Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: Gadaffi haat bedelaars  (gelezen 4727 keer)

Offline kameleon

• dakloze
Gadaffi haat bedelaars
« Gepost op: 25 november 2011, 18:28:17 »
Want in zijn land mag niemand armoede kennen, armoede is iets waar een land zich voor moet schamen.

« Laatst bewerkt op: 5 december 2016, 18:20:57 by Twan »

Offline kameleon

• dakloze
Re: Gadaffi haat bedelaars
« Reactie #1 Gepost op: 26 november 2011, 09:49:12 »
16 dingen die Libiërs nooit meer zullen hebben

There is no electricity bill in Libya; electricity is free for all its citizens.
There is no interest on loans, banks in Libya are state-owned and loans given to all its citizens at zero percent interest by law.
Having a home considered a human right in Libya.
All newlyweds in Libya receive $60,000 dinar (U.S.$50,000) by the government to buy their first apartment so to help start up the family.
Education and medical treatments are free in Libya. Before Gaddafi only 25 percent of Libyans were literate. Today, the figure is 83 percent.
Should Libyans want to take up farming career, they would receive farming land, a farming house, equipments, seeds and livestock to kickstart their farms are all for free.
If Libyans cannot find the education or medical facilities they need, the government funds them to go abroad, for it is not only paid for, but they get a U.S.$2,300/month for accommodation and car allowance.
If a Libyan buys a car, the government subsidizes 50 percent of the price.
The price of petrol in Libya is $0.14 per liter.
Libya has no external debt and its reserves amounting to $150 billion are now frozen globally.
If a Libyan is unable to get employment after graduation the state would pay the average salary of the profession, as if he or she is employed, until employment is found.
A portion of every Libyan oil sale is credited directly to the bank accounts of all Libyan citizens.
A mother who gives birth to a child receive U.S.$5,000.
40 loaves of bread in Libya costs $0.15.
25 percent of Libyans have a university degree.
Gaddafi carried out the world’s largest irrigation project, known as the Great Manmade River project, to make water readily available throughout the desert country.

http://libyanfreepress.wordpress.com/2011/10/27/16-things-libya-will-never-see-again/

Offline Twan

• administrator
  • veteraan
  • Country: be
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: 26 november 2011, 15:39:30 »
Ik heb lang geleden nog al eens gehoord dat dit in libie idd zo was. Maar k weet niet meer waar dat was.

Offline kameleon

• dakloze
« Reactie #3 Gepost op: 26 november 2011, 16:45:00 »
Ik weet ook niet wat ik ervan moet geloven. Zijn groene boekje pleit er voor dat basisvoorzieningen gratis zijn en dat iedereen altijd een inkomen heeft.
Het straffe is dat Libië in tegenstelling tot andere landen ondanks deze bijna alles gratis-politiek bijna geen staatsschuld had !

Offline Twan

• administrator
  • veteraan
« Reactie #4 Gepost op: 26 november 2011, 17:48:08 »
Ik weet dus niet meer wie me dat vertelde maar het was iemand die iemand kende die een tijd in libie gewerkt had.

Ik ben niet zo voor communisme zoals je weet maar de waarheid mag gezegd worden en ik denk dat het klopt dat libie nu pas armoede terug gaat leren kennen. Daarmee wil ik ook niet zeggen dat khadaffi een heilige was. Maar dat zijn onze westerse politici zeker ook niet.

Offline Twan

• administrator
  • veteraan
« Reactie #5 Gepost op: 26 november 2011, 17:50:20 »
Ik kan je enkel maar aanmoedigen kameleon om dit zo objectief mogelijk verder voor ons uit te spitten zoals je hier aan t doen bent.

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23700
  • Totaal aantal topics: 2655
  • Online Today: 4
  • Online Ever: 354
  • (16 december 2019, 11:35:11)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 4
Total: 4

© vierdewereldsyndicaat.org