Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: Nooit gehoord: ziek zijn....pensioen  (gelezen 3494 keer)

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
Nooit gehoord: ziek zijn....pensioen
« Gepost op: 20 juli 2010, 17:20:12 »
IN dit land is alles mogelijk. Je zou opkijken!

Hij is ziek, bloedt uit zijn hersenen. Werd op prepensioen gestuurd door de overheid, op zijn ik schat hem 45. Nee niet op de ziekenkas, en nee geen zw olv str.

Nu mag hij sommige premies niet hebben....want hij is geen 65, geen vipo, of zo. Hij krijgt geen tlefoonkorting en valt overal buiten.

????Da's voor onze studerende advocaat zie die vraag   Mag dat?

Offline kameleon

• dakloze
Re: Nooit gehoord: ziek zijn....pensioen
« Reactie #1 Gepost op: 20 juli 2010, 17:33:01 »
Zit hier een studerende advocaat op het forum ?

Offline TurtleTJones

• VIP
  • boefer
  • Geslacht: Man
  • Tommeke
« Reactie #2 Gepost op: 21 juli 2010, 14:58:55 »
Ken dit...
Zit in hetzelfde schuitje :
Ben ook een veel te vroeg op pensioen gestelde ambtenaar.
Gewoon op definitief pensioen gesteld om medische redenen ,geen sorry ,geen schadevergoeding ,geen invaliditeit ,rien...
Weet dus voor 1 keer eens perfect wat dolma bedoelt...

Pensioen aangepast tot aan het gewaarborgd minimum pensioen (met een ontzettend zware cumulvoorwaarde die stelt dat je dat max 954euro bruto /jaar mag bijverdienen of je mag je pensioentje ten belope van 1jaar terugbetalen en je bent het ook nog eens voor de rest van het lopende jaar kwijt...)
Op papier is dat gelijkgesteld aan het IGW (inkomsgarantie voor ouderen).
Echter blijkt het de gewestelijke regering te zijn en de gewestelijke wetgeving die beslist om de federale wetgeving daarin tegen te spreken en bijgevolg op lokaal vlak te discrimineren.

Ambtenaren worden dan ook nog eens door een andere pensioenskas uitbetaalt en niet de alom gekende Rijksdienst voor Pensioenen ,waardoor je steevast niet aan de juiste documenten kan geraken...

Ik ben ondertussen al verschillende jaren het Burgerlijk Wetboek aan't uitpluizen om een beginpunt te vinden om deze discriminatie aan te kaarten en 'k heb ze nog steeds niet gevonden (wil wel wat zeggen).

Als't ie vragen heeft...
je mag hem me altijd eens laten mailen he dolma ;)

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
« Reactie #3 Gepost op: 22 juli 2010, 09:40:07 »
Dat er 2 kassen waren wist ik niet. Hij valt zei zijn vrouwke tussen 2 leeftijden. Infeite hadden ze hem ziek moeten zetten maar gaven hem pensioen.

Ik heb dinsdag water 35 euro gekregen van het gemeentehuis. Maar onze jef hier was advocaat an het studeren en ging contact opnemen met dat lijstje universiteiten da tik hem gaf. Jef heb jij daar nu een welwillend advocaaatje gevonden? ????? ::)

Mij geeft dat weer ene opstandig gevoel. Of moeten we dat de volgende minister justitie eens zeggen???? Of Di Rupo.

IK wil dit toch opgelost weten.

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23702
  • Totaal aantal topics: 2656
  • Online Today: 11
  • Online Ever: 354
  • (16 december 2019, 11:35:11)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 7
Total: 8