Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: Meer Amsterdammers leven in armoede.  (gelezen 2978 keer)

Bokkerijder

• Gast
Meer Amsterdammers leven in armoede.
« Gepost op: 29 september 2005, 12:37:46 »
Steeds meer Amsterdammers krijgen te maken met armoede. Het aantal huishoudens dat vorig jaar moest rondkomen van een minimuminkomen, steeg in de hoofdstad met ruim 3700 tot 75.348.
Dat blijkt uit de Amsterdamse Armoedemonitor over 2004. Ten opzichte van 2003 is het aantal huishoudens met een minimuminkomen twee keer
zo sterk gestegen. In 2004 moest een alleenstaande met een minimuminkomen leven van 10.042,43 euro netto per jaar, een gezin kreeg 14.345,34 euro per jaar.
> Uit het onderzoek blijkt ook dat steeds meer mensen langer in armoede leven.
>
Stijging kinderen op armoedegrens
>
> Uit de Amsterdamse Armoedemonitor over 2004 blijkt dat het aantal kinderen dat opgroeit in armoede vorig jaar is gestegen tot meer dan 40.000. Dat is een toename van 1481 kinderen ten opzichte van 2003.
> Het aantal Marokkaanse kinderen dat leeft op de armoedegrens, is twee keer zo snel gestegen. In 2004 groeide 46 procent van de Marokkaanse kinderen op in een minimumhuishouden, tegen 13 procent van de Nederlandse kinderen.
>
bron: AT5 28/9

Offline kobaf

• VIP
  • veteraan
RE: Meer Amsterdammers leven in armoede.
« Reactie #1 Gepost op: 29 september 2005, 17:26:08 »
zou er ook een nederlands netwerk voor verenigingen waarin de armen het woord in de mond wordt gelegd bestaan ?
Mij met een korrel zout nemen. Ik was gek toen ik dit allemaal schreef.

debbie

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 29 september 2005, 20:58:35 »
Nee, ik denk dat zij meer geluk hebben. Weet ook niet of de nederlanders dat zouden pikken.

Bokkerijder

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 30 september 2005, 01:55:44 »
Citaat van: debbie
Nee, ik denk dat zij meer geluk hebben. Weet ook niet of de nederlanders dat zouden pikken.

Ja, Nederlanders hebben een veel grotere bek dan de Belgen.  Daarom komen ze veel assertiever over.  En wie weet, zijn ze ook veel minder schaapachtig dan de doorsnee Belg.  Maar dat hangt natuurlijk ook wel van de persoon af natuurlijk.  En daar bedoel ik jou ook niet mee he Debo.  

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23703
  • Totaal aantal topics: 2656
  • Online Today: 12
  • Online Ever: 354
  • (16 december 2019, 11:35:11)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 3
Total: 3

© vierdewereldsyndicaat.org