be/forum/viewtopic.php?t=51 ).
11maanden na de breuk met die meid ,kan ik eindelijk terug normaal beginnen leven ,voor het eerst sinds anderhalf jaar ,heb ik eindelijk nog enkel euro'tjes over.
Ok ,t'is ni veel ,ik heb momenteel nog 45euro in m'n portefeuille en 80euro op m'n rekening ,maar buiten een lotto-deelname ,gaat er deze maand echt niks meer af ,dus...kan ik voor het eerst in evenveel tijd volgende maand naar de dokter om een broodnodig onderzoek (bloedafname ,testen) en medicijen.
Maar we zijn wat aan't afdwalen.
We hadden het hier dus over waar ge tegenwoordig nog goedkoop kunt wonen...
Als ge d'r niks mee inzit ,op den buiten in de Waalse Ardennen ,maar verwacht geen luxe en ge moet wel goed tegen de koude kunnen ook.
Inschrijven bij een sociale woningmaatschappij ,is voor alleenstaande autochtonen trouwens ook enkel maar een fomaliteit.
Ik heb me ooit begin jaren 90 ingeschreven in Antwerpen en 3en half jaar later was ik nog just niks opgeschoven in de rangschikking.
Ik sta d'r sinds vorig jaar terug ingeschreven ,maar ik kreeg al direct te horen dat ik de eerste 5jaar op niks moest rekenen.
Da's dan nog altijd beter dan bv aan de kust ,daar was het minstens 7jaar wachten.
En dan hebt ge van die leukerds in Antwerpen die verdomme nog standaard brieven verzenden die voor 2/3 in't Arabisch geschreven zijn.
Maar ja ,wwat doe je er aan? gaan stemmen op anderen? Helpt toch geen fluit ,ge ziet wel hoe ze het trekken en sleuren om toch maar alles bij hetzelfde te kunnen houden en ons zo verder te kunnen leegmelken.
En in ruil geven ze sommigen onder ons dan eens iets gratis (maar niet voordat we dat zelf dubbel en dik betaalt hebben).
Ik moet gaan stoppen of ik wijk opnieuw af van het topic
Sluukes... enne laat ons ook ne keer weten waar ge nu ergens woont he.