Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: Handig voor wie wil kraken : Lijst overheidseigendommen  (gelezen 4725 keer)

debbie

• Gast
Handig voor wie wil kraken : Lijst overheidseigendommen
« Gepost op: 28 november 2006, 07:20:33 »
Lijst overheidseigendommen op irisvastgoed.

Brussel - Wie een lijstje wil van alle overheidseigendommen kan die nu raadplegen op irisvastgoed.be. Op de website, waarvan het Brussels Gewest de initiatiefnemer kan je het onroerend goed van 51 overheidsinstellingen bekijken.

De webstek is opgebouwd zoals een atlas en u vindt er informatie over het onroerende vastgoed van de 51 instellingen in het gewest zoals gemeenten, OCMW’s en gemeenschapscommissies.

Verder vindt u er ook weetjes over de eigenaar, de kenmerken van het goed, de bestemmingen of de stedenbouwkundige plannen met de overheidseigendommen.

De website moet in eerste instantie het grondbeleid en het beleid rond wijkcontracten en renovatie van gebouwen makkelijker maken. Maar ook projectontwerpers, toekomstige eigenaars en onderzoekers zullen met de website een nieuwe informatiebron hebben.

http://www.brusselnieuws.be/site/rubrieken/1091053972/page.htm?newsID=1164641591

------------------------------------------------------------------------------
De site met overheidseigendommen vind je hier: http://www.irisvastgoed.be/

Offline duncan

• boefer
Re: Handig voor wie wil kraken : Lijst overheidseigendommen
« Reactie #1 Gepost op: 2 augustus 2007, 14:39:49 »
 ::)  als ik da ooit doe dan hem ik een eerste lijns krakers bijstand nodig want ik durf da ni alléén pfff erg  :-[

Mits wa kennis en motivatie zou mij het wel lukken denk ik ...is beter dan ocmw en andere sociale instellingen die niets hulp bieden.

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
« Reactie #2 Gepost op: 18 september 2007, 10:45:07 »
duncan zegt dat zo beschaamd.....
infeite is't waar.

Ik zag een reportage op tv dat ze in jette in de sociale woonwijk een woonwijkje gaan bijbouwen....zonder dat de kinderen deftig kunnen spelen, dus totaal ingesloten naar het schijnt. De hele jules Lahayestraat niet akkoord natuurlijk.

De oude burgemeester(overleden) Thijs had me daar geprobeerd een sociaal appartement te krijgen. Ik heb van 1985 tot 1999 gewacht en elsene gekregen. De hedendaagse burgemeester zie ik nog aankomen met het vrouwke en de kinderen nadien. Nu kent hij me niet meer zag ik gisteren.
Dat geeft me de durf te zeggen tevreden te zijn dat mijn verstand goed werkt. da's durven.

Dolma

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
Directeur Regie der Gebouwen verdacht van corruptie
« Reactie #3 Gepost op: 9 juli 2008, 20:01:20 »
Directeur Regie der Gebouwen verdacht van corruptie

De directeur van de Regie der Gebouwen bevoegd voor de provincie Vlaams-Brabant is in verdenking gesteld van corruptie. Samen met vier lagere ambtenaren zou hij de voorbije tien jaar telkens 5 tot 10 procent van de bouw- en aannemingscontracten in eigen zak hebben gestoken.

Voordelen in natura
Al vijftien aannemers zijn in het corruptiedossier voorgeleid voor de Leuvense onderzoeksrechter. Ze hebben allemaal bekend dat ze jarenlang smeergeld, etentjes, reizen en andere "voordelen in natura" hebben betaald in ruil voor contracten van de Regie der Gebouwen. Dat bevestigt Patrick Vits, de woordvoerder van het parket van Leuven. Het gerechtelijk onderzoek loopt nog en nog meer aannemers zullen vermoedelijk tegen de lamp lopen.

Intussen zijn ook al vijf ambtenaren van de Regie der Gebouwen in verdenking gesteld van passieve corruptie, vervalsing van facturen en offertes en het "verstoren van de vrijheid van opbod en inschrijving". Behalve het diensthoofd van de Regie der Gebouwen in Leuven, staat nu ook de directeur die bevoegd is voor alle werken in Vlaams-Brabant op de verdachtenlijst. De directeur is momenteel "op ziekteverlof".

Strenge controles
Zeker tien jaar lang heeft de Regie der Gebouwen geld verloren aan het corruptiesysteem. Het Leuvense gerecht ontdekte dat de ambtenaren systematisch 5 à 10 procent van de contracten voor zich hielden.

De Regie der Gebouwen heeft intussen nieuwe, strenge controlemechanismen ingevoerd. En er komt binnenkort een interne auditdienst. (belga/ka)
09/07/08 19u41

de morgen

zie ook

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/342219/2008/07/09/Directeur-Regie-der-Gebouwen-verdacht-van-corruptie.dhtml
« Laatst bewerkt op: 9 juli 2008, 20:04:26 by kobaf »
Mij met een korrel zout nemen. Ik was gek toen ik dit allemaal schreef.

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
« Reactie #4 Gepost op: 14 januari 2009, 14:45:44 »
Sommige overheidsinstanties, las ik, bestaan al lang niet meer en worden door is dat niet het rekenhof nog altijd betaald. Sommige van die gebouwen zijn vrakken! Ofwel zijn ze al afgebroken, en er staat een ander gebouw op.

dolma

Offline Berke

• VIP
  • boefer
  • Geslacht: Man
« Reactie #5 Gepost op: 4 december 2009, 07:56:50 »
blijkbaar hebben zich bedacht.

dit krijg je als je de lijst opvraagt...

Onze excuses...Het item dat u opgevraagd hebt bestaat niet op deze server of kan niet worden geopend.

Controleer het web-adres of gebruik de zoekfunctie op deze pagina om te vinden wat u zoekt.

Als u zeker weet dat u het juiste web-adres hebt gebruikt, en toch een fout tegenkomt, stuur dan een e-mail naar Website Beheerder.

Bedankt.

jaja....
.                             Vraag niet wat het VWS voor jou kan doen.
                                  Vraag wat JIJ kan doen voor het VWS.

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
« Reactie #6 Gepost op: 4 december 2009, 12:11:33 »
Tot men de wijk afbreekt achter de beurs aan de vismarkt, en de daklozen in de gallerie kunnen blijven....is de 3c zw olv str met wc behebt en zo....

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23695
  • Totaal aantal topics: 2655
  • Online Today: 20
  • Online Ever: 354
  • (16 december 2019, 11:35:11)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 8
Total: 8

© vierdewereldsyndicaat.org