Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: Prijsstijging van 165 Euro voor water ???  (gelezen 3378 keer)

debbie

• Gast
Prijsstijging van 165 Euro voor water ???
« Gepost op: 10 januari 2007, 09:31:08 »
De meerderheid keurde een soort belasting goed, die u burger, via de waterfactuur, 1€ zal meer kosten per m3 water die u verbruikt. Het gemiddeld verbuik per persoon bedraagt 120 liter. Dus een gezin van 4 personen zal ongeveer 165 € meer betalen.

Een milieumaatregel of 'vers' geld nodig ? De vele projecten in de toekomst zullen heel wat kosten. Maar we zijn van goeie wil en onderzoeken of het milieu er beter van wordt ? Dit brengt de schatkist 2,2 miljoen € op, met de verplichting dit te investeren in rioleringen. Wat is de meerwaarde hiervoor voor het milieu ? En waarom wordt de milieuschepen hierbij dan niet betrokken ? Waarom wordt er geen campagne gevoerd ivm rationeel waterverbruik ? Een aantal kleine investeringen kunnen wonderen doen bvb perlator, douchespaarknop, gebruik hemelwater,... De MilieuAdviesWinkel berekende dat het verbruik daardoor ongeveer 45m3 kan dalen, dit komt neer op een totale besparing van 125 €. Daar had de meerderheid duidelijk oor naar, mede doordat ik verwees naar de nieuwe Schepen voor duurzaamheid Dochy. Hij is verwittigd !

Dan is er nog iets. Nergens zijn er sociale correcties. De meerderheid zat hiermee verveeld, vooral de nieuwe. En nu komt het ! Bij de stemming heeft de SP.a verdeeld gestemd. De niet herverkozene stemden tegen, de andere voor. De tol voor de meerderheid sluipt de SP.a binnen.

Bron: http://www.groenweb.be/

debbie

• Gast
Re: Prijsstijging van 165 Euro voor water ???
« Reactie #1 Gepost op: 10 januari 2007, 09:43:52 »
Is dit echt waar? Ik kan het nauwelijks geloven. Ik kan onmogelijk nog meer gaan betalen voor water, dat is nu al niet meer te doen. 165 euro extra???  >:(

Waar gaat dat naartoe? Veel gezinnen zien nu al bijna hun hele inkomen verdwijnen aan rekeningen, er blijft bijna niets meer over om van te leven. Gisteren nog een rekening van 100 euro betaald voor milieubeslastingen. Dat gaat niet meer verder zo, ik zie de toekomst heel somber in. We worden met z'n allen helemaal kaalgeplukt. Het hangt mij samen met talloze anderen de keel uit !!!
Moeten we verhongeren? Moeten we onze kinderen verwaarlozen? Moeten we de tanden in hun mond laten wegrotten en ze op brood en water laten leven? Moeten we ze in te kleine schoenen laten rond lopen?

En dan zijn er mensen die vinden dat werklozen profiteurs zijn.  ::)
Waarvan profiteer je dan als werkloze? Bijna heel je inkomen mag je meteen weer afstaan op de dag dat het op je rekening gestort wordt. Ik kan me toch absoluut geen profiteur voelen hoor, er valt niets te profiteren. Met een vervangingsinkomen kan je alleen maar proberen te overleven maar velen gunnen ons zelf dat niet meer! Dat ze dan meteen vlakaf zeggen dat ze ons dood willen, de kogel is op den duur nog het meest humane.

guérin

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 10 januari 2007, 12:04:41 »
De meerderheid keurde een soort belasting goed, die u burger, via de waterfactuur, 1€ zal meer kosten per m3 water die u verbruikt. Het gemiddeld verbuik per persoon bedraagt 120 liter. Dus een gezin van 4 personen zal ongeveer 165 € meer betalen.

Een milieumaatregel of 'vers' geld nodig ? De vele projecten in de toekomst zullen heel wat kosten. Maar we zijn van goeie wil en onderzoeken of het milieu er beter van wordt ? Dit brengt de schatkist 2,2 miljoen € op, met de verplichting dit te investeren in rioleringen. Wat is de meerwaarde hiervoor voor het milieu ? En waarom wordt de milieuschepen hierbij dan niet betrokken ? Waarom wordt er geen campagne gevoerd ivm rationeel waterverbruik ? Een aantal kleine investeringen kunnen wonderen doen bvb perlator, douchespaarknop, gebruik hemelwater,... De MilieuAdviesWinkel berekende dat het verbruik daardoor ongeveer 45m3 kan dalen, dit komt neer op een totale besparing van 125 €. Daar had de meerderheid duidelijk oor naar, mede doordat ik verwees naar de nieuwe Schepen voor duurzaamheid Dochy. Hij is verwittigd !

Dan is er nog iets. Nergens zijn er sociale correcties. De meerderheid zat hiermee verveeld, vooral de nieuwe. En nu komt het ! Bij de stemming heeft de SP.a verdeeld gestemd. De niet herverkozene stemden tegen, de andere voor. De tol voor de meerderheid sluipt de SP.a binnen.

Bron: http://www.groenweb.be/
Gaat dit artikel over menen?T'is een nogal verwaard artikel,sorry.

Offline Dolma

• boefer
« Reactie #3 Gepost op: 10 februari 2007, 08:53:49 »
Ik denk dat je wat overdrijft....verkeerde basisinfo...ik heb volgend bericht van de wolstraat ontvangen!

Van: IBDE
Datum: 9/01/2007 9:12:49
Aan: Dolma
Onderwerp: RE: Uw prijzen

Onze prijzen gaan niet verdubbelen ! De verhoging betreft de vergoeding voor het onderhoud en de vernieuwing van het Brussels rioleringsnet.

Deze vergoeding wordt van 0,25 € / m³ naar 0,43 € / m³ verhoogd hetgeen voor de consument een verhoging betekend van 1,50 € per maand.

Andere prijsverhogingen zijn voor 2007 momenteel niet voorzien !

Hoogachtend,

Marie-Rose ROLAND

Secrétariat IBDE (Intercommunale Bruxelloise de Distribution d'Eau)

Secretariaat BIWD (Brusselse Intercommunale voor Waterdistributie)

rue aux Laines - Wolstraat 70 - 1000 Bruxelles/Brussel

Tel: 00 32 (0)2 518.83.25

Fax: 00 32 (0)2 518.83.05

E-mail: marie-rose.roland@ibde.be / marie-rose.roland@biwd.be

Offline Dolma

• boefer
« Reactie #4 Gepost op: 3 augustus 2007, 12:28:55 »
ik denk dat de nieuwe regering sibelgas(ook de europese unie) aan het aanpakken is...
dolma

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23699
  • Totaal aantal topics: 2655
  • Online Today: 5
  • Online Ever: 354
  • (16 december 2019, 11:35:11)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 12
Total: 12