Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: Appartementen huren 1,8 procent duurder  (gelezen 8208 keer)

debbie

• Gast
Appartementen huren 1,8 procent duurder
« Gepost op: 1 april 2007, 09:16:59 »
Brussel - Wie een appartement in het Brusselse huurt, betaalt maandelijks gemiddeld 508 euro, zo blijkt uit een studie die in opdracht van Staatssecretaris voor Huisvesting Françoise Dupuis (PS) werd uitgevoerd. Dat is 1,8 procent meer dan vorig jaar. De prijsstijging is ook hoger dan het indexcijfer en dus "te hoog," aldus Dupuis.

Je betaalt voor een Brussels appartement gemiddeld 508 euro per maand al zijn er natuurlijk verschillen per gemeente. In de studie wordt een onderscheid gemaakt tussen de centrumgemeenten (eerste kroon),die traditioneel armer zijn, en de randgemeenten (tweede kroon). De gemiddelde huurprijs in de gemeenten uit de eerste kroon ligt ongeveer honderd euro lager dan in de tweede kroon.

Wonen in Brussel is dus duur en wordt ook steeds duurder, daar liegen de cijfers niet om.  Tegenover vorig jaar steeg de gemiddelde huurprijs van een appartement met 1,8 procent. Vorige jaren was dat vier procent. De spectaculairste stijging is dus achter de rug maar toch zijn de cijfers zorgwekkend omdat die nog altijd hoger ligt dan het indexcijfer. Bovendien bedraagt de gemiddelde oppervlakte van appartementen ook gemiddeld vier vierkante meter minder dan een paar jaar terug en zijn er ook minder kamers. Toch een lichtpunt: de kwaliteit van de appartementen is erop vooruitgegaan.

Maar wat kan je als staatssecretaris aan zo'n prijsstijging doen? "We werken aan een programma om meer publieke woningen te creëren en er wordt ook veel gebouwd door de privésector," aldus Dupuis. "Bovendien is er een renovatieprogramma dat heel wat woongelegenheid moet creëren," zegt Dupuis. Zo verwacht de staatssecretaris ook veel van de toelage die sociale verhuurkantoren aan eigenaars bieden om hun woning op te knappen.

http://www.brusselsnieuws.be/site/rubrieken/1091053933/page.htm?newsID=1175257075

Beluister
« Laatst bewerkt op: 1 april 2007, 09:19:34 by debbie »

Offline Dolma

• boefer
Re: Appartementen huren 1,8 procent duurder
« Reactie #1 Gepost op: 10 mei 2007, 12:27:02 »
Als je een sociale woning neemt, dan kan je voor hebben wat ik voorhad. In die blok van 2 jaar geleden nu, heeft er ene een vrouw aagevallen. Dezelfde avond was hij weer vrij. Ze had een vinger gebroken en de heup bezeerd. Hij heeft een verdiende mot van de zoon van die vrouw gehad "blijf van mijn ma af". Maar men laat hen samen verder leven!

Die wet moet aangepast worden. gevaarlijke mannen moeten opzij gezet worden.

Effectief ik betaal nu minder voor een appart dan als ik het zou huren. Ik zei het dus al in 86 ermee te stoppen. Onze ministers met hun villa kan dat niks schelen.

En het is de laatste tijd nog duurder geworden. de jonge gast hier beneden gaat verhuizen en moet nu 30.000bef betalen!

Groetjes
dolma

Offline Dolma

• boefer
« Reactie #2 Gepost op: 6 juni 2007, 11:38:09 »
Onckelinx zei gisterenavond 5.6.07 dat ze vond dat de huurprijzen moeten geblokkeerd worden. Ik zei dat al in 86. Ze hebben dat nooit gehoord natuurlijk. Die gaat die indeksering niet blokkeren: wedden.
Dolma

Offline Dolma

• boefer
« Reactie #3 Gepost op: 11 juni 2007, 09:45:52 »
Heeft Onckelinx geen stamp gekregen tijdens de verkiezingen gisteren???? Hihi
Dolma

Offline Dolma

• boefer
« Reactie #4 Gepost op: 24 juni 2007, 09:15:13 »
Ik denk:
hoge huurprijzen
mensen zijn armer geworden
met 32000 of zo per maand kan je niks doen
toch zit elkeen met vochtproblemen....
er zijn premies maar die kan jij niet krijgen want je bent ziek of werkloos!(zie belastingsaangifte)
dus premies en zo zijn voor de rijken...

wie heeft er die wel nodig
de armen
en dat begrijpen die ministers niet...de armen wordt alles geweigerd.

Ga nu eens voor werk kijken. je moet proper gekleed zijn. gewassen liefst en met al mijn geschrijf bijvoorbeeld ben ik continu geweigerd. is dat omdat ik invalide ben verklaard of de leeftijd.

