Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: Bericht: het overlijden van onze brusselse oude tram  (gelezen 1797 keer)

Offline dolma1

• VIP
  • veteraan
Bericht: het overlijden van onze brusselse oude tram
« Gepost op: 13 februari 2010, 12:06:01 »
Ja mensen onze oude tram 92-94 in de rue royale, die in de jaren 1950 of iets meer de chocolate en houten tram verving, is gisteren overleden. Innige deeelneming.

In de week zat ik nog op bus 13 van zo een even oude bus. De gaten in de vloer aan de deur waren enorm. Maar ik ga graag vanachter ziten. Daar heb je alle plaats en vele zitjes, en zeker als je een boodschappenwagen mee hebt of een kinderkoets.

IN die moderne 13 kan je je niet vasthouden want degene die die uitvond is een nul. De zitplaatsen zijn voor dikke mensen of 1 ouder met kind of 2 magere. Voor de zitjes overkant hebben ze zo'n plastieken lessen gehangen maar zelfs met twee handen kan je je er niet aan vasthouden want die draaien rond. IN die oude houten trams was dat van leer. Dus als er iemand aankomt vang ik die altijd op want die valt zeker. Dan leid ik die met 1 hand naar een zitplaats. cadilles en koetsen zijn er een ramp. Men kan ze moeilijk parkeren in die bus. Bus 71 is veel beter aan de chée d'ixelles, die heeft zo een accordeon in bet midden.

Wij van Jette zijn altijd de dupe van de rekening geweest. Wij krijgen de afval. IK zou al lang een baar gekocht hebben en die horizontaal bevestigd hebben tussen de 2 zitgedeeltes.4 vijzen en het is klaar.  Dan kan elke mens van 1.65 meter zich vast houden. Die lussen zijn er voor de lange generatie.

Dat de deuren van de oude trams smal waren is een feit. Je kan nu beter in. Maar er is daar in het midden een strijkplank aangebracht! Nu heb ik nog niet 1 enkele vrouw weten strrijken 's ochtends. Infete is't voor gehandicapten met rolstoel bedoeld die zich moeten vastklikken maar niemand doet dat.

Geef me maar de oude trams en bussen maar met lage drempel en breed genoeg. tram 3 en 4 die nu in Brussel riijden, zijn ook goed. De oude trams 55 81 58 en zo bestaan al lang niet meer. Men heeft dus minder trams dan vroeger en ook in tijd duurt het langer.

IK treur dus.

Dolma

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23702
  • Totaal aantal topics: 2656
  • Online Today: 11
  • Online Ever: 354
  • (16 december 2019, 11:35:11)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 3