Deze website gebruikt cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die we op uw computer plaatsen om uw gebruiksgemak op onze website te verbeteren. We gebruiken sessie cookies en permanente cookies. Dat doen we om uw voorkeurinstellingen te onthouden en om te weten dat u akkoord ging met het gebruik van cookies. Derden op onze website gebruiken mogelijk ook tracking en nog andere cookies. Klik hier voor ons volledig cookiebeleid en meer info over cookies.
Ik ga akkoord met cookies

*

Auteur Topic: Actieplan tegen overbevolking gevangenissen  (gelezen 2820 keer)

Bokkerijder

• Gast
Actieplan tegen overbevolking gevangenissen
« Gepost op: 27 mei 2006, 11:29:09 »
Premier Verhofstadt heeft een actieplan tegen de overbevolking van de gevangenissen.  Verhofstadt wil tegen 2010 1.100 bijkomende plaatsen in de gevangenissen.  Hij wil ook duizend gedetineerden met elektronisch toezicht tegen 2008 en een stijging van het aantal alternatieve straffen.  Buitenlandse gevangenen moeten hun straf in het land van oorsprong uitzitten.  In de Belgische gevangenissen zitten 68 % Belgen en 32 % buitenlanders, van wie 13 % Marokkaans.  Verhofstadt wil dit binnenkort met zijn Marokkaanse collega bespreken.

Bron: Het Belang van Limburg, zaterdag 27 en zondag 28 mei

guerin

• Gast
RE: Actieplan tegen overbevolking gevangenissen
« Reactie #1 Gepost op: 27 mei 2006, 11:38:33 »
Dus in de plaats van te zorgen dat er minder mense, naar de gevangenissen moeten gaat hij maar wat bijbouwen,amai.En wat met de preventie dan?Wat doet hij daaraan?

Een elitaire groep eist alle geld en goederen op,een economische onderdrukking.
Een elitaire groep eist alle gronden op,een raciale onderdrukking

Offline alpha

• boefer
RE: Actieplan tegen overbevolking gevangenissen
« Reactie #2 Gepost op: 27 mei 2006, 12:15:40 »
Tja voor neoliberalen gaat het liberalisme niet veel verder dan het economisch liberalisme van de sterksten.
Ik vraag me af wanneer ze het gevangeniswezen gaan privatiseren. Dan kunnen ze zich op de kap van de gevangenen ook nog eens verrijken.
Of het fascisme ten top!

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 23703
  • Totaal aantal topics: 2656
  • Online Today: 12
  • Online Ever: 354
  • (16 december 2019, 11:35:11)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 2
Total: 2