Waar blijft infeite dat programma dat Oncklelinx in december 1999 of 2000 stemde, om de oude diploma te laten verjongen, updaten. Dan moest je een eksamen afleggen en wat bijstuderen en het was een verser diploma dan in 160 1970 of zo. Waar blijft dat goed projekt! Twee rgeringen verhofstadt verder.....niks in orde gebracht!! Daar protesteer ik op zie!!!!!!!!

Dolma

Offline guru

• boefer
« Reactie #5 Gepost op: 21 januari 2008, 08:11:41 »
waar kan men als werk loze nog iets huren rond 200-300euro???????  mvg  guru

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
« Reactie #6 Gepost op: 21 januari 2008, 12:08:06 »
hier is't 500 euro + caloribel 4500 frank en je electriciteit enz.
De verpleegster onder mij, die eeder werkt dan er is, betaalt 12.500 bef maar je moet die toestand zien: niks geverfd, geen vinyl zonder gaten, slechte chauffages, enz. Een krot en de huisbazin laat zich niet zien of doet er niks aan.

Dolma

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
« Reactie #7 Gepost op: 11 februari 2008, 17:39:30 »
deze 11de februari zie ik een studio staan te Brussel(Sint-Gillis) aan 400 euro en 50 euro kosten. Dat is ronduit schandalig.
Dolma

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #8 Gepost op: 11 februari 2008, 18:36:02 »
vorige maand had ik ook nog een huisje "gevonden"

450 euro in de maand plus was er weer een koppel voor mijn neus mee weg

ik zoek niet meer verder

kan evengoed een naald in een hooiberg gaan lopen zoeken

is even zinvol

zou nu op het moment nog liefst een kamper = mobiel huis hebben

maar ook dat is boven mijn budget ( niet voor onderhoud maar wel voor aankoop ) ( ook niet voor afbetaling maar krijg geen lening vd bank wegens het klassieke feit dat ik ze echt nodig heb - en banken lenen enkel aan wie het niet nodig heeft )

verder kan ik als ambtelijk geschrapte in dit mentaal minderwaardige land nog steeds geen nrplaten krijgen en dus geen verzekering geen keuring enz

tja mij dwingen om de wet te overttreden dus

want binnen slapen gaat voor mij boven de wet

erst kommt das fressen und dan der moral
« Laatst bewerkt op: 11 februari 2008, 18:39:12 by kobaf »
Mij met een korrel zout nemen. Ik was gek toen ik dit allemaal schreef.

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #9 Gepost op: 11 februari 2008, 18:45:43 »
eigenlijk zou je zo n ouders een proces aan hun been moeten kunnen lappen wegens mij verwekken zonder dat er plek is voor mij  >:D

Offline guru

• boefer
« Reactie #10 Gepost op: 16 februari 2008, 14:09:45 »
vindt maar iets goedkoop om te huren???????????????WAAR????????,,,,,,,echt ni te doen,in het antwerpse

Offline guru

• boefer
« Reactie #11 Gepost op: 22 februari 2008, 00:04:37 »
HEHE   met veel geluk en steun hebt ik toch een huisje kunnen vinden om te huren   en de prijs is echt schappelijk        hopen doe leven zeggen ze,,,,ik moet dat gaan geloven denk         met vele groetjes guru

Offline dede

• blueke
  • *
« Reactie #12 Gepost op: 22 februari 2008, 11:04:36 »
Proficiat met je huisje guru! geniet ervan!
in the end, we will be judged by our deeds more than our thoughts

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
« Reactie #13 Gepost op: 22 februari 2008, 11:44:59 »
jaja dede de wonderen zijn de wereld nog niet uit - en we hebben er twee op één dag gehad - want op dezelfde dag als guru heb ook ik iets betaalbaars ( lees : een naald in een hooiberg ) gevonden  O0
« Laatst bewerkt op: 22 februari 2008, 18:21:13 by kobaf »

Offline TurtleTJones

• VIP
  • boefer
  • Geslacht: Man
  • Tommeke
« Reactie #14 Gepost op: 25 februari 2008, 18:45:28 »
T'is wat laat ,had ik dit een maand geleden gelezen ,had ik guru direct naar't Antwerpse Begijnhof gestuurd ,daar stond een klein huisje : 2verdiepjes ,wel heel smal ,eigenlijk niet veel meer dan 2kamers boven elkaar ,maar wel in orde met alles wat er hoort te zijn voor 360euro. Heb zelf nog aan gedacht om eens te gaan kijken ,maar m'n schuldbemiddelaar zou d'r toch niet mee akkoord gaan en toen ik uit curiusiteit toch eens wilde kijken ,bleek het al ribbedebie.

Ik ben blij dat hij iets gevonden heeft dus ,ik ben hier bij mij al serieus verschoten ,ik huur m'n gelijkvloers studio'ke hier in Mortsel nu al van juni vorig jaar aan 300euro+75euro voor water+verwarming+onderhoud gebouw ,enkel de electriciteit moet ik nog zelf betalen.
T' studio'ke is 7mx5,5m+een terras van 6mx0,6m.
Da's inclusief de badkamer van 3mx2m,d'r staat zelfs een bad in en dubbele lavabo (vraag me ook niet waarom) ,buiten de wc ,stond er ook nog nen bidet ,maar die is snel richting kelder (2mx1m) gegaan om zo een kastje te kunnen zetten.

