Mijn huidig huurappartement is verkocht en de nieuwe eigenaar gaat er zelf in gaan wonen, dus ik moet ophoepelen. Nu, ik heb uitzicht op wat anders al is dat héééél wat minder, maar dat is een ander verhaal.
Nu heb ik electriciteit en niks anders. Waar ik zou gaan wonen is er zowel electriciteit als gas. Nu staat er daar, tot mijn verbazing, helemaal geen verwarmingstoestel. Volgens de 'sociale verhuurmaatschappij' is dat meer en meer de norm. Het is te duur en de eigenaar laat het over aan de huurder om zelf een toestel te plaatsen. Goedkoop zijn die dingen niet en de SVM zegt mij dat ik best de formule 'huurkoop' volg. Ik zou dus met bedrijf x moeten afspreken om een gasverwarming te plaatsen en daarvoor rond de €30 per maand te betalen als huurkoop voor het toestel.
Ik heb daar niet zoveel zin in. Dus overweeg ik om het daar ook electrisch te doen. Ja, het is dubbel zo duur als gas, maar die ruimte is niet groter dan een kamer.
Mijn vraag:
Als ik beslis van het electrisch te doen en dus geen gebruik maak van gas, wel, moet ik dan ook een vaste jaarlijkse vergoeding betalen zoals dat met electricteit zou zijn?