Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: dakloze burgemeesters  (gelezen 3048 keer)

Offline Twan

• administrator
  • veteraan
  • Country: be
  • Geslacht: Man
dakloze burgemeesters
« Gepost op: 16 december 2010, 13:09:09 »
wat denken jullie van dit wetsvoorstel ?

iedereen die dakloos wordt ergens in een gemeente waar hij of zij ingeschreven was, wordt automatisch tijdelijk burgemeester van die gemeente.

Het gaat slechts over een tijdelijk burgemeesterschap met een beperkt mandaat - nl het locale daklozenprobleem oplossen. Tijdens deze periode kan de dakloze onderdak vinden in het bureel vd burgemeester op het gemeentehuis en intussen kan hij zelf het nodige doen om nieuwe huisvesting voor hemzelf en eventuele andere daklozen te regelen.

En pas wanneer er geen daklozen meer zijn mag de burgemeester terug met zijn job verder doen. Daklozen zijn immers prioritair en gaan voor op alles

Ik meen dit dus echt he - want kan me voorstellen dat sommige mensen denken dat ik zwans. In de praktijk zou er echter nooit een dakloze echt burgemeester worden - want als burgemeesters weten dat daklozen hun uit hun zitje kunnen wippen dan zullen ze vanzelf wel zorgen dat die er niet kunnen zijn

en op die manier is er ahw een garantie ingebouwd dat de plaatselijke burgervader de eed die hij aflegde ook ernstig neemt - en neemt hij die niet ernstig dan is het een goede zaak dat hij wordt afgezet.

Offline Twan

• administrator
  • veteraan
Re: dakloze burgemeesters
« Reactie #1 Gepost op: 16 december 2010, 13:14:14 »
in plaats van een wijkagent die dan komt zeggen tegen u van meneer als u zich nergens anders gaat inschrijven dan zal ik u ambtelijk moeten schrappen die zal dan tegen de burgemeester moeten gaan zeggen van "als u niks aan deze situatie doet dan zal ik deze situatie ambtshalve burgemeester moeten maken "  ;D

Offline Twan

• administrator
  • veteraan
Re: dakloze burgemeesters
« Reactie #2 Gepost op: 16 december 2010, 13:18:40 »
het zou ook een schandpaaleffect opleveren. stel je maar eens voor als krantenkop "burgemeester van beveren dan toch ambtelijk afgezet door landloper" of "dakloos gezin neemt intrek in gemeentehuis van maaseik"

moest een burgemeester het toch zover laten komen dan is die maw voorgoed verbrandt - zowel bij zijn kiezers als bij zijn partij en de dakloze in  kwestie is meteen als politieker gelanceerd
« Laatst bewerkt op: 17 december 2010, 15:47:40 by Thierry »

leden
  • Totaal aantal leden: 470
  • Latest: Petrus
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23703
  • Totaal aantal topics: 2656
  • Online Today: 8
  • Online Ever: 354
  • (16 december 2019, 11:35:11)
Gebruikers Online
Users: 0