gisteren idem als op 6 feb.
zonet een groepsmail binnen gekregen van Vereecke - de titel ervan luidt "Het sproeien is opnieuw begonnen" - wat dus impliceert dat het ook opgehouden was, men kan immers pas opnieuw met iets beginnen nadat men daar eerst mee opgehouden is.
verder lezen we ...
"Na twee weken prachtig blauwe hemel met geen enkel streepje en nauwelijks een vliegtuig te bespeuren kon men er deze ochtend niet naast kijken : het was nog niet echt massaal, maar opnieuw verschenen er zeer vroeg enkele tientallen sproeivliegtuigen die volle strepen trokken, die urenlang bleven hangen tot ze vanaf tien uur aan ons zicht ontrokken werden door de opkomende bewolking."
ik vind dat schoorvoetend gedoe toch zo raar van Vereecke he. Vooral dat impliciete dat stoort mij. Impliciet geeft hij toe dat het sproeipatroon niet meer is wat het geweest is maar expliciet blijf hij zeggen dat we besproeid worden.
Welke zin heeft het bovendien, vanuit de optiek vd sproeiers bekeken, om af en toe eens een paar streepjes te komen trekken ? Om ons te vergiftigen of de leefomgeving te beinvloeden moet men systematisch de lucht blijven verzadigen met gifstoffen
het lijkt erop dat men af en toe sproeit om klokkenluiders zoals Vereecke aan de gang te houden. En meer niet
ik kan het sproeien van vanochtend trouwens niet zelf bevestigen noch ontkennen - ik neem aan dat het wel waar zal zijn.