wat denken jullie van dit wetsvoorstel ?
iedereen die dakloos wordt ergens in een gemeente waar hij of zij ingeschreven was, wordt automatisch tijdelijk burgemeester van die gemeente.
Het gaat slechts over een tijdelijk burgemeesterschap met een beperkt mandaat - nl het locale daklozenprobleem oplossen. Tijdens deze periode kan de dakloze onderdak vinden in het bureel vd burgemeester op het gemeentehuis en intussen kan hij zelf het nodige doen om nieuwe huisvesting voor hemzelf en eventuele andere daklozen te regelen.
En pas wanneer er geen daklozen meer zijn mag de burgemeester terug met zijn job verder doen. Daklozen zijn immers prioritair en gaan voor op alles
Ik meen dit dus echt he - want kan me voorstellen dat sommige mensen denken dat ik zwans. In de praktijk zou er echter nooit een dakloze echt burgemeester worden - want als burgemeesters weten dat daklozen hun uit hun zitje kunnen wippen dan zullen ze vanzelf wel zorgen dat die er niet kunnen zijn
en op die manier is er ahw een garantie ingebouwd dat de plaatselijke burgervader de eed die hij aflegde ook ernstig neemt - en neemt hij die niet ernstig dan is het een goede zaak dat hij wordt afgezet.