En nu de klou... : staat er sinds een 2-tal weken de studio 3verdiepen boven mij ,die identiek is qua grootte ,maar wel een vernieuwde badkamer (met enkel een douche ,geen bad) en een vernieuwd keukenblokje te huur voor 450euro+100euro kosten ,oftewel 225euro meer dan het mijne.
En om het nog gekker te maken ,kunt ge ze ook nog gemeubeld huren voor nog eens 150euro meerkost.  ??? ??? ???
Welke zot gaat dat er ooit aan geven?

Ben ik nog geen klein beetje content dat ik hier nu aan diene prijs zit.
Ik ben er wel voor van de zee terug naar het Antwerpse moeten verhuizen ,want waar ik voordien woonde in Nieuwpoort ,was niks te vinden onder de 450euro en dat is nog niet alles ,aan't zeetje moest ge verdikke al zo meer dan 4maanden huur ineens kunnen op tafel leggen (3maanden huurwaarborg ,want van 2maanden willen ze daar nog altijd niet weten ,da's een ras apart ,die Westhoekers + dan nog eens 1maand huur+extra 16%BTW voor het immo kantoor dat de huurder moet betalen)...
Hier in Mortsel moest ik maar de voorziene 2maanden huurwaarborg betalen en werd het immo kantoor door de eigenaars betaald (zoals ik het maar normaal vind). Wereld van verschil en toch allebei in Belgie...
Just genoeg voor wat ik toen kon bekostigen.

Voor de geïntresseerde zielen ,je kan m'n studio'ke nu online bezien via m'n site ( http://www.turtletjones.com ) ,geef bij het wachtwoord ( tommeke1 ) in en dan kunt ge't zien. De zetels en die 4schilderijen van negerinnen en de booglamp heb ik bij m'n gewezen vriendin nog kunnen weghalen ,al de rest heb ik gekregen of heel goedkoop op de kop kunnen tikken.
Het enige wat me nog rest van mezelf van voor ik die meid leerde kennen ,zijn mijne computer en foto's als herinnering. 
De reden waarom dat enkel te bezien is met wachtwoord heeft dan ook alles met haar te maken.
Het ganse verhaal staat trouwens beknopt te lezen op Dignitas (=forum over schuldbemiddeling) : ( http://www.dignitas.be/forum/viewtopic.php?t=51 ).

11maanden na de breuk met die meid ,kan ik eindelijk terug normaal beginnen leven ,voor het eerst sinds anderhalf jaar ,heb ik eindelijk nog enkel euro'tjes over.
Ok ,t'is ni veel ,ik heb momenteel nog 45euro in m'n portefeuille en 80euro op m'n rekening ,maar buiten een lotto-deelname ,gaat er deze maand echt niks meer af ,dus...kan ik voor het eerst in evenveel tijd volgende maand naar de dokter om een broodnodig onderzoek (bloedafname ,testen) en medicijen.

Maar we zijn wat aan't afdwalen.
We hadden het hier dus over waar ge tegenwoordig nog goedkoop kunt wonen...
Als ge d'r niks mee inzit ,op den buiten in de Waalse Ardennen ,maar verwacht geen luxe en ge moet wel goed tegen de koude kunnen ook.
Inschrijven bij een sociale woningmaatschappij ,is voor alleenstaande autochtonen trouwens ook enkel maar een fomaliteit.
Ik heb me ooit begin jaren 90 ingeschreven in Antwerpen en 3en half jaar later was ik nog just niks opgeschoven in de rangschikking.
Ik sta d'r sinds vorig jaar terug ingeschreven ,maar ik kreeg al direct te horen dat ik de eerste 5jaar op niks moest rekenen.
Da's dan nog altijd beter dan bv aan de kust ,daar was het minstens 7jaar wachten.
En dan hebt ge van die leukerds in Antwerpen die verdomme nog standaard brieven verzenden die voor 2/3 in't Arabisch geschreven zijn.

Maar ja ,wwat doe je er aan? gaan stemmen op anderen? Helpt toch geen fluit ,ge ziet wel hoe ze het trekken en sleuren om toch maar alles bij hetzelfde te kunnen houden en ons zo verder te kunnen leegmelken.
En in ruil geven ze sommigen onder ons dan eens iets gratis (maar niet voordat we dat zelf dubbel en dik betaalt hebben).

Ik moet gaan stoppen of ik wijk opnieuw af van het topic  :-X
Sluukes... enne laat ons ook ne keer weten waar ge nu ergens woont he.

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23695
  • Totaal aantal topics: 2655
  • Online Today: 22
  • Online Ever: 354
  • (16 december 2019, 11:35:11)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 10
Total: 10

© vierdewereldsyndicaat.org