Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: Daklozen brengen de nacht door in tentjes  (gelezen 2355 keer)

debbie

• Gast
Daklozen brengen de nacht door in tentjes
« Gepost op: 1 april 2007, 09:04:57 »
zo 01/04/07 - In Brussel hebben de daklozen een eerste nacht buiten moeten doorbrengen. Tijdens de winter konden ze terecht in een oude rijkswachtkazerne, maar die sloot de deuren op 31 maart.
Normaal zijn er zo'n 150 bedden voor daklozen in de oude kazerne. Gisterennacht hebben de daklozen betoogd en symbolisch in tenten voor de kazerne geslapen.

De daklozenvereniging "Bij ons" vraagt dat de stad structurele maatregelen neemt om een oplossing te zoeken. "Het Gewest steekt elk jaar 2.350.000 euro in nachtopvang voor daklozen", zegt Manuel Chiquero.

"We denken dat het geld beter besteed kan worden aan structurele maatregelen."

Volgens "Bij ons" zijn de huurprijzen zo hoog dat steeds meer mensen schulden hebben. "Wie huurt, moet een waarborg en een maand huur ophoesten, waardoor het bedrag vaak oploopt tot 1.500 euro. Daardoor raken ze niet meer van straat."

"Bij ons" vraagt onder meer dat het Gewest meer sociale woningen bouwt, een huurtoelage geeft aan armen en tijdelijk wonen in leegstaande gebouwen mogelijk maakt.

http://www2.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.net/nieuws/regionaal/Brussel/070401_Daklozen

Bokkerijder

• Gast
Re: Daklozen brengen de nacht door in tentjes
« Reactie #1 Gepost op: 1 april 2007, 20:01:49 »
Hei bedankt om dit te posten.  Normaal gesproken was ik erbij geweest, ware het niet dat ik even terug weg moest uit Brussel.

Geen nood, bedankt nogmaals.

Het is een schande dat de winteropvang al op 1 april beëindigd wordt.   Er zou het hele jaar rond 'recht op onderdak' moeten zijn, ook voor mensen MET honden.

Bokkerijder

• Gast
Re: Daklozen brengen de nacht door in tentjes
« Reactie #2 Gepost op: 8 april 2007, 15:43:33 »
Nu dient wel gezegd te worden dat er op deze 'actie' nogal wat kritiek gekomen is, in de zin dat het niet veel zoden aan de dijk heeft gezet. 

Ik denk dat een aantal mensen bereid zijn tot radicalere stellingnames en acties.  Maar nu valt nog te zien of hun revolutionair discours overeenstemt met hun daden in werkelijkheid.  Soms is er daar wel een verschil tussen, tussen intentieverklaringen en de werkelijkheid.

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23695
  • Totaal aantal topics: 2655
  • Online Today: 14
  • Online Ever: 354
  • (16 december 2019, 11:35:11)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 7
Total: 7

© vierdewereldsyndicaat.org