Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: geloven  (gelezen 1879 keer)

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
geloven
« Gepost op: 10 juli 2010, 20:21:02 »
Als je iemand zoasl de lama's van Huy tegenkomt of de leiders, dan voel je een fluide uitgaan en weet je dat het goed is. Ze leren je veel en hoe je energie goed te richten om deftig een ceremonie te doen. Man of vrouw is eender.

Na enkele documentaires over de Kongo zie ik dat ook zij een gedeelte van onze gebruiken bezitten zoals de lama's. Wij geloven in plaatselijke goden. De Inca's en zo ook. Alcohol wordt overal gebezigd om te bedanken, door er wat vna op de grond te gooien.

De chistenen: niks. Die weten zelfs niet wat er gedan wordt en betonen nooit eerbied voor de grondgoden(die onder uw huis en zo). Die reporter wou meegaan met enkele zwarte heren, maar ze mochten niet want ze waren niet geinitieerd. Die blanke verstond niet waarom hij niet mocht.

Dat wil ik toch eens zeggen: dat hangt stilaan mijn voeten uit:
zo een priester moet dringend pedofiel spelen....al 50 jaar geleden was dat zo. Ze maakten zelfs gaatjes in de muren(film gezien) om naar de meisjes te kijken. oei was er 1 in verwachting: dus bij hen opgevoede, weeskinderen! Ja!

Waarom willen ze het niet leren van de tibetanen? Als je iets tibetaans chinees naar voren brengt.... is het chistelijk fatsoen geschonden. Die andere is dan niet goed wijs. Een ceremonie die werkt....dat kunne ze nooit af.(vandaag nog meegemaakt hoor).

Alle natuurvolkeren hebben veel gemeen. Veel respect en elkaar helpen ook. dat bewonder ik nu zo.

van dat ongeval heb ik hoofdpijnen ech. Men zei me dat er elkkere recepten zijn op zijn chinees met citronelle, Thaifood dus, en galengal(kokosnoot enz). Dat kruid doet de bloedcirculatie in benen en darmen verbeteren en je kan het krijgen in Nederland. Moest u rheuma en zo hebben: bekijk even die uitleg op google en bezig het eens. Ik wil eens zo een sausje met kip klaarmaken.

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
Re: geloven
« Reactie #1 Gepost op: 18 juli 2010, 11:21:30 »
Voila onze schijtkut in huis dus maakt officieel geen deel uit van de boeddhistische en zeker zen gemeenschap. Weet het nu. Men zegt me haar buiten te houden.

Verstaan jullie dat: dat en avant opdringen en er is niks van waar. Ze kent zelfs het voornaamste zen gebed niet. IK wel dus.

Ja ik ken mensen ja. Zij niet.

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23702
  • Totaal aantal topics: 2656
  • Online Today: 11
  • Online Ever: 354
  • (16 december 2019, 11:35:11)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 6
Total: 7