Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: De Zuid-Afrikaanse oud-president Nelson Mandela roept de rijken op meer te delen  (gelezen 3107 keer)

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
De Zuid-Afrikaanse oud-president Nelson Mandela roept de rijken op meer te delen met "zij die de armoede niet hebben overwonnen". Hij zei dat in een interview naar aanleiding van zijn 90e verjaardag

"Er zijn veel Zuid-Afrikanen die hun rijkdom kunnen delen met zij die niet zo gelukkig zijn en de armoede niet hebben overwonnen", zei Mandela.

De jarige oud-president en icoon van de anti-apartheidsbeweging zegt gelukkig te zijn dat hij de leeftijd van 90 heeft bereikt, maar wijst erop dat steeds meer Zuid-Afrikanen in de armoede zijn terechtgekomen.

"Als je arm bent, leef je minder lang", voegde hij eraan toe.

Mandela viert zijn verjaardag vandaag in familiekring (foto) in zijn geboortedorp Qunu, in de Oost-Kaap

Zijn voorganger als president, Frederik-Willem De Klerk (foto), bracht hem hulde. "Hij verwierf zijn huidige status door zijn wijsheid, zelfkennis en de kennis van zijn medestanders tijdens de 27 lange jaren in de gevangenis."

De Klerk was de laatste blanke president van Zuid-Afrika en liet Mandela vrij. Beiden kregen de Nobelprijs voor de Vrede voor hun aandeel in de vreedzame overgang van het apartheidsregime naar een zwart meerderheidsbewind.

bron
Mij met een korrel zout nemen. Ik was gek toen ik dit allemaal schreef.

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan

waar is de tijd naartoe  :D
« Laatst bewerkt op: 5 december 2016, 18:51:26 by Twan »

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
Nelson Mandela on Ending Poverty

http://nl.youtube.com/watch?v=knvC1LXgX4c

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
in het laatste stuk van zijn speech roept nelson armen wereldwijd op om hun regeringen te laten weten dat ze de boel in de gaten houden om te kijken of de gemaakte millenium-beloften worden nageleefd

het vierde wereld syndicaat heeft dit alvast deze week nog gedaan door het kabinet vandenbroucke te laten weten de situatie vd werklozen en meer bepaald de geschorste werklozen nauwgelet op te volgen en ook door daar mede te delen dat acties de komende weken niet uitgesloten zijn  >:D

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
http://nl.youtube.com/watch?v=bNNfAuMq-M0

gimme hope joanna - hope !!!!

:D :D :D

O0 O0 O0

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
we are growing high and higher :D :D :D

heel toepasselijk momenteel voor ons

want vws groeit weer alle dagen nu :D

wacht maar tot we later groot zijn - dan zullen we de meneren in brussel eens een poepke laten ruiken >:D
« Laatst bewerkt op: 5 december 2016, 19:00:43 by Twan »

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23702
  • Totaal aantal topics: 2656
  • Online Today: 15
  • Online Ever: 354
  • (16 december 2019, 11:35:11)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 7
Total: 8
Google